1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneeni CD-Asema ei löydä levyjä.

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jointti91 07.01.2010.

  1. Jointti91

    Jointti91 Member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli: cd-asema ei löydä levyjä jotka sinne laitetaan. Ongelma toistuu oli kyseessä sitten peli,elokuva tai musiikki cd.
    CD-asema on ennen toiminut moitteettomasti mutta nyt se alkaa pitämään omituista ääntä. Valo vilkkuu, joten uskoisin cd-aseman yrittävän lukea levyä. Olen tarkastanut johdot ja ne ovat paikallaan. Olen myös yrittänyt saada laitetta toimimaan Oman Tietokoneen kautta mutta kun klikkaan CD-aseman kohdalta luukku avautuu ja saan viestin "Aseta levy asemaan D" DVD-RW-asema(D:)
     
  2.  
  3. susy86

    susy86 Member

    Liittynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    onko ne levyt kunnollisia
    mulla ei lukenut jerran koska
    - levyt oli jostain netin halppis läävästä. piti päivittää aseman firmware että sai sen lukemaan sen levyn pintaa
     
  4. Jointti91

    Jointti91 Member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No musiikki levyt on poltettuja mutta olen yrittänyt asentaa muutamia pelejä jotka ovat ihan kunnon kaupasta ostettuja. Ja sama reaktio.
     
  5. susy86

    susy86 Member

    Liittynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tjoo no ei se silti poista sitä mahdollisuutta ettei se pysty lukemaan niitä sen erilaisen pinnan takia. eli kokeile firmware päivittää. mutta älä ryssi voi mennä uuteen puuhun värkki jos ryssit
     
  6. Jointti91

    Jointti91 Member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En löytänyt oikeita firmware päivityksiä mutta keskusteluita löytyi paljon ja niissä ilmeni samoja ongelmia kuin minulla.

    (TSSTcorp CD DVDW SH-S223Q Ata device) <-
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2010
  7. akisyren

    akisyren Member

    Liittynyt:
    28.11.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkista SATA-kaapelin kytkennät emoon ja asemaan. Vaihda uusi asema jos ei pelitä, noitahan saa alle kolmellakympillä.
     
  8. susy86

    susy86 Member

    Liittynyt:
    01.08.2007
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no tuo on ihan totta mutta eikös kannata kokeila esim sitä firmware ku onhan sille 30 €parempaakin käyttöö
     
  9. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Jos asemasta on vain linssi likainen, ei kannata edes firmistä päivittää, jos taas linssin seurantaservo on kuralla, ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin uusi asema.

    T: Vesku
     
  10. Jointti91

    Jointti91 Member

    Liittynyt:
    07.01.2010
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkistan vielä kytkennät yms systeemit ja jossei pelitä niin sitten päivitän firmistä. Jossei toimi senkään jälkeen ni uusi asema.. ?
     

Jaa tämä sivu