Voitte varautua rahan siirtymiseen kolmella - neljällä arkipäivällä, ensimmäinen päivä menee kunnes maksua välttämättä edes käsitellään, kaksi päivää menee siirtoon ja riippuen siitä koska rahanne ilmestyvät näkyviin firman tilille, voi mennä vielä seuraavankin päivään jos heillä on tarkistukset esimerkiksi kaksi kertaa päivässä. viikonloppu voi sotkea hieman aikatauluja.
Itse maksoin rahat tiistaina ja ne oli torstaina saksassa oikealla tilillä. Eli periaatteessa mulla meni homma arkipäivien sisällä nopeasti 2:ssa päivässä. Onhan suomessakin pankkien välisissä siirroissa parin päivän viive, ja tuo maksusiirto ulkomaille voi varmaan kestää eri ajan riippuen omasta pankista. Kannattaa kysellä huomenna emaililla saksalaisilta josko he olisivat saaneet jo rahat, ellei he siihen mennessä ole vastanneet? Eli jos maksu tapahtunut torstai iltana => oma pankkisi käsittelee sen vasta perjantaina? roikkuu viikonlopun yli? ja rahat saksassa tänään tai huomenna?
Aina ei mene näin ruusuisesti. Oman lätyt tilasin ja maksoin jo 25.9, eikä ole vieläkään tullut mitään vahvistusta, että rahat olisivat heille saapuneet. Kyseessä siis tämä CDRohlinge. Sähköpostiakin olen heille lähettänyt asian tiimoilta mutta vastauksia ei tunnu tulevan. Odotellaan rauhassa...
Maksuun kannattaa laittaa lisätietoihin tilausnumero, varmaan nopeuttaa asiaa. Omat tilaukset tulleet n.viikossa maksusta.
englannista tilattaessa ei o tollasii ongelmii ollu, Digital Promotions...eikä hintaa nyt ihmeemmin per kiekko tullut, kaikkine kuluineen 1.35€/levy Viikossa tuli tavarat
Mikä on edullisin tapa tehdä eu-maksu jos ei ole nettipankkia käytössä? Tiskiltä maksettaessa on varmaan kallista? Ja maksuautomaatilta ei saa hoidettua eu-maksua?
Tein tilauksen www.cdrohlinge24.com :sta ja mailiini tuli heiltä viesti miten maksaa, mutta en ole ennen käyttänyt eu maksua enkä ole varma miten se hoituu. Maksetaanko ulkomaille samalla tavalla tilisiirrolla kuin kotimaahan, eli esim. minulla on nordean "nettipankki" niin maksanko samalta sivulta mistä maksettaisiin suomeen ja siihen vain tilinumero ja rahamäärä vai pitääkö jostain eripaikasta mennä johkin eu maksu sivulle vai? P A Y M E N T I N F O R M A T I O N : You decided for the payment by bank transfer. For payment you need the order number ******. Transfer the invoice amount at a value of ***.** EUR to our bank account: Account: *** *** at the Sparkasse Dueren (BLZ *** *** **) owners of an account: CDRohlinge24 GmbH & CO. KG IBAN for this Account: DE ** **** **** **** **** ** SWIFT-BIC Code: SDUEDE** As intended purpose you send your name and the order number ******. You receive a dispatch confirmation on the day of dispatching by E-Mail. Mitkä noista tulee mihinkin kohtaan siinä nordean tilisiirtosivulla? kiitos vastauksesta etukäteen. (kaikki numerot ovat tähtiä)
Nordean Maksut/Ulkomaille sivulla on joka kohdassa oikeassa reunassa ?-merkin takana tarkat ohjeet. Saaja kohtaan tilinumero IBAN-muotoisena: DE ** **** **** **** **** ** Viesti kohtan Auftragsnummer****** tai Order number (Tilausnumero, myyjän ilmoittama) Nimi, osoite, kaupunki kohtaan CDRohlinge24 GmbH & CO. KG +osoite ja kaupunki Saajan pankki kohtaan Swift/Bic koodi eli SDUEDE** Vaihtoehtoisesti (mutta ei molempia) tässä voidaan käyttää ns. Clearing-koodia (Bankleitzahl=BLZ) joka on muotoa BL******** Maa kohtaan Saksa Maksajan nimi on siellä valmiina Valuuttamäärä ja valuutta EURoina EU-maksu (eikä maksu tai pikamääräystä) Ruksi Maksan oman pankkini kulut kohtaan. Sitten tarkistus ja "HYVÄKSY" Nordea vahvistaa sinulle maksun ja voit tulostaa sen itsellesi jos on tarvetta. Eiköhän se ollut siinä...? Niin, Nordean ohjeissa kyllä sanotaan lisäksi että toimeksiannossa on ilmoitettava maksun aihe mutta siihen siis riittää tuo Viesti-kohtaan kirjoitettu myyjän Auftragsnummer tai Order number tai muu myyjän ilmoittama lähetystä yksilöivä tieto, esim. laskun numero. Nordeasta luvattiin tänään että yrittävät vielä hieman parantaa ohjeistusta kunhan ehtivät...;-) Noin minä olen ainakin yhden maksun suorittanut ja Nordean puhelinpalvelun kanssa tänään asian vielä tsekannut...
joo, sain kanssa e-maililla vahvistuksen että levyt lähteneet kohti suomenmaata =) P.S. pommitin kyllä aikas aktiivisesti meiliä sinnepäin [päivittäin..]
Otin hieman selvää tuosta muista EU-maista tilaamisesta EU-kuluttajaneuvonnasta. Myyjällä on 30 päivää aikaa toimittaa tuotteet tilausvahvistuksesta. Lisää tietoa ja apua löytyy täältä http://www.hel.fi/eu-kuluttajaneuvonta/, jos käy niin ikävästi ettei tilattuja tuotteita saakaan. Omasta tilauksesta jo yli kaksi viikkoa...
Eli jos ymmärsin oikein, jos UK-kaupalla on myös eurotili, euromaksun pitäisi onnistua. Tässä infoa EU-maksusta, jonka sain Nordealta sähköpostitse: Asetuksella säädetään EU:n alueella välitettävien tilisiirtojen palvelupalkkioita sekä pyritään maan rajat ylittävän maksuliikenteen nopeutumiseen. Hinnoittelu perustuu kunkin EU maan vastaavan kotimaan tilisiirron hinnoitteluun. Sen mukaan 1.7.2003 lähtien alla mainitut kriteerit täyttävät saapuvat ja lähtevät rajat ylittävät tilisiirrot on välitettävä EU:n jäsenmaiden kesken vastaavan kotimaan tilisiirron hinnalla. Mitä maksuja asetus koskee? Lähtevän tai saapuvan rajat ylittävän tilisiirron on täytettävä asetuksen määräämät edellytykset, jotta se välitetään vastaavan kotimaan maksun hinnalla: * maksu on euromääräinen ja enintään 12.500 euroa (vuodesta 2006 lähtien 50.000 euroa) maksajan ja saajan tiedot on ilmoitettu * maksetaan ja hyvitetään eurotililtä/lle (ei valuuttakauppaa) * lähettäjän- sekä saajan pankki on EU:n alueella * maksunsaajan tili on IBAN -muotoinen * saajan pankki on SWIFT muodossa * maksunaihe on ilmoitettu * kuluperintänä on jaetut kulut (SHA) * maksutyyppi on tavallinen maksumääräys * toistaiseksi asetus ei koske pikamääräystä Jos jokin yllämainituista kriteereistä ei täyty pankilla on oikeus periä asiakkaalta normaali ulkomaan maksun palvelupalkkio. Pankilla on myös oikeus periä lisäkuluja maksujen mahdollisista korjauksista asetuksen edellyttämään muotoon. Asetus ei koske maksuja Euroopan unionin ulkopuolisiin maihin. Asetuksen ulkopuolelle jäävät myös kaikki ne maksut EU:n alueella, jotka eivät täytä yllämainittuja kriteereitä. Nämä maksut välitetään edelleen ulkomaan maksujen yleisten ehtojen ja hinnoittelun mukaan. Hinnasto Saapuvat EU-maksut henkilöasiakkaille on maksuton (tilillepano) Lähtevät EU-maksut henkilöasiakkaille EU-maksu Solo tunnuksilla maksuton (Solo-tunnukset) EU-maksu välittömänä palveluna 2,52 euroa (tilisiirto) EU-maksu välitettynä kolmen pankkipäivän sisällä 0,40 euroa (maksupalvelu) Ulkomaan maksuliikenteessä ei erotella kanta- tai avainasiakkaita, vaan listahinnoittelu on kaikille sama. Terveisin Tuija Isaksson 1011 Hki-Hakaniemi Siltasaarenkatu 12, 00020 NORDEA Puh. 09 - 165 46822, Fax 09 - 163 90530
Nuo samat tiedot löytyvät Nordean Helpeistä, mutta tuossa ne olivat mukavasti tiiviimmässä muodossa. Pari pientä täsmennystä tuohon jos joku ensikertalainen yrittää täyttää Nordean maksulomaketta netissä. * kuluperintänä on jaetut kulut (SHA) Tarkoittaa että ruksaat kohdan Maksan oman pankkini kulut * maksutyyppi on tavallinen maksumääräys Tämä on huolimattomasti selitetty koska Nordean lomakkeessa on 3 vaihtoehtoa: EU-maksu Maksumääräys Pikamääräys Ja tässä nimenomaan pitää valita EU-maksu eikä Maksumääräys. Tuo Tuijan käyttämä sanamuoto on kyllä periaatteessa oikea, mutta kun lomakkeessa EU-maksun "tavallinen maksumääräys" kulkee nimellä EU-maksu, niin varmasti tässäkin joku raapii hetken päätään. Tuo Nordean maksulomakkeen yksityiskohtainen ja korjattu täyttöohje löytyy edelliseltä sivulta. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/50196
Sain nuo cdrohlinge24:Stä tilaamani levyt 75kpl ja 100dvd koteloa 7 +1 päivää, eli hain postista, koska en ollut päivällä ottamassa (no en tietenkään) vastaan lähetystä... tilaan sattuneesta syystä kyllä lisääkin kamaa näin ollen samasta paikasta...