1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone "Telkkariksi"

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Cavefish 03.04.2011.

  1. Cavefish

    Cavefish Member

    Liittynyt:
    07.09.2008
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tervehdys jälleen afterdawnin väki!
    Koska en omaan huoneeseeni saa televisiota hankittua, niin ajattelin ratkaista sen ongelman digikortilla.
    Vaikka olenkin IT-alan ihminen, ei minulla ole minkäänsortin kokemusta TV-korteista yms laitteistoista tietokoneen kanssa.
    Nyt haluaisinkin tietää, mitä minun pitäisi ostaa ja paljonko sille ruljanssille tulisi hintaa? Ohjelmien tallennus ei välttämättä ole pakollista jos sellainen ominaisuus tuo lisähintaa.
    Käyttöjärjestelmäni on Windows 7 Ultimate 64-bit.
     
  2.  
  3. hynkkis

    hynkkis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    392
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    itselläni on ainoastaan kokemusta A-Link TDU digi-tikusta. vaikka asun korkealla paikalla lähellä turun keskustaa, niin ilman antennivahvistinta ei ollut mitään toivoa saada kuvaa näkyviin. tosin, luultavasti kunnollisella kattoantennilla ongelma poistuu, eikä vahvistinta välttämättä tarvitse. olen semmoisen käsityksen saanut että korttipaikkaan liitettävä digikortti olisi parempi mutta kalliimpi vaihtoehto. ja veikkaisin myös että kaapeliin liitettävä laite toimisi paremmin..
    ainakin tässä mun tikussa on mahdollisuus tallentaa ohjelmat kovalevylle.
    laitteen mukana tullut ohjelmisto ei toiminut lainkaan ja kikkailun ja kokeilun jälkeen sain laitteen toimimaan windows media centerin kautta, mutta YLEn kanavilla ei näy tekstit.
    tämä A-Link on kyllä semmonen halpis tikku,että ei mikään ihme että pieniä ongelmia oli. ite maksoin 21€ ja vahvistin maksoi 17€. PCI paikkaan laitettavat kortit ovat kalliimpia, jostain 40€ ylöspäin. mutta taitavat olla myös parempia.
    taitanee täälläkin olla jotain arvosteluita digitikuista/korteista, käyhän kattomassa ne läpi..
    niin, ja lisäyksenä piti mainitsemani että antenniverkkoon tarkoitettu tikku/kortti ei tietenkään toimi kaapelin kautta, ja toisinpäin sama homma.
     
    Viimeksi muokattu: 03.04.2011
  4. Cavefish

    Cavefish Member

    Liittynyt:
    07.09.2008
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia! Tosiaan tämä tulisi kaapelitalouteen. Mietein myös, että voisin kyllä uhrata PCI väylään (?) menevän kortin verran rahaa, jos sillä saa varmemman tuloksen. Mutta vaatiiko tämä myös jotain muuta virityksiä kuin pelkän kortin? "Digiboksin" ?
    Valaiskaa!
     
  5. TUHKANE

    TUHKANE Member

    Liittynyt:
    02.01.2011
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite asun antennitaloudessa kainuun nälkämaassa ja pöydälle laitoin tommosen sisäantennin ja on toiminut mainiosti. Ei ole ainakaan tähän päivään asti ollu mtn ongelmia
     
  6. TUHKANE

    TUHKANE Member

    Liittynyt:
    02.01.2011
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin mä pistin vaan kortin kiinni PCI väylään ja mediacentterillä katttelen. Tekstityksissä e ole mulla olllut mitään ongelmaa
     
  7. TUHKANE

    TUHKANE Member

    Liittynyt:
    02.01.2011
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin mä pistin vaan kortin kiinni PCI väylään ja mediacentterillä katttelen. Tekstityksissä e ole mulla olllut mitään ongelmaa
     
  8. Cavefish

    Cavefish Member

    Liittynyt:
    07.09.2008
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minkälainen kortti ja mitä maksoi? Onko sulla kaapeli vai antenni talous? :)
     
  9. Cavefish

    Cavefish Member

    Liittynyt:
    07.09.2008
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asiaa tutkailtuani huomasin, että tarvitsisin DVB-C kortin.
    Minkälaista suosittelette? Se pitäisi saada toimimaan 64-bittisessä Windows 7:ssä. Ei ole väliä onko PCI vai USB-väylään menevä. Koitin etsiskellä, mutta tuntuu, että en alle 100€:lla saa mistään Windows 7 64-bittisessä toimivaa kaapeliverkkoon soveltuvaa USB/PCI-sovitinta.
     
  10. MQe

    MQe Member

    Liittynyt:
    17.03.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki noi tikut on/on olleet aika roskaa, niistä kannattaa pysyä ihan suosiolla kauempana. Joko eivät löydä kanavia ja tai kuumenevat liikaa tms tekstitysongelmaa.

    Sanoisin että mitä itse olen kokemuksia omasta lähipiiristä kuullut niin esim. Anysee E30+ DVB-C on ollut aikas suosittu kaapeliin ja jopa toimiva ulkoinen vehje, sisältäen myös kortinlukijan (hintaa jotain 100-110€). Ja on ymmärtääkseni toiminut hyvin ainakin Vista 32/64 ja Win7 32/64 -versioilla. Ajurit winukka löytää joko itse tai ne saa valmistajan sivustolta hyvin, mutta tosin sen oma varsinainen tv-softa on (ollut ainakin) aikaa kuraa (taitaa olla muillakin vähän sama ongelma yleisesti).
    Siispä tv-kortin kanssa käytettäväksi suosittelen itse ehdottomasti kaupallista DVBViewer Pro:ta (taitaa maksaa jopa 15€) ja softa toimii vakaasti joka osa-alueella.
    ---
    Itsellä vielä Win7/x64-myllyssä tv:tä pyörittää jo monta vuotta vanha TechnoTrendin 1500-C Budget (on kai jo lopetettu) mutta toimii erinomaisesti (kaikki vista ja win7 versiot). Mikäli sitä olisi saatavilla, voisin suositella (tosin kortinlukija pitäisi ostaa erikseen). On ollut ihmeen varma vehje. :)
     
  11. vinikka

    vinikka Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2008
    Viestejä:
    313
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    http://koodinvuoksi.net/index.php?cPath=21_24_27

    No tuossa on mistä valita Ja on erittäin luotettava verkkokauppa palvelu pelaa.
    Ja näyttösoftaksi suosittelen DVB Vieweriä lisenssi 15€ jonka saa http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering

    Esim http://koodinvuoksi.net/product_info.php?cPath=21_24_27&products_id=1552 On conax CA moduli matkassa jos haluat katsoa maksukanavia. Ja DVB viewer tukee tuota.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2011
  12. power_age

    power_age Active member

    Liittynyt:
    06.05.2009
    Viestejä:
    1,755
    Kiitokset:
    151
    Pisteet:
    93
    Itselläni on kyseinen anysee E30 C Plus kortinlukijalla, en ole edes perehtynyt kaikkiin ominaisuusiin, liitetään USB 2.0 porttiin ohjekirjassa ja ohjelmistossa on mahdollisuus, voi tallentaa myös TV lähetykset en ole kokeillut toimivuutta, teksti TV on toimii, samoin TV toimii, maksukorttia ei ole joten ei tietoa toimivuudesta.

    Radio hieman kehnosti hakee kanavia, manuaalina en ole kokeillut.

    Toimivalta vaikuttaa mukana myös kaukosäädin, paikallisesta citymarketista lähti 60 kympillä, combo versiosta sivustolla arvostelu ei saanut kylläkään kehuja.
    http://www.anysee.fi/tuotteet.php
     
  13. HeQu

    HeQu Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2010
    Viestejä:
    355
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  14. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Komppaan ^^ Hyvä tuo anysee, itsellä E-50 vai oliko se E30
     
  15. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Kanavien löytyminen on kortin/tikun herkkyydestä kiinni. Anyseet eivät ole kovin herkkiä. Tekstitys taas on täysin 100% softasta kiinni, ei raudasta. Vakiosoftia ei kannata käyttää. Anyseet eivät ole todellakaan kovin hyviä laitteita, mutta ovat yleensä ainoat joita kaupoista löytyy.

    TechnoTrend CT-3650 on erittäin varteenotettava vaihtoehto virittimeksi. DVB-T/C virittimet ja CI-korttipaikka. Hintakin varmasti anyseen romuja halvempi, ainakin EU:sta tilattaessa. (EDIT: noin 82e toimitettuna amazon.co.uk:sta, idealo.de voisi vielä tarkistaa -> saanee halvemmalla)

    EDIT2: Pidän Anyseetä romuna juurikin tuon hintansa vuoksi. Samalla hintaa millä Anyseen saa tai sai, sai silloin ja nykyään paljon paremman virittimen. Suomessa vaan kauppiaat myyvät pelkästään Anyseetä tai jotain käsittämätöntä kuraa sen rinnalla -> Anysee näyttää paremmalta vaihtoehdolta tietämättömälle kuluttajalle. Aikoinaan ostin Twinhanin boxin ja oli sekä herkkyydeltään että ominaisuuksiltaan valovuosia edellä Anyseen vastaavia malleja ja hintaa oli tyyliin 30e (vrt. anyseen 130e hintalappu).
     
    Viimeksi muokattu: 13.04.2011
  16. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pistämpä tähän perään, eli mitä mieltä olette tämmöisestä kortista?
    http://jimms.fi/tuoteinfo/10435?pid=1302895339623

    Olen ainakin lukenut, että terratecit olisivat laadukkaita lisäkortteja yleensä. Olishan kiva sinänsä käyttää konetta televisiona ja tallennella ohjelmat teraselle :) Ei tuo 60e sinänsä olisi suuri sijoitus.
     
  17. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Eipä ainakaan heti iske silmään mitään valituksia, jos linux käyttäjiä ei lasketa mukaan (heillä ajuriongelmia). Kortti näyttää olevan data-systemsillä kohtuu edukas.
     
  18. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niimpä näkyy. No kun tässä rahaa taas jostain ilmaantuu, niin voisi tuota harkita.
     
  19. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Itselläni ollut jo pitkää Terratecin PCI DVB-C kortti käytössä. Tuota korttia ei valitettavasti tehdä enää. Käyttis on tosin Linux. Aikoinaan en saanut Windowssia pelaamaan luotettavasti. Linux toimii. Vaikka tekisi kuukauden ajastukset. Vaihtoehto on Saltelco, jossa samat piirit kuin Terratecissä. halvempaan hintaan. http://www.satelco.de/htm/shop/kabel_dvb_c/index.htm.
    PCI väylä parempi ratkaisu jos teräväpiirtokuvaa haluaa katsoa. HD kortit eivät eroa muista korteista kuin ajureiden osalta eli teräväpiirron purku onnistuu. rauta samaa. Tosin kortin piirit voivat vaihtua, vaikka valmistajan mallimerkintä on sama. Mikä tuo oman haasteensa siihen mitä ajuria käyttää. Kanattaa ostaa kortti kauko-ohjaimella. XBMC jo aika hieno. Kehityshaara osaa jo matroskat teräväpiirrrolla kuten TV-lähetyksetkin. Itse olen kääntänyt sen lähdekoodista omaan linux-systeemiini. Samalla saa Youtubet ym näytölle kake kädessä. Ja ohjaus onnistuu vaikka puhelimella. Esimerkki http://www.youtube.com/watch?v=gwpq5BjJ70o&feature=related ja noita löytyy toki lisää.
     

Jaa tämä sivu