1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tiedän että on käsitelty sata kertaa mutta...

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Plink 28.04.2002.

  1. Plink

    Plink Guest

    Kun mulla on se smartripper ja kun ne tekstit ei tuu. Oon koittanu ottaa ohjeita muilta keskustelioilta mutta en tajua mitään. Voisko joku selittää yksinkertaisesti tämän asian?
    Niin että tämmöinen aloitteliakin ymmärtäis.
     
  2.  
  3. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Ensin.. Mitkä tekstit ei tuu?
     
  4. Plink

    Plink Guest

    siis tekstitys ei tule leffoihin ja joskus ne puhuukin jotain italiaa... siis miten mää pääsen sinne menu valikkoon jos oon ripannu sen leffan? vai pitääkö tehdä jotain siinä rippaus vaiheessa että se rippais sen menuu valikon mukaan vai onko joku toinen softa millä sen vois avata katon leffat PowerDVDllä.
     
  5. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Tekstitys täytyy ripata erikseen esim. SubRip -ohjelmalla, mikäli haluat tekstit mukaan esim. DivX -muotoon pakattuun elokuvaan. Mikäli taas haluat pelkän kopion DVD:stä kiintolevylle, käytä koko levyn rippaustoimintoa, ja käynnistä toisto sieltä. Kaikkien tekstityskielten pitäisi olla näkyvissä, mikäli elokuva sallii niiden vaihtamisen kesken toiston.
     
  6. Plink

    Plink Guest

    siis mulla on ne leffat vcd muodossa eikä niihin saa tekstiä. Niin mitä softaa tarvitsen ja mistä sen löydän?
     
  7. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
  8. Plink

    Plink Guest

    Kiitos avusta!
     
  9. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Mukava kuulla että neuvoistani oli apua =)
     
  10. Plink

    Plink Guest

    Tietäisitkö vielä apua tällaiseen pulmaan, että en saa poltettua vcd muodossa olevia leffoja ulos koneeltani minulla on kyllä polttava asema ja käytän nero 5:ta mutta se vaatii jonkin plugin. mitä voisin tehdä jos en halua hommata sitä plugia??
     
  11. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
    Mikäli videot ovat VideoCD -muodossa, Nero ei tarvitse pluginia. Itseasiassa Neroon ei missään tapauksessa kannata hankkia MPEG-pakkauspluginia, vaan käyttää aina erillistä pakkausohjelmaa (esim. TMPGEnc). Neron MPEG-plugin tekee melkoisen ala-arvoista jälkeä.

    Mikäli Nero sanoo videota lisätessä, ettei se ole VCD standardin mukainen, on video pakattu jollain muilla kuin VideoCD-asetuksilla.
     
  12. Plink

    Plink Guest

    mutta eikö ne oo sillon vcd muodossa kun ne rippaa smarripperillä vai onko ne sillon svcd muodossa. tää on turhan vaativaa mulle...
     
  13. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kokeile TMPGEnc:n wizardia. Valitse VCD ja PAL asetukset. Polta MPEG-1 käyttäen neron Video-CD:tä.
     
  14. Ketola

    Ketola Turned ninja Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    1,233
    Kiitokset:
    102
    Pisteet:
    78
  15. Plink

    Plink Guest

    Kiitos nyt taas. nyt tää alkaa pikkuhiljaa selkenemään mullekkin.
     

Jaa tämä sivu