1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tilejä kaapattu

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi latepate5 28.12.2019.

  1. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro,

    Olen viime aikoina saanut useita viestejä, että eri palveluiden tileilleni on yritetty kirjautua. Olen vaihtanut joka palveluun salasanan, mutta nyt vaikuttaisi, että Spotify tilini on kaapattu kokonaan.

    Onko olemassa riski, että luottokorttitietoni ovat vaarassa joutua vääriin käsiin?

    Onko ainoa vaihtoehto sulkea kaikki tilit, joilla käytän kyseistä sähköpostia, ja tehdä uusi sähköposti?

    Kiitoksia nopeista vastauksista! Toivottavasti aihealue on oikea.
     
  2.  
  3. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Yleensä tietoturvamielessä palvelut eivät näytä tiliin sidottuja luottotietoja edes tilin käyttäjille ja palvelimella ne ovat kryptattuna, joten sen suhteen ei huolta.

    edit: Tarkistin vielä oman spotify-tilin asetuksista, niin näkyvillä on neljä kortin viimeistä numeroa, kuten on tapana.
     
    latepate5 kiitti tästä.
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Tyypillisesti noita tulee, jos olet käyttänyt tilejäsi muualla kuin tavallisesti, vaikka mummolassa käydessäsi, ip-osoitteesi on vaihtunut, tai olet käyttänyt jollain toisella laitteella millä et normaalisti käytä.
    Netflix muistaa ainakin aina muistutella mua, jos olen välillä zoomannut valikoimaa toisella laitteella vaikka ip-osoite ei edes sinällään vaihdu.

    T: Vesku
     
    latepate5 kiitti tästä.
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,148
    Kiitokset:
    1,199
    Pisteet:
    243
    ^
    Eihän kyse todella ole Tietoturvailmoituksesta?
    Jos epäilee tilin kappausta, kannattaa kokeilla kirjautua ja laittaa siihen "Olen unohtanut salasanani", näin on moni "valekaapattu" tili saatu toimimaan.
     
    latepate5 kiitti tästä.
  6. latepate5

    latepate5 Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2008
    Viestejä:
    156
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Spotifyyn rupesi ilmestymään soittolistoja Ecuadorista ja lopuksi sähköposti vaihtui ja en päässyt kirjautumaan sisälle. Nyt tili on jäädytetty onneksi.

    Eli sähköpostiosoite on vuotanut ja joku hakkaa sitä sisälle kaikkiin palveluihin?
     

Jaa tämä sivu