1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Tietokone vaikuttaa olevan offline-tilassa"

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Fluor 28.05.2008.

  1. Fluor

    Fluor Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen saanut otsikon mukaista herjaa eri ohjelmia asentaessa (tai sitä yrittäessä) jo pitkään, siitä asti kun koneeni formatoitiin. Netissä surffailu onnistuu kyllä moitteettomasti, mutta joidenkin (lue: Microsoftin omien) onlinepohjaisten ohjelmien käyttö ja asennus ei.

    Etusijalla haluaisin käyttööni Live Messengerin. Asennuskuvaketta klikatessa tulee kuitenkin ilmoitus "Tietokone vaikuttaa olevan offline-tilassa. Windows Live -ohjelmien asennus edellyttää online-tilan. Muodosta yhteys Internetiin ja yritä sitten uudelleen." Vaihtoehtoina Yritä uudelleen ja Peruuta, joista kumpikaan ei yllättäen tuota tulosta. Samankaltainen ilmoitus näkyy myös kun yritän hakea Windowsin automaattisia päivityksiä.

    Olen muualta lukenut, että tähän auttaisi IE:n asettaminen oletusselaimeksi, ja että homma kaatuu jos IE tai WMP on offline-tilassa. IE:n osalta tämä säätäminen onnistuu, mutta WMP ei näytä myöskään huomaavan internet-yhteyttä, ja kehottaa Online Storesiin pääsyä yrittäessäni kytkemään Work Offline -toiminnon pois päältä. Onhan se pois päältä, mutta mitään ei silti tapahdu. Pyöritän laillista Windows XP:tä.

    Tämä alkaa olla jo turhauttavaa, koska olen meseaddikti eikä jatkuva Ebuddyssa roikkuminen kotikoneella tuntu ihan luonnolliselta...
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2008
  2.  
  3. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saattaa palomuuri blokata, jos ei niin kokeile korjausasennusta.
     
  4. Fluor

    Fluor Member

    Liittynyt:
    28.05.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kokeilin palomuurin kytkemistä hetkeksi pois, ei muutosta. Minulla on hämärä käsitys mikä korjausasennus on ja miten se tapahtuu, mutta mitä tässä tarkkaan ottaen pitäisi korjausasentaa?
     
  5. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Jaa tämä sivu