1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Tietokone pelaamiseen n. 2000€

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi ransukoira 23.10.2019.

  1. ransukoira

    ransukoira Newbie

    Liittynyt:
    23.10.2019
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Budjetti?: n. 2000€ (joustava satasen tai pari)
    Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En välttämättä
    Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: En välttämättä
    Ylikellotatko prosessoria?: En tiedä, tuskin.
    Kotelon koko: Tavallinen
    Onko kotelon värillä väliä?: Ei, kunhan se on musta
    Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ikkunallinen malli, RGB-valoja saa olla
    Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei merkitystä
    Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: En
    Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Tilaan Suomesta.
    Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: En
    Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
    Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (FPS pelit pääasiassa). Tarkoituksena on myös liittää näyttöön läppärin telakka kotitoimiston satunnaiskäytön johdosta.
    Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Kaikki em. kuuluu budjettin.
    Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: iMac tällä hetkellä, eli ei mitään valmiina.
    Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Näyttö tulee toimimaan ehkä myös PS4 kaverina.

    Ajatuksissa on palata takaisin PC:n käyttäjäksi n. 10:n Mac -vuoden jälkeen. Pelailut on hoitunut viime vuodet pleikkarilla, mutta PC-pelaaminen on alkanut kuumottaa taas. Nykyisenä Mac-käyttäjänä siis aivan kaikki täytyy hankkia konepakettiin. Edellisen PC:n kasasin itse, joten jos koneen kasaamisen perusperiaatteet ei 15:ssä vuodessa ole merkittävästi muuttuneet, niin kasaaminen onnistunee youtube:n avulla. Käyttöjärjestelmän asennus onnistuu varmaan myös, mutta jos BIOS:ia joutuu päivittämään, niin siitä en mene takuuseen.

    Olen ollut Intel -käyttäjä aikaisemmin ja tuo AMD on siten minulle täysin vieras, mutta ilmeisesti se on tällä hetkellä pelikäyttöön oikein sopiva ja kustannustehokas vaihtoehto. Prosessorin valmistajalla ei siis ole merkitystä. Näytönohjaimista, ja varsinkin eri valmistajien välisistä eroista olen täysin tietämätön, mutta jotain Radeon 5700/5700XT tai GF 2060/2070 olen alustavasti katsellut.

    Kovalevyjen osalta kaipaisin apuja perus SSD:n ja NVMe SSD-levyjen osalta. Mitä eroa ja kumpi on järkevämpi. 1 TB varmaan riittää tallennustilana, joten en ainakaan tässä vaiheessa ajatellut hankkia kaveriksi SATA -levyä. Tai no jos se koteloon helposti sopii niin miksi ei, kun ei nuo kovin paljon nykypäivänä maksa.

    Näyttö pitää olla min. 27" ja 144 Hz.

    Ehdotuksia konepakettiin sopivista komponenteista otan mielelläni vastaan, kiitos.
     
  2.  
  3. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Pleikkarille pitää varmaan olla fullhd -näyttö? 60 hertsiä? Budjetti riittäisi parempaankin.
     
  4. ransukoira

    ransukoira Newbie

    Liittynyt:
    23.10.2019
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    upload_2019-10-25_13-42-27.

    Windows muualta.

    Voisi veikata että pleikkaria ei viitsi tuollaiselta näytöltä katsella.
     

Jaa tämä sivu