Tiedustelua powerista / powereista.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi AkZuh 14.02.2006.

1. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jees, nyt on uus kotelo ja poweri kiinni. sekä tietysti koko kokoonpano kunnossa. hiljaiselta tuntuu, pieni surina ja puhina kuuluu mutta se kuuluu asiaan. taitaa olla niin etten myy eteenpäin koteloa ;) 240€ "jouduin" maksamaan kotelosta ja powerista. kaupan päälle sain omaan "media centeriin" 256 ddr muistia :D (ennen oli vielä 128 palikka) ihan huvin vuoks sellasen kasannut ylimääräsistä osista..

ps, oli sitten ihan p*rkeleen painava kotelo kun kaikki oli sisällä! 2-3x painavempi kuin vanha kotelo kun komponentit sisällä!

muutama kuva omalla palvelimella ;)

http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=415&g2_serialNumber=1
    http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=424&g2_serialNumber=1
    http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=409&g2_serialNumber=1
    http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=406&g2_serialNumber=1
    http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=451&g2_serialNumber=1
    http://akzuh.dy.fi/~akzuh/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=454&g2_serialNumber=1

Viimeksi muokattu: 08.03.2006
  2.  
  3. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Hyvältä näyttää!!:)

Mitkäs nuo kuulokkeet tuossa kuvassa olivat? Ovatko ihan peli- vai musiikinkuuntelu tarkoitukseen? Omat ovat tälläiset puoliavoimet Philipsin peruskuulokkkeet,joilla tosin musiikkikin kuuluu ihan ok...

4. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ne on Philips SBC HG 100, peli kuulokkeet. oon poistanu niistä ne "basso boostit" tai mitkä nyt olikaan koska jos niitä käytti esimerkiksi yöllä niin rupes särkemään päätä- enkä oikeen muutenkaan tykännyt niistä. tarkoituksena on vaihtaa nuo kuulokkeet joihinkin toisiin, ei mitkään kovin hyvät. piti ostaa kun halvalla sai (n. vuosi sitten- keskisellä muistaakseni 30€ ja netissä samat 70€ sillon)

itse käytän kuulokkeita peli että musiikin kuunteluun. enimmäkseen musiikin kuunteluun, koska en pelaile pahemmin pelejä. ainoastaan Swat4, CS(joskus myös source), BF2

http://article.pchome.net/2005/02/17/DSC03694.jpg
    http://admajora.dk/Out/images/HG100.jpg

Viimeksi muokattu: 09.03.2006
  5. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joutuneen sitten ostaa kaupasta. Mitähän eroa noilla on muuta, kuin n.1kg.painossa 10€ hinnassa.

P180 EU PC CASE PERFORMANCE ONE SERIES
    P180EU/SuperTower No PSU ATX Aluminium

6. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ei tietääkseni mitään, oma on se "halvempi". ei tietääkseni mitään muuta eroa kuin hinta.

7. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei AkZuh,
    onkos tuo Neo HE hyvää ja hiljaista mallia? Itsellä poweri menossa vaihtoon ja hieman kartoitan että mihin sitä sortuisi.
    Lopetin kellottelun ja pääasia powerissa olisi hiljaisuus, mutta aktiivijäähdytyksellä.

EDIT: Niin ja onko tosiaan niin että ko. Antecin Neo HE powereissa EI ole kuin 2 kpl kolmen molexin letkulähtöä (430/500 -malleissa)? Näin olin manuaalista tavaavinani, mutta en tahdo oikein uskoa...

Viimeksi muokattu: 15.03.2006
  8. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    poweri on omasta mielestä todella hiljainen, ainakin tässä kotelossa. virtalähteessä on ainoastaan 1* 80mm tuuletin joka itseä ensin vähän oudoksutti mutta kyllä hiljainen on. tällä hetkellä omassa koneessa kovinta ääntä pitää ehkä eniten ääntä on näytönohjaimen vakio cooleri. voin suositella poweria todellakin ilomielin.

ainut huono on se että kun kysyitkin niistä molex liittimistä, että niitä ei tosiaan ole kuin 6kpl eli 2* 3kpl itseäkin se ihmetytti mutta itselle ne kyllä riitti vallan mainiosti, itse kun tarvitsen ainoastaan 3 molex liitintä. mutta, ehkä se riittää "normaalissa" käytössä? :)

9. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    toi 1kpl 80mm tuuletin, tosi alhasilla kierroksilla, riittää koska NeoHE:n hyötysuhde on niin korkea. eli siis tuottaa lämpöä todella vähän.

10. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaaha,
    no pitäähän se sitten Antecia kokeilla. Itse olin hyvin tyytyväinen myös BeQuietin poweriin (kunnes se sanoi poks) ja MBNetin testin mukaan tuo Antec on sitäkin hiljaisempi. :)

Ja mulla menee käyttöön ne kaikki 6 molexia (1 pitää viel jakaa kahteen), että saa nähdä miten sen hiljaisuuden kanssa käy. Tai sit laitan uuden BQ:n tilaukseen... ;)

Prkle, vaikeita päätöksiä...

11. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    en muista mallia, mutta se bequietin hiljasin malli on kyllä hiljasin tuuletillinen poweri, ainakin kaikkien 'kunnon' testien mukaan. esim täällä: http://www.silentpcreview.com/
    (aivan uskomattoman hyvät arvostelut)

edit. vilkasin itekki, niin olikin toi Seasonicin s12 sarja se kaikista hiljasin! näin sanotaan: "In summary, the S12-430 is the quietest fan-cooled PSU we have tested to date"
    toi on ihan saman hintanen kun NeoHE 430W. jos et jaksa vilkasta noita SPCR:n sivuja, niin lyhyesti (kaikki mitattuja tuloksia):

12. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu,
    tuo saitti on tutkittu jo moneen otteesee. Ainoa haitta on vain että jenkit kun ei edes pysty hankkimaan BQ:n powereita, niin ei ole vertailukohtiakaan siihen. Tuosta Antecista ne on sanoneet, että eivät luottaisi siihen. Sen takia tässä olen vielä kahden, ellen jopa kolmen, vaiheilla. Perskele!

Se kyl voi olla että palaan hyväksi havaittuun Be Quietiin - ehkä...

EDIT: Tai ehkä ei, kokeilen nyt hepillä jäätä ja otin tuon Antecin. Saa luvan olla hiljainen, niin kuin on kehuttu. Syytä olla vähintään yhtä hiljainen kuin BQ oli vielä toimiessaan.
    Nexuksen ropellin ääni oli nyt kopasta selviten kantautunut, joten siihen on syytä tulla parannusta tällä manööverillä. Ainakin "johtosotku" selkiytyy, kun ei tarvi niitä ylimääräisiä letkuja jemmata kotelon yläosaan.

Viimeksi muokattu: 16.03.2006
  13. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse suosittelen kyllä tuota antecia mikä mulla on kiinni, koska itsellä on kiinni 2* sata kovoa (2*200), 2* ide kovoa(200+250), dvd-rw, näyttis sit muut herpenet (4* 120mm tuuletin molexilla jne)

ihan hyvältä tää poweri vaikuttaa, vaikka pelais kauan aikaa ja rasittaa konetta muutenkin paljon niin eipä tuo powerin ääni yhtään kasvanut ole. ainakaan mun korvaan kuulunu ;) itse en voi kun kehua, itse mietin aluksi koteloon seasonicin s12 500-600w mutta kun luin että kaapeleiden kanssa ongelmia joten se pelästytti ja otin antecin ;)

14. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okke, no nähtäväksi jää... ;)
    Haen mutikan tänään postista ja lyön tulille jahka työkeikalta kotiin ehdin. Odotukset on aika kovat nyt sun hehkutuksen jälkeen... :D

15. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    heh, niin pitääkin ;) koska omasta mielestä tuo poweri on todella hiljanen. tällähetkellä kovinta ääntä pitää koneessa näytönohjaimen cooleri. tarkoituksena että josko ostais jossain välissä sen zalmanin uusimman coolerin sen vf900 sarjalaisen. :)

16. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Hyvä,että poweri tyydyttää; onhan noissa Antecin powereissa ollut ongelmia, mutta nyt vaikuttaa jo paljon paremmalta.Täytyy itsekin harkita powerin vaihtoa...(onhan tämä oma jo 2 kuukautta vanha!!)

17. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    AkZuh, älä enää turaa noiden Zalmanien kanssa. Laita kerralla kunnollinen jäähy: http://www.coolputer.fi/tiedot.asp?t=1501

Tuota olen alkanut havittelemaan, kun ei oikein 100% tyytyväisyyttä ole Zalmaniin. AC:n NV Silencer 5:skin meni kuolemaan, niin sekään ei jaksa enää kiinnostaa. Uutta suoleen vaan... ;)

18. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    täytyypi miettiä tuota vaihtoehtoa, näyttää hyvältä. eikä TOISAALTA pahan hintainen jos saa VARMASTI hiljaisen coolerin. tietysti tuohon vielä jokin hyvä&hiljainen cooleri. täytynee ostaa joskus kun on rahaa, niin paljon taas ostettavana. osan saanu jo ostettua vihdoinkin.. (mm. kotelo & poweri) vielä ollut ajatuksissa että ens kuus hommais uuden adsl boxin (tw-ea510) ja kannettavan (1000-1500€) ja sitten tuota cooleria olen miettinyt kun en ihan vielä ajatellut ruveta läträämään vedellä ;) sekä tietysti uudet kunnon kuulokkeet koneeseen.

19. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaaha, tästä Antecin Neo HE powerista. On hyvä... :)

20. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    hienoa! onko hiljainen sun mielestä, musta on! :))

21. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuon Antecin kun laittoi, niin vanhaan NX-5000 verrattuna "meteli" tippui puoleen. Koneesta tulee enää semmoinen tasainen pieni hurina/humina... :D

NYT alan olemaan koneeseeni tyytyväinen. Taas toistaiseksi... ;)

EDIT: Tohon määrään sain jopa kirjoitusvirheitä. Aika welho oon...

Viimeksi muokattu: 19.03.2006

Jaa tämä sivu