1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen yhdistäminen vahvistimeen hdmi:llä

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi Vesispodi 23.04.2011.

  1. Vesispodi

    Vesispodi Member

    Liittynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitäisi saada äänet kuuluviin läppäristä vahvistimeen hdmi-liitännällä. Saan kyllä äänet kuuluviin toslink piuhalla, joka on liitetty läppäriin 3.5mm adapterin avulla, mutta ääni tulee ulos vain 2-kanavaisena. Hdmi-liitällä en saa ääniä ollenkaan kuuluviin. Minulla on siis käytössä asus N71Jv läppäri,jossa realtek HD integroitu äänikortti, harman kardon avr-155 vahvistin sekä infinity 5.1 kaiuttimet. Olen ladannut realtekin sivuilta ajurit tietokoneeseen. Onko vika mahdollisesti äänikortissa?
     
  2.  
  3. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    onko vahvarista kaikki asetukset kohillaa? esim ääni lähti hdmi (ja portti) kun saa sillainkin et pelkkä kuva hdmi:n kautta.
     
  4. Vesispodi

    Vesispodi Member

    Liittynyt:
    23.04.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen Yrittänyt säätää vahvistimen asetuksia, mutta en ole siltikää saanut ääniä toimimaan.Vahvistimenkin ohjekirja on todella epäselkeä.
     
    Viimeksi muokattu: 23.04.2011
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Onko TV:ssä HDMI liitäntä? Kokeile sitä. Itse saan äänen ulos HDMI liitännästä vain kun 2 kpl näyttöjä käytössä. Silloin ääni ja kuva kulkee HDMI piuhassa.

    Itselläni vaatii, että ensin vahvistin päälle. Sitten PC ja siinä pitää olla näytönohjain konffattu kahdelle näytölle. Virran säästöt pitää ottaa myös pois..Musa loppuu kun näyttö pimenee.

    Itselläni PC kytketty av-vahvistimeen - jossa kyllä nappeja ja säätöjä piisaa. Vika voi hyvin olla vain väärässä asetuksessa.
     

Jaa tämä sivu