1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toimiiko PS2 singstar mikrofonit WII:llä?

Viestiketju Wii -osiossa. Ketjun avasi Lihi 25.06.2009.

  1. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Otsikko jo kertookin oikeastaan kaiken mitä haluan tietää mutta alustetaan tätä tilannetta hieman..

    Näin pelialen aikaan olisi aikasta halvalla PS2:lle singstar setti(R&B, Lengendat ja mikit). En ole vielä käynyt missään katsomassa kyseistä settiä, enkä tiedä mitenkä nämä mikit kytkeytyvät PS2-konsoliin? Eikä tämä välttämättä selviäisi vaikka kävisi paikan päällä katsomassakin. Kenties USB:lla? Jos USB:llä niin kytketäänkö yksi mikki aina yhteen USB-porttiin vai onko siinä kenties joku haaroitin kappale.

    Jos ne ovat USBhen kytkettävät mikit niin toimivatko ne WII:ssä? esim Guitar hero - World tour, Metallica...
    Molemmat konsolit löytyisivät nurkista, ja olisi kiva jos yksillä mikkeillä toimisivat molemmat purkit.
     
  2.  
  3. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pitäisi toimia (ainakin näin olen kuullut kaveriltani). PS2-mikit kytketään kiinni USB-adapterilla kiinni PS2-konsoliin (katso kuva) ja Wii-konsoliin mikit kytketään kiinni Wiin USB-paikkaan. Eli periaatteessa mikätahansa USB-liittimellä varustettu mikki käy.

    Sitä tosin en tiedä pitääkö Wii-konsoliin olla kaksi eri PS2 USB-adapteria vai toimiiko 2 mikkiä suoraan yhdellä adapterilla, jotta voisi pelata kaksinpelejä PS2-mikeillä.
     
  4. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tällä hetkellä WII:lle ei taida montaa kaksin pelattavaa laulu-peliä löytyäkkään, Sing It(joku high school musical) taitaa olla kaksin peli ominaisuus mutta peli ei taida meikäläistä muuten kiinnostaa.

    Pääasia, että PS2-mikit toimisi noissa Guitar Heroissa.

    Ja vielä etsitään sellaista kaveria jolla olisi ihan omakohtaista kokemusta toimivuudesta, eikä kaverilta kuultua tietoa. Paheksumatta ollenkaan Feronin kommenttia, kiitoksia siitä.
     
  5. harryy

    harryy Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2005
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    28
    Nopealla googletuksella useampi aiheeseen liittyvä keskustelu päättyy negatiiviseen tulokseen eli ei toimisi. Tuossa viitattiin että muut wiissä toimivat mikit olisi suoraan usb liitännäisiä ilman singstar mikkien kaltaista välikappaletta.
     
  6. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä itse olen lueskellut forumeja niin kahta mielipidettähän niissa on ollut.. toimii/ei toimi. Ja jotku sanovat, että vain toinen mikki toimisi WIIssä tai että molemmat toimisivat mutta vain yhtenä ja samana mikkinä.

    Maailmaltahan saa myös erillisä mikrofoneja jotka toimisi monessa konsolissa(WII,PS2,PS3,XBOX360,PC) esim.
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15723

    Mutta näissä on ilmeisesti kytkin jolla määriteltään käytetäänkö sitä WII vs. PS2.

    Edelleen olisi kiva tietää, jos jollain on ihan omakohtaista kokemusta asiasta.
     
  7. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sen verran sain kaverilta varmistusta, että Wiin Disney Sing It-pelissä ko. PS2 mikit toimivat, mutta kaksinpeli ei toiminut, vaan peli tunnisti molemmat mikit yhdeksi. Tämä siis ilmeisesti siksi, että kaksi mikkiä oli yhdellä adapterilla kiinni yhdessä Wiin USB-paikassa. GH-World Touria hän ei valitettavasti omista.

    Tuossa on muuten joku universaali mikki, missä ei ole minkäänlaista adapteria.

    Pahus, kun ei itse omista Wiille esim. tuota GH-World Touria, niin ei voi kokeilla. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, että toimiiko.
     
  8. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos Feron lisätiedoista.

    Luulisi että toinen mikeistä toimii myös GH-WT, jos kerran toimii tuossa Sing It:ssäkin.
    Ja tällaisia kommentteja olen itsekin lukenut jostain internet forumien syövereistä, että PS2-mikit toimisi yhtenä ja samana WIIssä. Ja sehän tosiaan riittäisi näin alkuun, kun ei noissa GH peleissä ole edes mahdollisuutta kahdelle solistille.
     
  9. jormajoo

    jormajoo Member

    Liittynyt:
    19.02.2009
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oletko testannut? Toimiko?
     
  10. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen testannut mutta en pysty oikeastaan varmistamaan toimiiko vaiko eikö.

    Itselläni ei toimi.
    Toimimattomuus voi tosin johtua siitä, että minulla on WIIhin kytkettynä myös USB-kovalevy ja täten asennettuna erinnäisiä cIOSeja. Ja nämä cIOSit blokkaavat näiden PS2 mikkien toiminnan.
    Jostain olen mielestäni lukenut, että näin voisi tapahtua.

    Virallista WII mikrofina en olle päässyt testaamaan USB-levyn kanssa, että en pysty varmistamaan senkään toimimista USB-levyn kanssa.
     
  11. VarMi

    VarMi Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EI TOIMI ps2 sovitin GHWTn kanssa, pakkohan se oli testata kun tuli tämä threadi vahingossa eteen.

    Asian vierestä Toys'R'Us myy Wii High School Musical Sing It! peliä mikillä 14€.
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2009
  12. VarMi

    VarMi Regular member

    Liittynyt:
    23.11.2005
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuplasin
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2009

Jaa tämä sivu