1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneen päivittäminen (näytönohjain, poweri?)

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi ssammy 08.01.2015.

  1. ssammy

    ssammy Member

    Liittynyt:
    05.08.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heipä hei ja hyvää alkanutta vuotta 2015.

    Pyysin viimeksi apua Afterdawnista 2012 tietokoneen rakentamiseen kuvankäsittelyä varten, mutta nyt innostus on kasvanut myös pelaamista kohtaan ja tietokonetta olisi tarkoitus päivittää pelaamiseen soveltuvaksi. (Taka-ajatuksena on nyt ainakin pian julkaistava GTA V)

    Luulen että näytönohjainta ja virtalähdettä päivittämällä voisin päästä hyvin alkuun? Mikäli muut komponentit eivät ole riittäviä, niin niistä voi myös mainita minulle :) Näytönohjainta ja virtalähdettä varten olen varannut budjettia n. 400-600 €.

    Nykyinen kokoonpanoni:
    Näytönohjain: Sapphire Radeon HD 6870 1024MB
    Prosessori: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
    Emolevy: Asrock Z68 Pro3 Gen3
    Muisti: 12 GB (TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333))
    Virtalähde: XFX Core Edition PRO 450W
    Kotelo: BitFenix Merc Beta

    Itse en ymmärrä komponenttien päälle yhtään mitään, joten toivoisin että joku ystävällismielinen osaisi suositella näytönohjainta ja virtalähdettä minulle.

    Kiitos paljon jo etukäteen!
     
  2.  
  3. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Pitkälti tuo nykyinen powerisi on riittävä prossullesi, eli sanoisin että seuraavaksi:
    -Uusit prosessorin jäähyn sellaiseen jolla voi kellottaa, ja otat löysät pois prossustasi (4.5Ghz luulisi olevan suht helppo saada) esim true spirit 120M voisi olla ehkä sopiva
    -katselet gtx970 korttia (hinnat 350€ tuntumassa eikä virrankulutus ole päätä huimaava)
    -ostat ssd:n (crucial mx100 256gb noin 100€)

    Noilla päivityksillä nousee peliteho, sekä yleinen käyttönopeus (selaimet käynnistyvät nopeammin, ohjelmat, ne harvat pelit jotka sinen ssd:lle laittaa ja jotka hyötyvät nopeudesta (esim BF4))

    E: molex to 6pin adapteri on tarpeellinen tuon gtx970:llan kanssa, eli semmoinen vielä ostoskoriin, halvin vain mitä löytyy luulisi riittävän, toinen vaihtoehto on myös 6pin to 2x6pin adapteri koska xfx450W:n pci-e kaapeli toimi sekä 6pin kaapelina että 8pin kaapelina (6+2)
     
    ssammy kiitti tästä.
  4. ssammy

    ssammy Member

    Liittynyt:
    05.08.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

    Kiitos vastauksestasi.
    En maininnut avausviestissäni kovalevyäni, kun en ollut varma sen merkityksestä pelaamisessa. Käytössäni on http://www.jimms.fi/tuote/SV300S37A%2F240G (Kingston 240GB SSDNow V300, 2.5", SATA III - Stand Alone)

    - Prosessorin kellottaminen on minulle ihan uusi asia, mutta luulen että siihen löytyy varmasti hyvät ohjeet.
    - Suosittelemasi näytönohjain on luultavasti tämä: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-970-Twin-Frozr-V-Gaming-4096-Mt-naytonohjain

    Kiitos jo vastauksista :)
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    sinulla siis on jo ssd, eli sitten luulisi vain prossun kellotuksen ja näyttiksen vaihdon riittävän :)
    kannattaa myös katsoa noista gtx970:llista niitä versioita joissa tulee "pick your patch" mukana (ilmaisia pelejä)

    ja koska kerta ssd:tä et tarvitse niin voihan sen virtalähteen ehkä vaihtaa, joskin nykyinen riittää mutta aina uudessa, hieman isommassa olisi enemmän pelivaraa/elämänkaarta taas :)
    ja mikä parasta, jos modulaarisen ottaa (=johdot irrotettavat) niin saa paremmin ilman kiertämänä eikä ole turhaa tavaraa kotelossa pölyttymässä :)
    http://www.jimms.fi/tuote/110-B2-0750-VR
     
    ssammy kiitti tästä.
  6. ssammy

    ssammy Member

    Liittynyt:
    05.08.2009
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos paljon Gereti,

    Näiden pohjalta uskallan tehdä tilauksia. Tilaan mainitsemasi prosessorin jäähdyttimen, näytönohjaimen sekä tuon virtalähteen.

    Vielä kerran, kiitos tuhannesti! :)
     
  7. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Kannattaa vielä kurkkia hieman tuon powerin kanssa kun ei ilmeisesti ole ns. sitä mitä pitäisi

    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/yleinen-poweriketju.248941/page-26#post-5039692

    Mutta tuolta kyselemällä löytänee kyllä kunnon powerin tilattavaksi :)
     
    ssammy kiitti tästä.
  8. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173

Jaa tämä sivu