1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone huollosta toimimattomana, takuuta ei jäljellä

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Ruska72 14.04.2015.

  1. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Kopioi seuraavaksi samaiseen komentokehotteeseen seuraava komento.
    sfc /scannow
    Paina Enter
    Kerro jos tarkistus ei pysty menemäään loppuun saakka, tai jos löytyy virheitä.

    Kun edellinen tarkistus on ohi niin kopioi sen jälkeen seuraava komento komentokehotteeseen.
    Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    Paina Enter
    Dism saattaa näyttää siltä että se on pysähtynyt 20% kohdalle mutta se on normaalia, se jatkuu kyllä.
    Kerro vaikuttiko koneen toimintaan.
     
  2.  
  3. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Teen nuo. Mitä ne tarkistaa?
     
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Järjestelmävirheitä
     
  5. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Ensimmäinen ei löytänyt virheitä. Laitan nyt jälkimmäisen.

    Sain vastauksen Saunalahdelta. Vastuu on HP:n ja kone pitää toimittaa huoltoon. Kuluttaja-asiamiehen mielestä kaupan purku on oikea ratkaisu tai koneen vaihto uuteen. Yli kolmea huoltokertaa ei hänen mukaansa tarvitse sietää.
     
  6. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Noin vähän itsekin arvelin.

    Hyvä homma että asia alkoi ratkeamaan sinun eduksi, kun kuluttaja asiamies tuli avuksi.
     
  7. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Saunalahti ei ainakaan mun sanomana ollu kuulevinaankaan tuota kuluttaja-asiamiehen sanomaa, vaan jankutti edelleen että vastuu on HP:n ja huoltoon pitää toimittaa. Pyysin jos kuluttaja-asiamies ottais Saunalahteen yhteyttä ja selvittäis asiaa, kun mun sanomana samalla ei ole väliä.
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    No mikäs täällä on tilanne, menikö kone huoltoon/vaihtoon?
     
  9. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Tarkastukseen menossa Saunalahden vaatimuksesta. Heidän kun täytyy tietää onko koneessa koneesta johtuva vika vai mun aiheuttama ja jos takuu olis voimassa meniskö se takuun piikkiin. Luulis olevan jo vastaus noihin, kun neljä takuuseen mennyttä huoltoa takana. Muuten eivät kuulemma edes käsittele asiaa, jos ei konetta toimiteta tarkistukseen. Jos HP toteaa ettei koneessa ole heidän mielestä vikaa (ja tolta ns. huollolta en ihmettele enää mitään), joudun ilmeisesti maksamaan tuon tarkistuksen.
     
  10. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Se kone on siis vielä sulla? vai onko se jo matkalla HP:le

    Jos sulla niin laraa Farbar Recovery Scan Tool 64 bit työoöydälle
    http://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/

    Aukaise Farbar Recovery Scan Tool
    Jos Avast tai Windows estää sen käynnistyksen niin ota Avast pois päältä hetkeksi ja Salli Windowsin käyttää sitä

    Tarkista että kaikki valintaruudut on valittuna
    Klikkaa Scan
    Kun tarkistus on ohi 3 lokia aukeaa

    FRST
    Addition
    Shortcut

    Liitä kaikki kolme tänne liitetiedostona.
    Lokit tallentuu myös sijaintiin missä ajoit Recovery Scan toolin
     
    Viimeksi muokattu: 10.05.2015
  11. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    On mulla vielä, kun jouduin oottamaan sähköpostia Saunalahdelta, missä oli noi "tärkeät kysymykset" siihen koneen mukaan liitettäväks...

    Mitä tuo ^ tekee?
     
  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Sillä saa tietoja mahdollisista ongelmista, olisi hyvä jos saisit sen ajettua.
     
  13. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    En pääse tuota nyt tekemään, kun tyhmä minä yritin laittaa koneen langattomaan verkkoon, ei voida liittyä (ennen on voinu) ja nyt en sen jälkeen oo päässy koneella nettiin langattomana enkä normiverkossa. Apuja?

    Kone on siis edelleen kotona. Huoltoon menossa, kunhan HP:n yrityspuolelta ( kuuluu mallin perusteella sinne) löytyy joku suomea osaava. Ennen siellä on aina vastannut ihan alkujaan suomea puhuva ihminen, nyt ei löydy mistään. Soitin eilen asmupäivällä siihen normi huoltonumeroon, ei voi tehdä mitään yrityspuolelle kuuluvassa asiassa. Lupas kuitenkin etsiä henkilön joka puhuu suomea ja että tää soittaa mulle. Piti mennä korkeintaan pari tuntia. No, ei ole soittanut vieläkään.
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Klikkaa hiiren oikealla sitä verkkokuvaketta siellä näytön oikeassa alareunassa, ja valitse
    Tee ongelmien vianmääritys.

    Onko mahdollisuutta toiselta koneelta siirtää usb tikulla toi FRST tolle toimimattomalle koneelle?
     
  15. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Nyt kun avaan koneen tehäkseni vianmäärityksen, tulee ruudulle: sallitko seuraavan ohjelman tehdä muutoksia tähän tietokoneeseen? raptr Desktop App Update

    Se ei löytänyt joku aika sitten modeemia.

    Tuo vianmääritys antaa ohjeita reititin-ja tukiasemaongelmiin. Oon resetoinut jo modeemin, irrottanut pistokkeet ja käyttänyt koneen ja modeemin kiinni.

    Eipä oo toista konetta millä saisin tuon tiedoston siirrettyä.

    Mikä tää kuvassa oleva juttu on?
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Toi raptr on tullut AMD:n ajureiden päivityksen mukana.
    Voi poistaa sen menemällä - Ohjauspaneeli - Ohjelmat ja toiminnot

    Aukaise komentokehote aikaisemmin antamani ohjeen mukaan ja kopioi siihen seuraava komento.

    ipconfig /flushdns
    Paina Enter

    Sen jälkeen kopioi seuraava komento
    netsh int ip reset
    Paina Enter
    Käynnistä kone uudelleen

    Aja vielä kertaalleen
    sfc /scannow
    Paina Enter

    Kun tarkistus on ohi
    Kopioi seuraava komento
    findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt
    Paina Enter työpöydälle ilmestyy sfcdetails niminen tekstitiedosto liitä se tänne.
     
  17. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Täytyykö tuo komentokehotelaatikko sulkea tuon scannauksen jälkeen ennen tuota jälkimmäistä vaihetta vai vetää siihen perään? Yritän jos saan ipadin netin kautta jaettua tuon tekstitiedoston sitten tänne.
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Ei tarvitse.
    Eikö noilla kahdella ensimmäisellä komennolla ollut vaikutusta.

    En ajataellut selkeästi kun pyysin tuota viimeistä lokia, jos ja kun se yhteys ei toimi.
    Mene Ohjauspaneeli - Verkko ja jakamiskeskus - Määritä uusi yhteys tai verkko.
     
  19. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Mulla on tuo tarkastus meneillään just. Pääsen ipadin netin kautta koneella nettiin.

    Minkä yhteysvaihtoehdon tuolla valkaan? Se kotiryhmä mikä ennen oli ja mihin edelleen koittaa liittyä, ei enää toimi.
     
  20. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,906
    Kiitokset:
    1,256
    Pisteet:
    223
    Kokeile eri vaihtoehtoja en osaa sen tarkemmin sanoa sen verran vähän on näiden verkkojuttujen kanssa ollut tekemisissä.
     
  21. Ruska72

    Ruska72 Regular member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Tässä tekstitiedosto
     

    Liitetyt tiedostot:

Jaa tämä sivu