Tietokoneen näyttö pysyy pimeenä käynnistäessä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi markusE 22.06.2011.

1. repino

repino Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Saatko kytkettyä siihen ulkoista näyttöä? Tai toista näyttöä, voihan olla etttä näyttö on kärsinyt.
    Tai sitten etsi netistä näyttösi ajurit ja asenna ne. Ja mikäli ei pelitä sen toisenkaan näytön kanssa aja senkin ajurit.
    Windows 7 kyllä aika hyvin tuntee näytöt. Mutta XP vaatii ajureita.

2.  
  3. markusE

markusE Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, kokeiltu on muutamalla näytöllä. Kyseessä on pöytäkone.

Ruutu pysyy mustana eikä siihen tule mitään. Ei mene biosiin koska ei saa yhteyttä näyttöön. En pysty asentamaan mitään ajureita tai ohjelmia koska kone ei saa näyttöön yhteyttä. Olen kokeillut varmasti toimivalla näytönohjaimella eikä silloinkaan saanut yhteyttä näyttöön.

4. Huap0

Huap0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pyydäs joltain kaverilta jtn toista emoa jos löytyy, voi olla että on emo kakkana.. jos ei tule kuvaa :)

5. Huap0

Huap0 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pyydäs joltain kaverilta jtn toista emoa jos löytyy, voi olla että on emo kakkana.. jos ei tule kuvaa :) tai kokeile vaihtaa muistit!!!
    EDIT: sry double posting ;D

Viimeksi muokattu: 03.07.2011
  6. markusE

markusE Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, soittelen tutuille jos virtalähteitä, emolevyjä tai muita osia löytyy lojumasta niin pääsen kokeilemaan.

Kai sitten ainoa tapa on kokeilla osa kerrallaan kunnes vika löytyy? Ei ainakaan tullut mitään tapaa esille jolla saisi rajattua mistä tämä johtuu.

7. markusE

markusE Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noni. Kokeilin kaverin virtalähteellä ja edelleen sama ongelma.

Eli.. Emolevy tai prossu?

Oliskohan fiskumpaa päivittää neliydin prossuun ja kokeilla sillä? Jos ei toimi vielä niin emo? Sais koneeseenki päivitystä samalla.:)

Jos näyttöön ei tule yhteyttä niin kumpaa veikkaatte prossua vai emoa? Näytönohjain ja virtalähde kokeiltu.

Viimeksi muokattu: 11.07.2011
  8. repino

repino Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikkaan emoon, mulla ollu viritettävänä koneita, ja yleisin läppäreissä on emo-ongelma. Prossuja harvemmin hajonnut. Kylmä juotos ja saaneet tärinää tai sitten kuumennut liikaa.
    Pöytäkoneissa ei ole yleensä tätä ongelmaa, ne saadaan jäähdytettyä tehokkaasti.
    Läppäreiden ongelma on ymmärrettävissä, eli ne ahtaassa laitteessa kuumenevat. Itse seuraan coretemp ohjelmalla prossujen lämpöjä, nekin viittaavat muiden komponenttien lämpötiloihin. Ja nyt helteillä kannattaa olla tarkkana, mulla nousi mökillä ja pöydän päällä oli kone lämmöt noin 10 astetta korkemmat ( 57/63, ytimien lämmöt) verrattuna keväisiin lukuihin. Tosin siellä mökillä oli sisälämpö n. 30 astetta.
    Jos jollain tutulla olisi toista prossua, sitäkinhän voisi kokeilla. Mulla olisi muutama AMD:n 2 ytiminen kaapissa.

Jaa tämä sivu