1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield 5100PVRc ja USBn tiedonsiirto-ongelmat

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi rindel 04.06.2005.

  1. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä olen yrittänyt useastikkin. Eli,
    Driver | Update Driver | Install from specific location | Don't seach. I will choose the driver to install | Have Disk .. ja sitten Browse siihen hakemistoon josta tfbulk.inf (& sys) -löytyy. Ei kelpaa vaan tulee ilmoitus "The Specifield location does not contain information about your hardware". Hauskaahan on että, kuten aikaisemmin olen kertonut, niin kyllä se kelpasi samassa koneessa olevalle USB 1.1:lle kun Toppyn iskee siihen kiinni. Niin ja tuossa USB2:ssa kaikki muut laitteet toimii moitteetta.


     
  2.  
  3. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on samat ongelmat

    Koneessa emolla usb 1.1 ja pci väylässä ALI USB 2.0 kortti

    USB 2.0 toimii kaikki muu paitsi Toppy ( kamera, langaton hiiri ja näppis sekä kortinlukija). toppy toimii usb 1.1 perässä.

    Disablasin biossista emon usb1 portit ei vaikutusta. toppy ei edelleenkää näy usb2.0 puolella, ajurit asentuu kyllä ilma mukinaa ja wintoosa (XP) sanoo kaiken olevan ok, eli toppy näkyy laitehallinnassa. Altair ei sitä tosin näe. Rindel oletko kokeillu toppy sivuilta saatavaa Hagaren ohjelmaa. Mulla tämä ohjelma ilmoittaa seuraavaa: " Try to TOPFIELD device
    TOPFIELD device searched o.k " eli ohjelma löytää toppy mutta ei sitten enempää.

    Edellisten lisäksi ole huomannut seuraavaa
    1. laita toppy off tilaan, niin wintoosa kaatuu välittömät (auto boottaus)
    2. vaihdetaan toppy usb1 väylästä usb2 väylään, taas autobootti

    Taidan laittaa konee huoltoon. Harmivaan, että toppyssä ei ole kuin 139 gb tavaraa. Sitä on sitten kiva siirrellä tuolla usb1 linjalla.

    Rindel, et varmaan ole löytänyt ratkaisua?
     
  4. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole ratkaisusta tietoakaan, eli edelleen painin saman ongelman kanssa :-(

    Viime aikoina olen yrittänyt hiukan selvitellä noiden USB kortti ratkaisujen eroja, voisiko sieltä kenties löytyä ratkaisua. Eli joku tietty USB2 toteutus/merkki/malli/? ei vain kelpaisi Toppy & XP yhdistelmälle. Esim. se että ulkoisella kortilla toteutut USB2 *hubit* olisivat eri asemassa kun natiivit USB2 portit. Naah, kunhan pohdiskelen.

    Mutta, mun ongelma on tosiaan se että USB2:lla ei edes ajurit tunnistu, jotka siis kelpaa samassa koneessa USB11:ssä.

     
    Viimeksi muokattu: 25.07.2005
  5. Nutipää

    Nutipää Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sama ongelma täälläkin, USB2 no way hose mutta USB1.1 kaikki toimii loistavasti. Mulla tulee ilmoitus USB2 ajuria asentaessa että "tiedosto ei sisällä laitetietoja"...
     
  6. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Dvdplatzan foorumista ( http://offtopic.dvdplaza.fi/showthread.php?t=21611 )
    löytyi info, että VIA piirisarjaan perustuvat USB kortit ei toimi laisinkaan, ALI toimivat epävarmasti
    (mulla tämä), NEC taasen luotettavasti.

    Nutipää ja Rindel saatteko kaivettua korttienne piirisarjat, niin nähtäisiin onko tällä mitään perää. Toisaalta jos Topifield lupaa usb2 yhteensopivuuden, niin pitäisi kaikkien korttien toimia.

    Edellistä toisaalta ei tue se, että Petrau on saanut omansa toimimaan laitevaihdon jälkeen.

    Onko teillä asennettuna Windows USB patch. Tätä tarjottiin topparin kotisivuilla. Mulla on mielestäni kaikki wintoosan updatet asennettuna.
     
  7. Nutipää

    Nutipää Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on kannettavassa Intelin piirisarja ja uskoisin että kaikki mahdolliset päivitykset on ajettu (jos on näkynyt Windows update -sivustolla). Käyttiksenä XP Pro +SP2 eng.
     
  8. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm, tuo DVDPlazan threadi... Mulla USB11 (se toimiva) on VIA:n ja USB2 kortti on ALI M5237. Oliskohan NEC hankkiminen ratkaisu ...
    Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä että laitteen pitäisi toimia missä tahansa USB2:ssa, varsinkin kun mullakin siinä samassa kortissa aivan kaikki muut laitteet toimii moitteetta.

    Jos tarkoitat Windows patchilla KB822603 niin se on mukana XP:n SP2:ssa, ja sehän on toki asennettuna.

    Mä ymmärsin tuosta Petrau tapauksesta että siinä laitteessa olisi ollut muutenkin vikaa USB:ssa eli saattaisi olla huono referenssi tähän caseen.

     
  9. Bibob

    Bibob Member

    Liittynyt:
    21.03.2002
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Rindel kerrotko jos hankit uuden usb 2 kortin ja saat sen toimimaan. Itse taidan tyytyä läppärin usb11 linjaan. Läppärin voi jättää yöksi siirtämään dataa esim. töllön viereen. Siirsin viime yönä usb11 linjalla tommosen 15 gb dataa ilman isompia ongelmia. Taidan silti laittaa reklamaation maahantuojalla, ihan vaan informoidakseni heitä ongelmasta.
     
  10. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yep, selvittelen vaihtoehtoja. Palaan asiaan jos hankin uuden kortin.
    Mäkin olen yrittänyt kiituutella tuolla USB11:llä.

    Informoi toki maahantuojaa. Mä olen jo inputtini heille antanut mutta tarvitsevat varmasti muiltakin "USB2-non-working" uhreilta kommentteja jotta uskovat.
     
    Viimeksi muokattu: 27.07.2005
  11. Fearghail

    Fearghail Member

    Liittynyt:
    28.07.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pari pientä huomiota ennenkuin vaihdatte koko konetta USB:n topfieldin hitaan siirron vuoksi. Jos koneessa on kovona 5400rpm IDE-levy, joka tavalliseen tyyliin fragmentoitunut, niin joku 1.5Mt/s on ihan normaali kirjoitusvauhti. Ei siihen auta vaikka USB 2.0 pystyis 480Mbit/s. Vika ei siis välttämättä ole USB:ssa.

    Toinen samaan aiheeseen liittyä asia ovat USB:n standardinopeudet. USB 1.1 siirtää dataa maksimillaan 1.2Mt/s, joten petraun mainitsema 4.63G/50min voi hyvinkin johtua kovosta eikä USBista.
     
  12. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Fearghail,
    Ihan vain USB2 korttin vaihdon mahdollisuutta tässä threadissa on pohdittu :)

    Kaikissa tehtaalta tulleissa originaaleissa (ainakin kevääseen saakka) on ollut natiivina 5400 rpm levy. Maahantuojan vaihtaessa levyn (vikakorjaus) ovat pistäneet, ainakin joihinkin, 7200 rpm tilalle. Toinen juttu on tietenkin jos porukat ovat modanneet tilalle jotain muuta ...

    Jos luit aikaisemmat kirjoitukset tässä threadissa niin mun ongelma on siis se että USB2 ei suostu edes tunnistamaan koko vehjettä - ei siis _millään_ nopeudella. Ja jos luet tämän threadin aikaisemmat viestit niin mä kirjoitin "7. kesäkuuta 2005 @ 06:44" että toisella koneella, lainaläppärillä, sain yhden kerran siirron onnistumaan USB2 nopeudella tällä samalla fyysisellä laitteella. Silloin siirtonopeus oli se n. 3 -kertainen.

    4.63G/50min, voi kun pääsisi tuohon USB2 nopeuteen :-( Se on suunnilleen se mihin se USB2:lla tuntuu pääsevän kun lukee kotimaiset ja ulkomaiset threadit.


     
  13. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hain Bulldogista VScom USB2.0-300L USB2.0 Lisäkortin 2xUSB ext., 1xUSB in, PCI
    (Titan Electronics) Nec:in piirillä. Emoni on VIA:n piireillä. Kortti ja ajurit asentuivat w2k:hon,
    mutta aluksi kortti toimi vain jopa hitaammin kuin USB 1.1. Koko illan nyhräsin sen kanssa ja luin
    asennusohjetta aktiivisesti. Otin vielä emon manuaalinkin ja tarkistin sieltä sopivimman PCI väylän.
    Vaihdoin kortin paremmin sopivaan väylään, mutta ei homma siitä valjennut. Nopeus pysyi samana silloin kun
    se yleensä toimi. Nyt kortti toimii, mutta ei vauhti vieläkään päätä huimaa. Ilmeisesti lisäkortilla ei tässä
    tapauksessa päästäkään samaan kuin ihan natiivissa USB 2.2:ssa. Kortin mukana tulleet ajurit piti vielä
    ensimmäisen asennuksen jälkeen asentaa kaikille kortin porteille erikseen Toppyn ollessa väylässä kiinni ja
    bootatakin joka välissä. ( Tämä mainittiin kyllä ohjeissakin) Toppyn se tunnisti heti,
    eikä sen asennukseen tarvinnut puuttua kun ajurit oli asennettu jo aikaisemmin.
    Pelkästään kortin omat ajurit tässä kirvelsivät. VSComin pakkauksessa oli osoitetarra, mistä saisi
    vielä ajureihin päivityksen, mutta en sieltä sellaisia löytänyt ainakaan ensihätään.
    Palaan asiaan, kunhan vielä testailen ajureita ja nopeuksia.
     
  14. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on nyt sitten tehty. Meinaan NEC piirillisen USB2 kortin (Adaptec USB2Connect 5100) testaus tässä mun kokoonpanossa. Ja tulos on .... non-working.... edelleen. Sniff :( Edelleenkään laite ei tunnistu XP:lle ja Toppy ajureiden haku ei auta - ei kelpaa käyttikselle. Se siitä sitten.

    Onko jollain lisää vinkkejä?
     
  15. rindel

    rindel Member

    Liittynyt:
    22.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt tämä touhu menee aivan ihmeelliseksi. Kerroin edellisessä viestissä että eipä uusi NEC piirillinen kortti auttanut asiaan yhtään. No, en luovuttanut vaan renkkasin liitintä edestakas, siinä surffailun lomassa, aina välillä. Joka kerta kone ilmoitti että tunnistamaton laite KUNNES sitten about 10-15 liitännän jälkeen se tunnisti liitetyn laitteen Toppyksi ja asensi kiltisti ajurit ! Tänä aikana kun liitin liitintä edestakas niin en tehnyt mitään muuta kuin surffailua. Eli XPn boottia ei toppyn boottia tai kanavan vaihtoja, ei mitään asennuksia yms... vain surffailua.
    Heh-heh.

    No, nyt siis koneeni tunnistaa Toppyn tuon Adaptecin USB2 kortin kautta. Jäljelle jäänyt ongelma on se että se tunnistaa sen USB11 nopeudella :) Liitettäessä XP ilmoittaa että laite voisi toimia nopeammin USB2 liitännässä ... missä se siis on kiinni :)
     
  16. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Itselläni TF-PVR5500:n (eli siis sat-versio) kanssa pari kertaa sai irroitella USB-piuhaa koneen takaa XP SP2:lla HP:n läppärillä, mutta sen jälkeen tunnistui nätisti ja toimii USB2-nopeudella. W2k -kotikoneessa mitään ongelmia ei ollut, vaan USB2-kytkentä tunnistui välittömästi.
     
  17. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä olen jo saanut tarpeekseni yrittäessäni saada USB2 siirtonopeutta Toppylle lisäkortillani. Minulla oli käytössä läppärikin, jossa oli lisäkortilla USB2, mutta ei onnistu. Raapaisin koneestani lisäkortin pois ja käytän vain emolla olevia USB1.1 liitäntöjä Turbo-moodella. Se tosin jumittaa Toppyn muun käytön siirron ajaksi, mutta täytyy kestää.
     
  18. road66

    road66 Member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiva, ettei ole ongelmien kanssa yksin.
    Kiitti muille hyvistä neuvoista. Toivottavasti tämä auttaa usb-ongelmassa:

    Taistelin saman ongelman kanssa, usb ei toiminut ollenkaan kolmessa kannettavassa (usb2), eikä uudemmassa xp-käyttis pöytäkoneessa (usb2). Ongelma alkoi selvitä, kun kokeilin vanhassa koneessa(win98 usb1) ja toppy asentui pienten sekoilujen jälkeen. Lataus noin 3gt>50 min turbolla. Sitten kurkkasin xp-koneen taakse ja kokeilin piuhaa muihin usb-paikkoihin, ja kas toppy toimi, mutta valitti, että toimisi nopeammin hi-speed usb2 paikassa. Usb2 porteissa valitti laitteen olevan vikatilassa(toppy). Tänään ehdin tehdä eilen mietityn kokeilun, eli kokeilin ostamani sweex:in usb2 jakajan 1.5m:n usb piuhaa toppyyn. Vaihdoin toppyn mukana tulleen 1.8m:n piuhan pois ja voila, toppy löytyi ja asentui mukisematta. Testasin usb jakajaa toppyn piuhalla ja "yllättäen" xp-kone ei tunnistanutkaan sweex usb2 jakajaa, oli muka vikatilassa. Toppy toimii nyt hyvin ja noin 3gt tiedosto siirtyy kovalevylle n. 20 min turbotilassa. VIKA OLI SIIS USB JOHDOSSA! Kannattaa kokeilla!
     
  19. Beaver

    Beaver Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    421
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos vinkistä "road66". Toppyn mukana ei tule USB kaapelia, vaan se täytyy huomata ostaa erikseen. Minäkin tyhmänä otin sen minkä myyjä siihen mukaan laittoi sanoen, että siihen käy ihan tavallinen kirjoittimen USB kaapeli. Kirjoittimiakin on monen sorttisia. Toiset käyttävät USB1.1 ja toiset USB2 nopeutta. Hain kaupasta sellaisen kaapelin, jossa varmasti luki USB2, laitoin USB2 lisäkortin uudelleen koneeseeni ja tiedonsiirtonopeus kolminkertaistui ilman ongelmia.
     
  20. road66

    road66 Member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin. Oman TF5100Coc:n ostin mediaplazashopista toukokuussa, ja pakettiin oli lisätty valmiiksi usb2 piuha. Ilmoitin viallisesta piuhasta, ja kuulemma osa silloisista paketteihin laittetuista piuhoista ovat osoittautuneet viallisiksi(=eivät toimi kunnolla usb2:lla), uusi piuha tulee postissa. :)
     
  21. m_k

    m_k Member

    Liittynyt:
    21.04.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan lyhyesti... Mitkä olisivat ok siirtonopeudet

    eli ihan jos leffa on 2giganen niin mikä olisi siirto nopeus.
    olen lueskellut että 4.5gigaa menis 50min sehän olisi usb1.1
    ja mainintoja "hyvästä" 1.4gigaa 35min -> sekin usb1.1

    Itsellä siirtonopeus tasaista 2megaa sekunnis

    viittaisi kovin usb1.1? mutta on kuitenkin yli usb1.1 nopeuden(12mbits/sec = 1.5megaa sekunnis.



    siirtohan maximissaan usb2.0 olis 480Gbits/s eli n. 60megaa sekunnis
    toi siis teoreettinen.. olisin tyytyväinen 10megan luokkaan edes.



    Kertokaa nyt mitä nopeuksia olette saaneet.. vaikka megaa/sekunnis tai leffa n. 2gigaa kuinka monesas minuutissa.

    ettei tässä turhaan tuskailtais.
    sekä mistä tarkastatte onko se tunnistettu usb2.0?
    winxp laitehallinnassa usb root hub : USB\ROOT_HUB20\4&1006D8FA&0
    ja device koodeja on : USB\VID_11DB&PID_1000\5&16965DEC&0&8



     

Jaa tämä sivu