1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TerraTec Cinergy XS: n asennus kaatuu

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi Doagh 23.08.2008.

  1. Doagh

    Doagh Member

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

    (Tää on mun eka viesti tänne eli kärsivällisyyttä...)


    Sain (töistä) uuden Toshiban läppärin ja oon asennellu siihen kasapäin softaa. Mun käyttäjätunnuksella on admin-oikeudet.
    Käyttis on XP Pro ver 2002 SP2, muistiin 2GB, levyy jotain 100GB - perusläppäri siis.

    Oon asentanut tähän mennessä mm. tietokantasoftaa, VPN:n, VLC:n, Defraggerin, CCleanerin, Polarin-softat, AD-Watch:in, Canonin printterin, Sonyn PC Suite:n jne. Eli oikeudet riittää asennuksiin hyvin. Softat meneet sisään kitisemättä, paitsi nyt tän Cinergy XS:n driverit.

    XS oli pitkään käytössä edellisessä läppärissä ilman ongelmia. Mulla on alkuperäinen CD-asennuslevy.

    Kun kytken virittimen USB-porttiin, asennus käynnistyy normaalisti: laite havaitaan uutena ja ohjaimia kaivataan. Tarjoon CD-Rom:iin hakupaikaksi ja sieltä Driver-kansioo Cinergy HT USB XS, josta näkyy tiedosto emBDA.sys.

    Kopiointi alkaa... Ruudulla näkyy "emDBA.sys To C:\WINDOWS\System32\Drivers" ja vihreä katkopalkki etenee tasaisesti.

    Kunnes (mielestäni) ihan kopioinnin lopussa tulee alla näkyvä oikean puoleinen ilmoitus:

    [​IMG]

    Oon siivonnut kaikki jäljet asennuksesta ja aloittanut alusta, mutta aina jämähtää tuohon samaan kohtaan... Hain myös TerraTec:in sivuilta uusimman softan ja driver:it, mutta sama ongelma.

    Oisko mitään ideoita, mitä voi muuttaa / tehdä toisin?
     
  2.  
  3. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. Doagh

    Doagh Member

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, toi vasemman puoleinen PrintScreen on keskeytyneen asennuksen lopputulos.
    Update Driver-toiminto kaatuu samaan "Access Denied" -ilmoitukseen.
     
  5. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olisiko mahdollista, että asennuslevy on vaurioitunut/naarmuutunut. Se saattas selittää tuon asennuksen keskeytymisen. On olemassa joku ohjelma jolla voi "pelastaa" viallisen cd levyn, en nyt muista mikä. Joku tietävä vois kertoa tai koita googlata ja katsoa löytyykö näiltä sivuilta ohjelmista.
     
  6. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  7. Doagh

    Doagh Member

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vihjeistä!

    Ei taida olla vika asennus-CD:ssä, kun sama virhe tulee vaikka lataan ajurit ja ite TerraTec:in katselusoftan heidän sivulta ja puran ne ja yritän asentaa. Lopussa heittään ton "Access denied":in.

    Tuli mieleen, että vaikka mulla onkin admin-tunnus, niin tämän työläppärin keskitetyssä alustuksessa/asennuksissa on voitu laittaa
    jotain ylimääräisii suojauksii päälle kansioihin.

    Tuolla C:n WINDOWS ja ..\System32\Drivers -haarassa on kirjoitus mahdollista. Esim. tuo mainittu "emDBA.sys" löytyy kyllä Drivers-kansiosta.

    Minne muualle asennus voisi haluta kirjoittaa lopussa jotain, josta puuttuis kirjoitusoikeus?

    Ihme homma... Pitäskö ostaa uusi kapine, donno...
     
  8. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joku kirjoitus suoja siellä varmaan on kun ei anna tehdä loppuun saakka, voi tietysti olla windowsissakin joku häikkä johon korjaus saattas auttaa.
     
  9. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voisikohan sinulta puuttua oikeus kirjoittaa johonkin rekisterihaaraan...
     
  10. Doagh

    Doagh Member

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, oikeuksia puuttuu (syy selvittelyn alla).

    Tämmöinen virheilmo löyty:

    Tiedostossa setupap.log näkyy ajurin asennuksen kaatuminen:

    #E008 Setting registry value HKLM\System\CurrentControlSet\Control\MediaInterfaces\{846A4C4E-76D8-42ec-A333-121F365A4DA8}
    #E033 Error 5: Access is denied.

    Ja tohon MediaInterfaces ei oo mun (admin) tunnuksella oeikeuksia...
     
  11. Doagh

    Doagh Member

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt pelaa...

    Onnistuin rekisterissä "Advanced"-napin takaa muuttamaan ryhmän, joka omisti noi Media-alkuiset entryt. User-välilehdellä sen pystyi tekeen.

    Sitte tarvi vielä muutamaan kertaan asennusta ja poistoo.

    Hankin myös maksullisen RegCure-softan, jolla siivosin rekisteriä. Sieltä poistu (rohkeesti) paljon kamaa (n. 1000 riviä).

    - D -

     
  12. karhi

    karhi Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3,564
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Rekisterin putsauksessa ccleaner ja regseeker ois ajanut saman asian ja ois ollu ilmaisia.
     

Jaa tämä sivu