Kovalevyllä on vapaata tilaa yli 30Gb. Eheytys meni täydellisesti läpi kun sen viimeksi ajoin. Viimeaikoina tiedostojen korruptoitumista ei ole enää tapahtunut, tiedä sitten mistä se johtuu. Nyt ongelmia on enää tuon aikaisemmin mainitun virheilmoituksen kanssa sekä Microsoft Explorerin, Windows live messengerin ja Media Playerin kaatumisen kanssa. Heti kun avaan jonkin näistä edellä mainituista ohjelmista, ruutuun tulee virheilmoitus ja ohjelma sulkeutuu. E: Voisiko noilla kahdella virheilmoituksella olla jotain yhteistä keskenään?
Ei kyllä olisi mikään ihme, jos ohjelmat kaatuilevat, mikäli joku oleellinen tiedosto on aiemmin vioittunut. Jos koruptoituminen ei enää ole pääongelma, kokeilisin itse seuraavaksi korjausasennusta vanhan Windowsin päälle.
Vaihtoehtona voisi kokeilla myös XP:n palautuspistettä. Epävakaa kone ei ole kiva.. Jos ongelmia esiintyy jatkuvasti ainakin minä pistäisin kaiken uusiksi. Uudelleen asentamisessa helpottaa jos datat on eri levyllä tai/ja Norton Ghostilla tehty image olemassa. Levyjen lämmöt voit tarkistaa. Mikä on valmistajan suositus ja mikä on omasi rasituksessa. Kovassa rasituksessa levy lämpenee. Ja tunnetusti metalli myös laajenee lämmetessään. Ja tuosta voi aiheutua epävakautta. Ja ainahan uusia levyjä saa kaupasta. Itse olen suosinut Seagaten levyjä.
Voipi olla, että asennan winukan vielä uudelleen tyhjälle levylle, kun tämä kone siirtyy kevyempään käyttöön ja hommaan läppärin tilalle. Kiitos kaikille neuvoista!
Voisiko emolevy olla tulossa tiensä päähän? Tuon ikäluokan vehkeissä saattaa olla legendaariseksi muodostunut kondensaattori-ongelma. Ota koneen kotelo auki ja katsele onko kondensaattorit (konnat, konkat..) prosessorin kannan ja agp-väylän ympärillä täysin elossa. Alla on kuva viallisista konnista - huomaa pullistunut komponentin päällynen.
Hyvin tyypillinen vika jos kovo ja muistit ehjät...Konkat.Välttämättä ei näy ulospäin mitään, vaan ovat tulleet tiensä päähän. Joskus kun emot olivat vielä suhteellisen kalliita vaihdoin konkat lukuisiin emoihin jotka aiheuttivat jos jonkinlaisia ongelmia. Nykyemoissa on vain piirilevy usein kaksikerroksinen ja tästä johtuen vaihto ei aina onnistu...