1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toinen IPS näyttö koneeseen 150-200€

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Timmmy 10.11.2014.

  1. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs olisi tarvetta toiselle 23-24" IPS näytölle nykyisen 23" LG:n IPS näytön kaveriksi. Hinta mieluiten se 150-200€ (max 230€!). Näyttö tulisi pääasiassa pelaamiseen eikä näytössä tarvitse olla kaiuttimia.
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2014
  2.  
  3. S11l1

    S11l1 Active member

    Liittynyt:
    11.09.2013
    Viestejä:
    709
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    53
  4. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  5. S11l1

    S11l1 Active member

    Liittynyt:
    11.09.2013
    Viestejä:
    709
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    53
  6. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    AOC:sta en ole ikinä kuullutkaan mutta laitetaan harkintaan.
    Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Asuksen VE247H näytöstä? Onko hintansa arvoinen?
     
  7. S11l1

    S11l1 Active member

    Liittynyt:
    11.09.2013
    Viestejä:
    709
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    53
    AOC:sta ei ole itselläkään kokemuksia, mutta googlailun perusteella ihan ok peli tuo alempi.

    Itsellä on töissä käytössä muutama tuollainen VE247H näyttö ja hyviä perusnäyttöjähän nuo on. Ei mitään huikeita katseluelämyksiä tarjoa, mutta ei mitn pahaa sanottavaakaan ole.

    Ja sitten kotona mulla on käytössä http://www.asus.com/Monitors_Projectors/VS239HR/ , joka ei paljoa eroa tuosta VE247H:sta.

    Suurimmat erot noiden välillä on:
    VS239HR vs VE247H:

    vasteaika: 5ms vs 2ms
    paneeli: IPS vs TN -> IPS värikylläisempi ja paremmat katselukulmat
    jalusta: "heiveröinen" vs suhteellisen tukeva, joskin hieman "iso/karu"
    koko: 23" vs 24"

    Ja tuohon omaan näyttööni olen ollut tyytyväinen kaikin puolin. Ja käytän sitä pääasiassa pelaamisessa dota2 ja cs:go. Enkä ole kokenut 60Hz IPS näyttöä ongelmaksi, en edes sen jälkeen kun laneilla vaihdoin näytön päivän ajaksi päikseen kaverin 144Hz TN-paneeliin.
     
  8. ProfaneX

    ProfaneX Regular member

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Olen jo muutamassa ketjussa suositellut näyttöä joita minulla on kaksi kappaletta. Samsungin 2014 mallia :
    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/25310/dshqm/Samsung-S27D590P-27-LED-naytto-musta

    Tokihan tuo on 27", mutta värit ja katselukulmat on erittäin miellyttävät.

    Jos on kysyttävää niin vastaan mielelläni :) Toki ymmärrän jos 27" on liian iso tarpeisiisi.

    Edit: Ainiin, aiemmin itsellä oli aoc näyttö joka hajosi itsekseen päivän käytön jälkeen, tästä seurasi 2kk vääntöä ja soittelua AOClle josta ei saanut suomenkielistä palvelua eikä mikään toiminut mihinkään suuntaan.
    En enää ikinä koske kyseiseen p*ska merkkiin, ja se on varma.
     
  9. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Pitääpä harkita tuota samsungin näyttöä jos saisi sen parikymppiä jostakin kaivettua. Ei se koko haittaa kunhan hinta pysyy budjetissa. AOC:ta en sitten taida ostaa jos asiakaspalvelussa on ongelmia.
     
  10. ProfaneX

    ProfaneX Regular member

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Joo no se on vain minun henkilökohtainen mielipide kys lafkasta. Toki muilla voi olla positiivisiakin kokemuksia.
    Mutta oman järjen mukaan tästä lähtien suosin tunnettuja kansainvälisiä merkkejä kuten Samsungia.
    Kannattaa lukea arvosteluja ja mielipiteitä ennen kuin teet ostopäätöksen :)

    Ainoat miinukset mitä on tullut n 2kk käytön aikana mieleen tuosta samsungin näytöstä on :
    Vesa- liitännän puute
    144hz puute [jos sitä joku tarvii, minä en]

    plussia joita ei välttämättä kaikkialla lue :
    Helpoin tapa ikinä millä pääset säätämään näytön asetuksia, näytön oikeassa alakulmassa takana on pieni "joystick" jonka avulla menujen säätö on erittäin mielekästä.
    Näyttö on erittäin tyylikäs, jalusta on modernihko ja itse näytön takaosa on todella hyvän näköinen.
    Monessa arvostelussa sanotaan että näyttöä ei voi kallistaa, mutta kyllä sitä muutaman asteen voi, ainakin omia versioitani.
     
  11. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    En itsekkään noita tuntemattomia merkkejä yleinsä suosi eikä se 144Hz ole itselle tarpeellinen.

    Pitääpä hieman tutustua tuohon samsungin näyttöön jos ei kerta ole mitään moittimista. Mitäs mieltä olet näytön tarkkuudesta? Itseäni hieman epäilyttää se kun näyttö on 27" ja vain fullhd kun taas nykyinen näyttö 23" fullhd. Huomaakohan miten selkeän eron näyttöjen välillä?
     
  12. ProfaneX

    ProfaneX Regular member

    Liittynyt:
    15.12.2009
    Viestejä:
    185
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    28
    Tarkkahan tuo näyttö on, mutta kaikkihan riippuu kuin läheltä näyttöä katsot ja etsitkö jotain pikseleitä.
    Esimerkiksi leffoissa ei ole mitään valittamista, mutta jos tuijotat 1920x1080 taustakuvaa 10 sentin etäisyydeltä niin varmuudella näkyy pikseli jos toinenkin.
    Itse pelaan lähinnä league of legends / battlefield 4 pelejä enkä voi sanoa yhtään mitään huonoa tarkkuudesta.
    Toki tässäkin on kaikki suhteellista, jos tahdot pikseliä oikein kunnolla viilata niin ei ihan tähän budjettiin saa mitään mistä ei erottaisi pikseleitä suurennuslasilla.

    Itsellä ajattelumaailma toimi näin :
    Ostin ensin yhden näytön, olin erittäin tyytyväinen -> hain kaupasta toisen. Tokihan nämä on "vaan" full-hd resoluution näyttöjä, mutta järkeilin sillä tavalla että jahka 4k näytöt tulevat hinnoissa alas niin hommaan main näytöksi jonkun 4k samsungin ja nämä menevät oikein näppärästi toisena ja kolmantena näyttönä sivuilla :)
     
  13. Timmmy

    Timmmy Newbie

    Liittynyt:
    10.11.2014
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Samsungin näyttö meni tilaukseen. Kiitos kaikille vastauksista.
     

Jaa tämä sivu