1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tonnin pelikone

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi FORWARD 03.08.2018.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Pekka29

    Pekka29 Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2017
    Viestejä:
    354
    Kiitokset:
    44
    Pisteet:
    38
    Jos joku yksi virtalähde on kestänyt pitkän aikaa niin en kovin suuria johtopäätöksiä vetäisi.
    Sama kuin ajokortti. Jotkut voivat pystyä ajamaan kortitta vuosia ilman että poliisit pysäyttää. Useimmilla kuitenkin poliisit pysäyttää jo vuoden sisään.
     
  2.  
  3. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    En kommentoi em. kommentteja, koska koneeni on valmiina kasattavaksi. Se on siis jo maksettu. Sigussani on uusi koneeni. "Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee" Näin se on.

    Kiitän. Jatkakaa!
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2018
  4. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Tässä tuo tilaukseni vielä kerran. Eli kone odottaa kokoonpanoa ja tuo on siis lopullinen kokoonpano. Kiitän mielenkiinnosta!

    JIMMS TILAUS 10.
     
  5. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Soon tuossa vieressä paketissa. Kerään rohkeutta avata se. Tämä on juuri se hetki. SE. 8 vuotta alkaa taas, taas kerran. Christmas came early this year-I have a present here. :).

    NYT, 25.8 otettu uusi kone käyttöön. On hiljainen, hypertehokas ja vaikuttava. Ihan unelmien kone ja aivan päinvastoin siis kuin täällä on annettu ymmärtää. ITTE valitsin osat ja annoin Jimmsin koota. Tämä on nyt minun kone,

    Kiitän siis vielä kerran osanottajia...
     
    Viimeksi muokattu: 25.08.2018
  6. skoltta

    skoltta Member

    Liittynyt:
    30.05.2010
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    laitatko testituloksia koneestasi. onnea uuden koneen johdosta.!
     
    FORWARD kiitti tästä.
  7. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    ^ :rolleyes:

    ^^ :rolleyes:

    Aina ja kaikille asiat eivät mene kerralla omien suunnitelmien ja ehdotettujen asioiden ristipaineessa ok. Tämä oli esimerkkinä kuinkas aloituspostaajalla oli sotasuunnitelma valmiina. Siis... miksi saada ei-hyväksyntää foorumilla?

    Tarkoitukseni ei ole hyökkäillä nimimerkkiä kohtaan missään merkityksessä. Asenne vain voi olla toisenkin tyyppinen eli lähestyminen. Mukavaahan täällä on röpistä ja kattellaan päivän hinnat ja ok vinkit. Hyöty saattaa olla jonkinmoinen ja säästämisellä hakee vaikka pizzat jos sille tuntuu. Jää hyvä maku suuhun tuplamielellä.

    Tässä nyt on helppoa vinoilla jos lukee mitä ensimmäisen viestin jälkeen on mielentilaa. Ette tunne mitä kaikkea asiaan saattaa liittyä. Toivotan onnea koneen kasaamisessa ja noin. (jaa se olikin kasattu valmiiksi) En itse kaipaa testituloksia tänne, pääasia että kone toimii ja mieli on sellainen että well-spent. Kaikki täällä loppujen lopuksi tapahtuu vapaaehtoisesti jeesaamisen pohjalta jos asenne on oikeanlaatuinen.

    Toki olisi mukava kuulla että tilattu magghina toimii moitteettomasti. Osat ainakin sen mahdollistavat.

    muoks. typo
     
    FORWARD kiitti tästä.
  8. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Testituloksia? Millä ohjelmalla? Niitähän on miljoona varmaankin. Sitäpaitsi-näyttis on vielä mikä on, pullonkaula. Täytyy joku Vega tai sen tasoinen Nvidian näyttis, niin sitten...:).
     
  9. skoltta

    skoltta Member

    Liittynyt:
    30.05.2010
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    täysin ulkopuolisena ot. viesti#9 jälkeen miestä hakattiin sanallisesti ja kilpi löytyi onneksi, mutta kollektiivisesti massa tuomitseminen taaskin tuotti tuloken. häpellistä että moderaattori lähti leikkiin Mukaan. minulle mode on se oikeudenmukaisuuden jakaja. tämä mode joka kommentoi ei sitä ole.
     
    FORWARD kiitti tästä.
  10. lyyri

    lyyri Senior member

    Liittynyt:
    19.04.2017
    Viestejä:
    2,356
    Kiitokset:
    731
    Pisteet:
    123
    No jatketaan ot:ta, meilläpäin on sellainen sanonta että sitä saa mitä tilaa. AP:han sen ensimmäisen kiven tuossa heitti näin raamatullisesti muotoiltuna.

    Noita testituloksiahan on netti pullollaan jos ne kiinnostaa. Ja kuten ap:kin tuossa totesi niin näyttis on tuossa paketissa pullonkaulana, niin esimerkiksi 3d-testithän ei anna minkäänlaista kuvaa muun koneen tehoista, kun näyttis hakkaa vastaan.
    Prossuissa tehoerot ovat yksilöiden välillä samoilla kelloilla olemattomat, joten tuostahan sen tehot näkee monessa eri käytössä: https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Ryzen_5_2600X/
     
  11. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niin siis. Siis-minä suunnittelin oman tulevan koneeni huolellisesti. Huolellisesti. Tulin tänne VAIN saamaan hyväksyntä kone suunnitelmilleni. Ei mitään muuta. Aivan oikein, niinpä.

    Ok. Voi toki olla. Niin, mutta kalliimpihan tästä tuli kuin mitä alkuperäinen suunnitelmani oli. Tehokkaampi, myönnän, mutta ne pizzat ja kokikset jäi saamatta. Tonnin kone piti olla ja nyt on kalliimpi.

    Niin siis pointtini oli, että kaikki, jokainen ehdotus pitää perustella kunnolla. Jos ei perustele, ei tiedä. Ei riitä mikään, "poveri on paska", sillä se kertoo enemmän väitteen esittäjästä kuin sen väitteen objektina olevasta poverista. Näin se on. Muistikammat sitten oli toinen meritaistelu, mitä kävimme ja aina niitä sotalaivoja riitti.
    Otin huomioon vihollisteni kannat kuitenkin, sillä katsokaa konetta. Siinä on jo tehokas kone, jota voi päivittääkin vielä vaikka uudella näyttiksellä. Well spent, mutta tonnin kone se ei ole eli budjetti ei pitänyt. Näin se on.

    Jos näin on, niin täytyy sitten miettiä vähän ennen kuin mitään sanoo. Minä vaadin aina ja kaikesta perustelut ja todisteet enkä minä ainakaan täällä luovu tästä periaatteesta ikinä.

    Se toimii ja olen pelannutkin sillä ja on paljon tehokkaampi kuin entinen. Paras kaikista koneista, mitä olen omistanut. Tietenkin...
     
  12. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tämä on tärkein juttu. Toisaalla ihmiset haaskaavat ranhaa joihinkin muihin asioihin ja kova puolustuspuhe on niihin eri harrastuksiin. Joskos tässä laineet tyyntyisivät? :)

    On muutamia henkilöitä nimimerkien takana jotka mielellään ehdottavat komponentteja luetun perusteella. Käyttökokemukset nolla. Jotain kaavaa ehkä juu mutta nopeus... sikäli kun se on mitattavissa... äänitaso... kuin helwatissa voi suositella oman mieltymyksen mukaan tämän päivän juttua jos ittellään on vuosia sitten jokin palikka ollut ok? Maailma muuttuu, Eskoseni, sanottiin aikoinaan. Niin se vain tekeekin uusien mallien myötä jokaisessa komponentissa. Ota itse selvää ja kerro käyttökokemuksista. Foorumi on ihan sitä varten. Ei väriä varten tai mutua.
     
    FORWARD kiitti tästä.
  13. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Perusteluja ja todisteita on internet täynnä,sieltä sopii katsoa jos ei usko jonkun sanaa.Toivottavasti ei enää seuraavasta konepaketista tarvitse vääntää,vaan osaat valita osat ihan omin avuin,etkä tule tänne haukkumaan aikuisia ihmisiä teinipissis koiriksi enää.
     
    tarantella kiitti tästä.
  14. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Aikuiset ihmiset eivät ota nokkiinsa noh ei niin ok juttuja. Omat suodattimet ovat jo tulleet elämän aikana.

    Tarkoitus on täällä kuitenkin jelppiä ja saada rahalle paras vastine. Jos sillä pohjalla ja siitä keskustelua. Homma toimii kun on puhdas pöytä ja ok porukkaa raatailemassa asioista.
     
  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Kannattaako tällaisia juttuja puolustella tai tasoitella, joka on kaiken arvostelun alapuolella henkilöltä, joka kysyy apua ja neuvoja, eikä ole ollenkaan perehtynyt sivuston sääntöihin täällä käyttäytymisestä.

    https://keskustelu.afterdawn.com/threads/tonnin-pelikone.773379/page-2#post-5173604
    https://keskustelu.afterdawn.com/threads/tonnin-pelikone.773379/page-2#post-5173644
    https://keskustelu.afterdawn.com/threads/tonnin-pelikone.773379/page-2#post-5173645
     
  16. Human80

    Human80 Member

    Liittynyt:
    25.10.2011
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Tämä oli paras ketju aikoihin. Kiitos!
     
    PuuhisPeex kiitti tästä.
  17. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Olen täysin samaa mieltä. Tänne tullahan puhummaa ihan omituisia asioota-" Poveri 0n paska" ihan ilman mithään perusteluja kuten hullujen huoneessa olevat. Ja saavat ihan vapaasti ilman moderointia teherä sen. Muiden muassa Persjalka olisi pitänyt heti heittää ulos samalla kuin minutkin jos minkäänlaasta oikeutta täällä olisi. Ja täällä tuo on edelleenkin ja puhuu samalla lailla. Ihimettelen, en muuta voi sanoo.
    "KOIRAT haukkuvat, mutta karavaani kulkee." Näin se on.

    JATKAKAA!
     
  18. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niin sain sen, mitä tilasinkin. Mitään apuja en sinulta tai Persjalalta en saanut.

    Jokainen väite on todistettava! EN ole kiinnostunut poverin suhteen mistään muusta. Te olitte kuin uutta meseä ostamassa ja merkin sokaisemia! Seasonic Seasonic, MB 500 sl, MB, Seasonic. Te toistitte tätä Seasonicia kuin mantraa ja olitte kuin aivottomia robotti automaatteja ja taas mode oli kuin natsi. Siinä se ja kehtaatte "naamaanne näyttää" ja tylsämieliä mantrojanne puhua-"netti on täynnä testejä". Minä luen tätä ja jos tässä ei ole linkkejä tai omakohtaisia kokeita testejä tai kokemusta jostain poverista(kuten avannut moisen) , ei kannattaisi mitään puhuakaan. PItäisin turpani tukossa etten tyhmyyttäni ilmoolle huutaasi. Kyllä jämpti on niin.

    Se on totta, tuo on nimenomaan totta. Myönnän. Tarkootus on vaihtaa se näyttis pikimmiten parempaan.
     
  19. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    On se. Näin on. EI laineet tyynny merisodassa. Valitan.

    No se on pitkä juttu, mutta sanotaan, että kokemusta on pitkältä ajalta monista ei komponenteista ja niiden valmistajista. Se kuitenkin että me vain powereiden Meseä suosittelemme on tuomittavaa, koska on paljon muitakin loistavia merkkejä niissä. Joo, maailma muuttuu toki ja olen ottanut selvää asioista. Sen takia pystyin jo heti ketjun alussa laittamaan jo hyvän kokoonpano ehdotuksen ja SEN takia muutin sitä, en takia että koirat haukkuivat. Minä ITTE mietin asioota ja minä ITTE muutin kokoonpanoa, ette TE. Teidän apunne pääasiassa oli - merkkistä koirien haukuntaa Wwallu ja muutama muut poislukien. Eli taas kerran wanhaa sanontaa toistaen: "KOIRAT haukkuvat, mutta karavaani kulkee..."
     
  20. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Niinpä niin! Katso itse ja laita tähän. Minä itse en usko mitään pötypuheita, mitä sinä tai muut puhutte ilman perusteita. Ei perusteluja, ei mitään. Valitan.

    Sitä en tee koskaan. Minä tarvitsen juuri tuollaisia kuin sinä todistaakseni, että olen oikeassa ja parempi kuin sinä. Niin, siinä se syy.
    Ja en haukkunut aiheetta, turhaan kuten koirat. Pelkkä väite ilman mitään perusteluja on nollan arvoone. Ja se ihiminenkin on nollan arvoone joka kehtaa tuollaista puhua, tuollaasta idiootti robotin mantroja.

    Koira sinä olit. Aikuista et ole nähnytkään! Ikinä et aikuista ole nähnyt.
    Muistan sinut, sen takaan.

    Jokainen tekee niin kuin luonnostaan tekee. Vivere est militare. Jokainen päivä on sodan päivä.

    Ei ole mm. Persjalka nimimerkin suurella Herralla. Perusteettomat väitteet ovat nollan arvoisia, lopullisesti hylättäviä. Näin se on, on ollut ja tulee aina olemaan. Joka sellaasia puhuu, on tyhmä palikka, eikä mitään muuta. Nolla.
     
  21. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Tässä kohtaa ketjua olisi jo fiksua jäähdytellä tunteita kaikilta osapuolilta. Muuten juttu vain kiertää kehää ja aiheuttaa pahaa verta.

    Jokainen konejuttu on oppimiskokemus ja sitä kautta rikastuttavaa (jos ei lasketa rahanmenoa). Ei näissä ole yhtä totuutta, silloinhan vaihtoehdot olisivat aika vähissä.

    Jokainen siis tyylillään. Hyvä että kone toimii. Tämä on pääasia ja pohja jota voi päivittää tarpeen tullen.
     
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu