1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Topfield 5100 PVRt HDMI - kaukosäädin ongelma - RATKENNUT

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Samfinn 14.03.2010.

  1. Samfinn

    Samfinn Member

    Liittynyt:
    14.03.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koetin jo googlella löytää apua, mutta eipä onnistunut...

    Muutaman vuoden vanha TF5100 PVRt HDMI on toiminut ihan kelvollisesti tähän asti, mitä nyt joskus on pitänyt irroittaa töpseli seinästä kun on ruvennut sekoilemaan. Olen asentanut JAGS epg:n jonka kanssa olen myös jotenkin oppinut elämään...

    Tänään laite toimi vielä iltapäivällä normaalisti, mutta nyt illalla kaukosäädin alkoi sekoilemaan. Kun painaa jostain kaukosäätimen nappulasta, ryhtyy boxi toistamaan viimeisintä painallusta lähes loputtomiin, eikä auta vaikka säätimestä ottaa patterit pois... Pattereiden vaihto ei auta, eikä myöskään JAGS EPG:n poisto, siitä huolimatta sama ongelma jatkuu...

    Olisiko ideoita?
     
    Viimeksi muokattu: 14.03.2010
  2.  
  3. 6630nokia

    6630nokia Regular member

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    219
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on sama digiboksi, eikä ole tuollaista ongelmaa ollut. Pystytkö alustamaan kiintolevyn?
     
  4. Samfinn

    Samfinn Member

    Liittynyt:
    14.03.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Periaatteessa kyllä, käytännössä levyllä on NIIN paljon lastenohjelmia etten sitä haluaisi tehdä... Päivitin boxiin uuden firmwaren ja palautin tehdasasetukset mutta sama ongelma jatkuu. Kokeilin jo naapurinkin kaukosäätimellä, mutta edelleen sama ongelma.

    Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että vian pystyi kiertämään asettamalla kaukosäätimen alle 2 cm päähän IR-vastaanottimesta samoin kuin se että nyt vikaa ei ole taas näkynyt muutamaan päivään...
     
  5. Samfinn

    Samfinn Member

    Liittynyt:
    14.03.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma tosiaan katosi pari päivää sitten, eikä ole sen jälkeen vaivannut. Hieman olen ihmetellyt miksi, mutta nyt asia selvisi toisen foorumin viestien perusteella:

    Muksuilla on ollut leikeissään meidän vanhan VHS-nauhurin kaukosäädin, jossa on vielä patterit tallella, ja eiköhän juuri tuo kyseinen kaukosäädin löytynyt sohvan tyynyjen välistä!!! Nyt tuolla kaukosäätimellä testattuna saan toistettua kyseisen virheen!!! Eli kun videoiden kaukosäätimestä painaa esim. POWER-napin pohjaan, ei Topparin kaukosäädin toimi normaalisti ja painallukset jäävät ns. päälle. Olin aiemmin kasannut kaikki talouden KÄYTÖSSÄ olevat kaukosäätimet ja katsonut digikameran läpi ettei mikään säätimistä lähetä kaiken aikaa signaalia, mutta tuota leikki-käytössä olevaa säädintä en yhtään muistanut!!!

    Vielä kerran kiitokset avusta!!!
     

Jaa tämä sivu