Tietokoneen kasaaminen vaikeaa?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi petelms 18.02.2007.

1. miige

miige Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ookkei homma selvä.

2.  
  3. Supo

Supo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei se kuiteskaan kaikilta ihan tosta noin vaan käy.Muron sivuilta voi käydä lueskelemassa tyypeistä jotka hajottavat koneen osia ja yrittävät niitä takuuvaihtoon sen jälkeen.Kyllähän se 80 euroa tuntuu halvalta sen jälkeen kun on pistänyt 500 euron näyttiksen hajalle.Sitten vielä kaiken maailman yhteensopivuusongelmat ym.lisäävät kyllä mielenkiintoa asiaan.Ja kuinka monta muistikampaa onkaan hajotettu tunkemalla se väkisin paikoilleen ;).

4. thtorsten

thtorsten Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei kukaan maksa 80e kasauksesta, jarki kateen... Vie sitten johonkin muuhun kauppaan kasattavaksi

5. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itellä oli tästä koneesta virtalähde viallinen, ja vaikka ite kasasinkin, niin ne tarkistuksen jälkeen anto mulle uuden.

suosittelen verkkokauppaa vaikka se vähän kallis onkin, siellä on loistava palvelu ja yleensä ihan ok valikoima kaikkea ja takuuasiat hoituu varmasti.

Viimeksi muokattu: 01.03.2007
  6. jari53

jari53 Guest

Oon samaa mieltä Verkkokaupan takuu asioista. oon itekki vaihtanu sielä mm. powerin, muutaman modeemin, mustin yms. yms.. Ei ne siellä testaa tuotteita ollenkaan ne vaan sano että okei, ja anto uuden.(näin ainakin mulla)

7. Zomeome

Zomeome Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Koneen kasaaminen on ihan helppoa. Ainut missä joutuu katsomaan ohjekirjaa on noitten etupaneelin piuhojen laitossa emolevylle. Ja niitten kanssa sitten joutuu jo miettimään :p

8. miige

miige Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä se kasaaminen varmaankaan ole se vaikein kohta mutta mitenkäs takuuseen todistat että alusta asti rikki ollut osa ei mennyt rikki silloin kun kokosit konetta?

9. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä niitä itserikottuja ja teipillä korjailtuja komponentteja sinne kannata kuskata ja yrittää itkemällä rahojaan takaisin saada. Itse otan aina tekemisistäni vastuun ja teen hommat varovaisuutta noudattaen ja huolella. Rehellisyys on kyllä tähän mennessä takuuvaihdoissa tuottanut tulosta, eikä ole tarvinnut liikkeiden kanssa tapella. Vähänkin pidempään pystyssä olleissa liikkeissä on asiantunteva henkilökunta, joka kyllä erottaa valmistusviat asennusvirheistä.

10. Stanner

Stanner Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Normaaliälyiselle ihmiselle ei koneen kasaaminen pitäisi olla hankalaa. Katsoo vain ohjeista mallia ja selaa riittävästi emon ohjemanuskaa. Aikaa tosin kannattaa varata siihen kun ekan kerran kasaa konetta. Tulevaisuudessa sen kasaa nopeammin, mutta alussa voi olla hidasta. Maalaisjärkeäkin kannattaa käyttää kasaamisessa.

Ainoa mikä ehkä kannattaa muistaa on, ettei mene sorkkimaan niitä komponentteja ja osia miten sattuu, varsinkin jos on itsessä staattista sähköä paljon varautuneena, niin jotkut osat ovat herkkiä sellaiselle. Varauksen saa tosin helposti poistettua omasta kehosta koskettamalla vaikka tietokoneen kopan metalliosaa.

Jaa tämä sivu