1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Testi ja totuus UNITED DVX 4067M

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Scuppe80 04.05.2004.

  1. maffe

    maffe Member

    Liittynyt:
    24.01.2004
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla puskee tonne mustiin laatikoihin ruudun ylä- ja alaosissa sellasta valkosta viivaa..kellää muulla tekee sellasta?
     
  2.  
  3. Zombie2

    Zombie2 Guest

    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.05.2004
  4. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä kävin myös koukkaamassa mukaani tämän 4067M-mallin, eikä se mielestäni ole ansainnut kaikkia näitä haukkuja mitä täälläkin on esiintynyt. Kone ei ole mitenkään hempulin tai muovisen oloinen vaan aika jämäkän tuntuinen kaikin puolin, mitä nyt kaukosäädin saisi olla hieman laadukkaampi, ja menut plus muut toiminnot ovat tarpeeksi selkeät. Laite tuntuu nielevän ja toistavan lähestulkoon kaikki mitä olen koettanut sille syöttää: Ainoastaan 1 avi (joka tosin kiukutteli tietokoneessanikin) ei suostunut pyörimään, toimivia puolestaan on ollut tähän mennessä useampia kymmeniä. Videotiedostoja katsellessa myös kelaus ja muut toiminnot pelaavat hyvin. Tuo tekstityksen puute on mielestäni aika pieni paha laitteen hinnan huomioon ottaen, toki ymmärrän niitä jotka sellaista peräänkuuluttavat mutta aika iso numero siitä on mielestäni tehty. Itse en tuota toimintoa kaipaa koska olen harrastuksen puolesta tuijotellut tekstittämättömiä elokuvia vuosikaudet.

    Tuetuista levyformaateista sen verran että tämän pitäisi kyetä toistamaan poltetuista DVD:istä sekä plus- että miinus-R/RW:t (en ole itse ehtinyt vielä kokeilla käytännössä), jostain syistä mainintaa noista ei vain olla sisällytetty suomenkieliseen käyttöohjeeseen vaikka esim. enkkumanuaalista ne löytyvät.

    Kun vertaa tätä aiempaan murheenkryyniini, parinsadan euron hinnoissa pyörivään Brainwave 880:n, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Tuon kanssa ei muuta ollutkaan kuin ongelmia eikä se suostunut toimimaan ihmisiksi kuin muutamia tunteja, huollon jälkeen ja jopa uuden vaihtokoneen kanssa sama juttu jos ei pahempikin - ei auttanut kuin velkoa rahat takaisin kolmannen palautuksen yhteydessä. Tämä puolta halvempi United tuntuu huomattavasti laadukkaammalta vehkeeltä, ihan yllätyin koska kuullut huhut sekä omat ennakkoluuloni tämän valmistajan vehkeitä kohtaan antoivat odottaa jotain ihan muuta.
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2004
  5. jaazer13

    jaazer13 Member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jeps,

    Kävin itse hakemassa tänään tuon laitteen, kun olin jo kauan DVD:n hankkimista pohtinut. Silmään osui ensimmäiseksi DivX ja XviD-yhteensopivuus, koska se on mielestäni ihan pakollinen ominaisuus DVD-soittimessa. Nyt kun luin tämän jutun läpi, niin alkoi lievästi hatuttamaan. Ei jaksaisi nimittäin painaa niitä tekstityksiä siihen AVIin kiinni vaan irtonaiset tekstifilut olisi hunajaa. Olen ihan räkänokka näissä jutuissa, joten haluaisin kysyä, kannattaako laite viedä takaisin kauppaan ja hakea tilalle sellainen vehje, joka toistaa ne irtonaiset teksifilut? Mitä maksaa sellainen soitin, jossa nämä ominaisuudet on?

    Tekeekö maahantuoja tai jälleenmyyjä pyydettäessä FIRMWARE-päivitykset?

    Voitte lähettää noihin kysymyksiin myös vastauksia yksityisviesteinä...
     
    Viimeksi muokattu: 22.05.2004
  6. kokooja

    kokooja Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen sama mieltä romero. Laitetta haukutaan suotta. Jos tuolle irtotekstille ei ole pakottavaa tarvetta niin 4067M on pätevä laite. Onhan hintakin vain 99€. Olen ainakin ollut tyytyväinen tuohon.
    Löytyy maininta noista levyistä suomenkielisestä manuaalista s.4
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2004
  7. Cyberwolf

    Cyberwolf Member

    Liittynyt:
    29.05.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No morjens, mä oo justin ostanu yx united dvx 4067M mutta textitys ei toimii ja liikemiehet vaasan anttilassa sanovat että mä tarvitsen koodin jos haluan käyttää texti (sub tai srt). Ja alue koodi pitäis olla joku muu ku tuo 49540. Se ei toimii! Tiekö joku täällä mitä ne koodit ovat?
     
  8. kokooja

    kokooja Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin kans oman 4067M Vaasan Antilasta. Kyllä oman laitteeni sain aluekoodi vapaaksi noilla ohjeilla:

    1. Paina "Open" näppäintä avataksesi DVD:n luukku

    2. Paina "Setup" näppäintä ja valitse sivu "Preference page"

    3. Paina "Step/pause" jonka jälkeen nopeasti numerot "49540"

    4. Valitse "Ylös" ja "Alas" nuolinäppäimillä aluekoodi ( 0 = region free) ja vahvista valinta "Play" näppäimellä

    5. Paina "Setup" näppäintä lopettaaksesi

    [bold]Muista näpytellä nopeasti[/bold]

    Noista koodeista mulla ei oo hajuakaan......
     
    Viimeksi muokattu: 30.05.2004
  9. Cyberwolf

    Cyberwolf Member

    Liittynyt:
    29.05.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt se toimii tuo aluekoodi mutta ei textitys. Se on vähä huono kun ei texti toimii ja se pitä olla koodi mutta mä en oo löytänyt sen. Jos mä en saa sen koodi mä heitän tuo paska takasin anttilaan. :-((
     
  10. HondoXXX

    HondoXXX Guest

    Recospa.it:n sivuilla on päivitys, joka lisää .sub ja .smi -tuen tähän vehkeeseen
     
  11. HondoXXX

    HondoXXX Guest

    Anteeksi, kyseessä on .srt ja .smi -tuki, mutta skandit ei tietenkään näy...
     
  12. kokooja

    kokooja Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko joku jo testannut tätä firmwarea?
     
  13. HondoXXX

    HondoXXX Guest

    Tänään kokeilin. Tuki siis vain .srt- ja smi-tiedostoille. Eikä siis skandeja. Joten kuten pystyy katsomaan kun korvaa äät aalla ja ööt oolla esim. Subtitle Workshopis. Samaiselle ohjelmalla voi aika näppärästi kääntää myös .subit srt filuiksi.

    Päivitys on jokseenkin yksinkertainen prosessi:
    - eikun Recospan sivuilta: http://www.recospa.it/download.asp firmware.zip tiedosto, jonka purkamisen jälkeen paketista löytyvä MTK.bin levylle ISO 9660 muodossa (1/2/xA) yksin. Tämä onnistuu esim. nerolla (pitää muistaa vaan "sulkea" levy.)
    - Sitten vaan lätty sisään ja play. Jos polttoprosessi on onnistunut, kone tunnistaa automaattisesti, että kyseessä on päivitys ja kysyy päivitetäänkö?
    - Parin kymmenen sekunnin kuluttua kone sylkäisee levyn ulos ja latailee tovin, jonka jälkeen päivitys on valmis.

    Firmwaren päivittäminen kadottaa suomen näyttövalikosta, mutta sitä en itse missään vaiheessa kaivannutkaan.

    Toivomisen varaa tämäkin päivitys jättää. Taitaa läppäri silti olla se paras Divx-soitin.
    Taitaisi olla viisainta mennä kauppaan ja vaihtaa merkkiä tai sitten odotella sitä (K) mallia, jossa tekstitystuki on kuulemma jo valmiina.

    Hivenen silti ihmetyttää tuo Dangaardin touhu. He kun saisivat halutessaan lisättyä sen öökköstuen tähänkin kun kerran mistään rakenteellisesta erosta ei ole kysymys (8 mb vs. K-mallin 16 mb).

    Dangaardhan ei valmista itse mitään vaan toimii samalla lailla maahantuojana näille Sveitsin vehkeille kuin Recokin. Eli Reco on aivan yhtälailla osallisena United Consumer Electronicsissa kuin Dangaardkin.

    Jos joltakulta kone päivityksessä hajoaa, tämä seikka tulkitaan silti Dangaardin hyväksi vaikka se ei mikään valmistaja olekaan.

    Tällaista tällä kertaa. Olisi kiva kuulla jos joku saa öökköset näkymään...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.06.2004
  14. DwNtE

    DwNtE Member

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo M ja K mallien eroa kannattanee ehkä hiukan tarkistella ennenkuin alkaa höpisemään valmiista subituesta jne. Italialaisella dvd foorumilla tämä asia tehdään tyhjäksi varsin selvästi. Eli M ja K mallit ovat hardikseltaan ja softiltaan TISMALLEEN identtiset. Ainoana erona on että K mallissa on kaksi mikkiliitäntää karaoketoistoa varten.
     
  15. HondoXXX

    HondoXXX Guest

    Itse asiassa "United laitteet eivät ole samanlaisia kaikissa United jäsenmaissa, sillä tuotteissa voi olla suuriakin eroavaisuuksia, vaikka ulkonäkö ja mallinumero olisivat samat. Esim juuri tuo DVX4067K-malli Italiassa on ainoastaan 8 mb:n muistilla.

    DVX4067K malli tulee myyntiin Heinäkuun alussa Anttila ja Kodin Ykkönen tavarataloihin. Laitteessa on tuki skandinaavisille kirjaimille (Å, Ä, Ö). Tuettu tekstitysmuoto on .srt (.sub ei ole tuettu). Lisäksi laitteeseen on lisätty muistia edeltävään malliin nähden, kahdeksasta kuuteentoista megatavuun sekä karaoketoiminto."

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.06.2004
  16. DwNtE

    DwNtE Member

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 10.06.2004
  17. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko tuolla päivityksellä mitään muuta virkaa kuin tekstitystuen lisääminen ja suomen kielen kadottaminen?
     
  18. HondoXXX

    HondoXXX Guest

    Katoppas Dangaard on päivittänyt sivunsa. Tiedot perusmallin ja K-mallin eroavaisuuksista ja myyntiajankohdasta on saatu Dangaardin edustajalta.

    Päivitys poistaa myös sen vasemman yläkulman laskurin automaattisuuden, eli uppdaten jälkeen laskuri tulee vain pyydettäessä näkyviin.
     
  19. DwNtE

    DwNtE Member

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Unitedilta noita divx/xvid soittimia on tulossa vähän useampikin, DVX-4070 on ainakin divx sertifioitu soitin sekä DVX-4079 joka myös on sertattu. Nuo todennäköisesti ovat ne 16mb muistilla olevat soittimet.
     
  20. Zombie2

    Zombie2 Guest

    joko se seuraava malli on anttilassa mihin saa tekstityksen skandeilla?
     
  21. Nippe86

    Nippe86 Member

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä munkin mielestä ton laitteen hinta/laatusuhde on hyvä. Kaikki mitä oon tähän asti tolla kokeillu toistaa niin on toiminu hyvin.
    Ei mitää valittamista.
     

Jaa tämä sivu