1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tietokone 3d-mallinnukseen 1000 euroa

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Anssaar 19.01.2008.

  1. Anssaar

    Anssaar Member

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi vaan!

    Olen hankkimassa uutta tietokonetta vanhan tilalle joka sanoi sopimuksensa irti. Tietokone on tulossa lähinnä 3d-mallinnukseen ja Photoshopin käyttöön. Koneen kasaan itse ystäväni kanssa joka hallitsee tämmöiset asiat huomattavasti minua paremmin.

    Budjettina on siis maksimissaan 1000 euroa, en tarvitse lisävarusteita tai käyttöjärjestelmää. Aion myös hyödyntää vanhan tietokoneeni kotelon.

    Nyt, monen päivän tutkimisen jälkeen olen päätynyt tällaisiin komponentteihin:
    http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=56186,68896,34019x3,62309,68588,16512

    Oikeastaan ongelmanani on komponenttien tehon tarve. Kuinka tehokkaan virtalähteen tarvitsen? Siitä olen varma, että vanha 350 wattinen powerini ei riitä... :) Entä minkälainen olisi hyvä, mutta edullinen jäähdytys? Hiljaisuus ei välttämättä ole niin oleellinen (kunhan ääni ei ole hirviömäinen).

    Alkaa pää hajoamaan tähän komponenttiviidakossa pyörimiseen...

    Niin, ja jos tiedätte jotain sopivampia komponentteja jo valittujen tilalle, ehdottakaa toki.
     
  2.  
  3. Tarppi

    Tarppi Regular member

    Liittynyt:
    12.01.2008
    Viestejä:
    463
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No virtalähteeksi suosittelen 500W tai enemmän, mitä osiin tulee, laita keskusmuistia samantien 4GB koska pariton määrä muistikampoja saattaa aiheuttaa ongelmia.
     
  4. Zachry

    Zachry Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kovoksi Samsung T166 500GB, kun 250gb käy äkkiä vähiin, ellet omista toista kovoa? Jäähdytyksellä tarkoitat prosessorin jäähyä? Jos tarkoitat niin Noctualta löytyy hiljaisia ja tehokkaita kuten NH-U12F tai uudenpi malli NH-U12P
     
  5. Vatez

    Vatez Regular member

    Liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    556
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    3D-mallinnukseen tarvitaan kyllä ammattilaisnäyttis, joka maksaa ton budjetin verran, mutta kyllä sitä 3d-mallinnusta voi noilla pelinäyttiksilläkin tehdä, mutta vähän heikosti.
     
  6. Anssaar

    Anssaar Member

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset kaikille vastanneille. Lisäsin virtalähteen ja prosessorituulettimen, vaihdoin kovalevyn 500 gigaiseen ja lisäsin gigan muistia.

    Vatez, nyt minulla vain ei ole mahdollista sijoittaa sitä tonnia näyttikseen niin ehkäpä tämä "pelinäyttis" riittää kevyeen harrastamiseen... :)
     
  7. Anssaar

    Anssaar Member

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

Jaa tämä sivu