1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokoneelta vhs:lle nauhoittaminen?

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi swod 13.04.2012.

  1. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Multa lähtee koneesta svideopiuha telkkarille, mutta videot ei silti nauhoita kuvaa eikä ääntä. Pitääkö mun nyt ostaa se scart välikappale jossa on s-videolle reikä?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,088
    Kiitokset:
    1,203
    Pisteet:
    243
    Voisitko hieman tarkemmin kertoa, mitä haluaisit nauhoittaa, mistä ja millä, niin joku varmaan osaa kertoa, onko se mahdollista. Vai oliko tuo pelkkä trolli?
     
  4. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Jotta tuo toimisi, sinun on kytkettävä tuo s-video-piuha videonauhuriisi (joko suoraan kyseisen liitännän kautta, jos videoissa on sellainen, tai mainitsemallasi SCART-palikalla). Telkkarisi ei välitä signaalia eteenpäin videonauhurille, joten suora kytkentä on ainoa vaihtoehto.

    Miksi edes haluat nauhoittaa tietokoneelta tulevaa signaalia videonauhalle, jolloin laatu varmasti kärsii? Helpompi olisi tallentaa videot tietokoneella ja polttaa ne esim. DVD-levylle jolloin laatu ei kärsisi ihan niin paljon kun tiedostot voi polttaa mahdollisimman korkealaatuisina. Tämä ratkaisu olisi parempi myös videoiden säilytyksen kannalta, koska videokasetit hajoavat helpommin ja kuluvat huomattavasti nopeammin kuin DVD-levyt ja muut digitaaliset mediat.
     
  5. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    No, itse olen sen verran vanhan liiton jäärä, että vhs nauhoille on mukava saada harvinaista matskua netistä jne. Ei se kuvanlaatu ole liikaa minusta ikinä kärsinyt.
    Kysymykseeni sainkin jo vastaukseni. Kiitos.
     

Jaa tämä sivu