Tietokone ei käynnisty

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Stifla 15.10.2012.

1. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Viimeksi muokattu: 17.10.2012
  2.  
  3. Whatta Heck

Whatta Heck Senior member

Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Emo siis vaihdettu. Okkei, cpu-z ohjelmalla näkisit emon tiedot ynnä muutakin. Speccy, Everest, onhan näitä. Jos vain pysyy kone käynnissä että saa ladattua.

Onko piippari kytketty koneelle, saisi jotain tietoa piippausäänistäkin? Et vain maininnut niistä.

edit. Jaa oli tuolla mainittukin. Pitäisi tarkastaa onko piippari kytkettynä.
    Ehkä kuten tuossa ylempänä tulikin niin winukka uusiksi, emon ajurit, biosin mahdollinen päivitys. Sellaista hauskaa. :)

4. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ei ole enää tuo alkuperäinen emolevy. Nyt on joku ASRock N68 tai joku sellainen. Pitäs vissii avata toi boxi että saan selville, kun en usko, että kone pysyy pystyssä sen ajan että saan tuon ohjelman asennettua.

Voiko ongelma olla Winukkaperäinen, kun se periaatteessa alkaa jo paljon ennen kuin Winukka alkaa lataamaan (eli heti käynnistyksen alussa).

Nyt minun pitäisi päättää että pidänkö tämän emon (ja siten maksan sen) vai palautanko sen. Mitäs mielä olette? (Yritän saada emon tarkan nimen selville tämän päivän aikana).

5. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs se uusi emolevy on N68C-C UCC ASROCK AM2&3 GF7025 VGA.

Onkohan tuo hyvä/sopiva emolevy tuohon minun nykyiseen koneeseen? Parempi kuin tuo aikaisempi Asus AM2 NF430 MCP DDR2 SATA2 ??

Minun pitäisi huomiseen mennessä päättää että pidänkö tuon uuden emon (ja maksan sen) vai pitäydynkö vanhassa (joka saattaa olla rikki, mutta ei välttämättä).

6. micro2013

micro2013 Active member

Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    on toi hyvä emolevy.siskon pojille tuollaisen laitoin tietokoneeseen ja hyvin toimii.

http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/N68C-S UCC/?cat=CPU

jos haluat lisää tehoa koneeseesi niin emosi tukee phenom 2 prosessoreita.

7. Whatta Heck

Whatta Heck Senior member

Kiitokset:
    1,293
    Pisteet:
    243
    Ottaen tietysti huomioon ettei emo oikein stydiä prossua tue (95W). Phenom x4 945 ja väylää kohtuudella...

8. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok kiitos. Ja mielestäsi tämän emon pitäisi sopia hyvin minun nykyisen prossuni kanssa (AMD Athlon 64 X2 4800+)??

Mielellään pitäisin tuon, koska en enää jaksa viedä konetta sinne huoltoon. 3 eri kertaa jo vienyt sen. Taidan hoitaa tuon koneen huollon kotikaupngissani tutussa ja turvallisessa paikassa, missä ongelmat on aina saatu heti hoidettua kuntoon.

9. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaahas. Huollon miehet ehdottivat, että kannattaa suosiolla luovuttaa ja ostaa uusi kone - tulee muka halvemaksi...

Ehdottivat tällaista halpiskonetta:

FUJITSU Esprimo P400 Pentium G640 2GB 500GB DVDRW Intel HD GFX W7PRO64

Suoritin
    CPU: Intel Pentium G640 / 2.8 GHz
    Ydinten määrä: Dual-Core
    64-bitin Computing: Kyllä
    CPU:n määrä: 1
    CPU:n enimmäismäärä: 1
    CPU Socket: LGA1155 Socket
    Piirisarjatyyppi: Intel H61 Express
    Välimuisti
    Asennettu koko: 3 Mt
    Suorittimen välimuisti: 3 Mt
    Käyttömuisti (RAM)
    Asennettu koko: 2 Gt / 8 Gt (enintään)
    Tekniikka: DDR3 SDRAM - non-ECC
    Muistin nopeus: 1333 MHz
    Noudatettu muistimääritys: PC3-10600
    Kovalevy
    Tyyppi: HDD
    Muistin koko: 1 x 500 Gt
    Liitäntätyyppi: SATA-600
    Kierrosnopeus: 7200 kierrosta/min
    Näytönohjain
    Tyyppi: Integroitu
    Näytönohjain: Intel HD Graphics Dynamic Video Memory Technology 5.0
    Max varattu RAM koko: 1759 Mt
    Video-ominaisuudet: VGA, DVI

Äänilähtö
    Tyyppi: Integroitu
    Yhteensopivuusstandardit: High Definition Audio

Käyttöjärjestelmä: Microsoft Windows 7 Professional 64-bit Edition

En nyt ole mikään expertti, muta tuo vaikuttaa aika surkealta koneelta. Onko edes paljon parempi kuin minun nykyinen (5 vuotta vanha) koneeni?? Varsinkin tuo näyttis epäilyttää, kerran yhdessä koneeessa oli integroitu näyttis ja se oli kyllä kauhea kokemus.

Tällä hetkellä konettä käytän lähinnä nettiselailuun, kouluhommiin ja leffojen/sarjojen katseluun, mutta ehkä silloin tällöin tulee vielä pelattua jotain pelejäkin, joten haluaisin, että siienkin olisi mahdollisuus. Tuo integroitu näyttis vähän pelottaa.

Auttakaa pliis te kokeneemmat kaverit vähän tälläistä ei niin kokenutta koneenkäyttäjää. Jos pystyisitte vertaamaan minun nykyiseen koneeseeni niin se olisi ehkä kaikkein hyödyllisintä minulle. (erityisesti tuo integroitu näyttis vs minun nykyinen GF 8800GTS 320 GDDR3)

Viimeksi muokattu: 20.10.2012
  10. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Toi uus kone on aika heikko. Integroitu näyttis on selkeesti hitaampi ku toi 8800 GTS.

Vaihtasin ton emon. Tulee halvemmaks ku teet ite.

Fujitsun huollossa vois tulla kalliimmaks emon vaihto sun muut. Tota niiden suosittelemaa konetta ei ainakaan kantsi hommata.

11. micro2013

micro2013 Active member

Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    58
    joo tulisi halvemmaksi itse tehdä vastaava ja nopeampi kone.

12. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep jep niin vähän itsekin ajattelin. Näemmä nuo yrittää myydä mitä tahansa sontaa. Aika pahasti on luottamus kyseistä firmaa kohtaan mennyt. Ensiksi ei osaa korjata käynnistysongelmaa ja sitten alkaa tarjota jotain surkeaa konetta.

Niin siis minullahan on nyt tuo uusi ja toimina emolevy (N68C-C UCC ASROCK AM2&3 GF7025 VGA), ja siinä pitäisi myös olla uusin bios (huollon kaveri sanoi että päivitti biosit). Joten sen suhteen pitäisi olla kaikki kunnossa. Ja uudet Kingstonin muistikammatkin laitettiin. Niiden pitäisi myös sopia tuohon koneeseen.
    Näyttis ja virtalähde on testattu ja niissä ei ole vikaa.

Silti ongelmat vain jatkuu. Eli käynnistys on edelleen vähän ongelmallista (nyt sentään saa koneen päälle), mutta kone jää viimeistään 5 min jälkeen jumiin ja heittää blue screenit, jonka jälkeen on yleensä vaikea saada kone taas päälle (saattaa edellyttää virtojen pois ottamista tai vähintään yhtä resettiä).

Oisko kellään mitään ideaa mikä tossa voisi vielä olla vialla? Mitä voisin itse testata? Voisiko Windowsin uudelleen asennus korjata ongelman (itse en jaksa uskoa siihen)? En enää kyllä vie sitä konetta sinne huoltoon kun ei ne näemmä osaa sitä korjata.

Pitäisi melkein saada joku Afterdawnin käyttäjä katsomaan konettani. Ei teistä kukaan sattuisi asumaan Lappeenrannassa? :-D

Viimeksi muokattu: 21.10.2012
  13. BPVest

BPVest Senior member

Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Mikä se poweri oli? Se et poweri on ehjä ei aina tarkota et se toimii.

Koita yhellä muistikammalla. Powerivialta noi ongelmat kuulostaa.

14. Stifla

Stifla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En tiedä tarkalleen mikä poweri se oli. Huollossa ne kokeili sitä toisella (uudella) powerilla eikä ongelma korjaantunut. Luotan siihen että ne sentään osas katsoa etä se poweri oli yhteensopiva ton mun koneen kanssa.

Pitänee sit yrittää yhdellä muistikammalla..

Jaa tämä sivu