1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TerraTec Cinergy T2

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi ji63 19.09.2006.

  1. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain näkyyn kaiken erittäin hyvin, mutta suuntaamalla Eurajoen kaukana olevaan lähettimeen, enkä siihen jota digitan sivu ehdotti.
     
  2.  
  3. Carlsberi

    Carlsberi Member

    Liittynyt:
    13.09.2005
    Viestejä:
    19
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko joku asennellut näitä Terratecin vehkeitä Linux Ubuntuun?
    XP sekoili ja kyllästyin asentelemaan uusix. Vähän on outo ympäristö tämä...
    En oikeen haltsaa tätä Linuxia.
    Btw. kyseessä Terratec Cinergy T USB XS
    Meneekö pahasti offtopic?
     
  4. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Vaihtamalla vrm-7 kaan saa myös ainakin atin näyttiksillä theater modessa kuvan telkkariin tv-outista fullscreeninä vaikka itse koneella tekis jotain muuta... esim surrffais tai katsoisi formulojen online-statseja...
     
  5. Mervious

    Mervious Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itekkin ostin tämän kyseisen tuotteen tässä pari pv sitten ja on ollu hieman ongelmia.

    Elikkäs aluksi kuin yritti etsiä kanavia tuolla vakioantennilla niin ei löytänyt yhtään kanavaa kunnes vaihteli sen paikkaa tarpeeksi monta kertaa ja silloin pätki kuva. No, tuosta ongelmasta pääsi pois tekemällä itse antennin joka toimii hyvin. No mutta kummiskin se ei ole enää ongelma.

    Eli kun katsoo telkkaria vähän aikaa niin kone yhtäkkiä "tilttaa" ja tulee semmoinen sininen ruutu noin sekunniksi näytölle jonka jälkeen kone käynnistää itse itsensä. Tuo on tapahtunut jo monta kertaa, että onko kenellekään muulle tapahtunut vastaavaa?

    Ja sitten välillä TerraTec Home Cinema tilttaa eikä enää tapahdu mitään siinä. Eli siis kone pysyy käynnissä ym. mutta mitään ei näy eikä ohjelmaa pysty sulkea muuta kuin sammuttamalla koneen.

    Ja sitten siihen kysymykseen eli miten nuo BDA ajurit asennetaan eli mihin ne tiedostot pitäisi laittaa?

    Kiitos jo etukäteen.
     
  6. mielikki

    mielikki Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Apua auttakaa. Kauhean itkemisen ja verkkokaupassa ravaamisen jälkeen olen vihdoin saanut terratec T2 tikun toimimaan jotenkuten. Tämä vaati isomman antennin ostamisen ja sen, että nostin kannettavani 5cm ilmaan, jottei se ylikuumene (se ylikuumeni 30min katselun jälkeen niin paljon, että simahti). Lisäksi asensin uuden ajuriohjelman kuten neuvottiin ja nyt kuvakin toimii ihan hyvin.

    Mutta, en saa kaukosäädintä toimimaan.
    Pitääkö jotain asetuksia laittaa vai mitä, osaako joku auttaa? Mitä pitää tehdä?
     
  7. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kahdelle edelliselle antaisin yleisohjeeksi koneen "siivoomisen" eli windowssin 59+ taustaprosessin karsimista, kaikenlaisten automaattiesten käynnistyvien apuohjelmien armotonta poistamista, windowssin suorituskyvyn optiomoimista, kovalevyjen siivousta jne jne... Koneen kunnossapito on kovaa työtä joka jokaisen windowskäyttäjän on opeteltava tai ostettava uusi kallis kone vuosittain. Mainittuihin toiminpiteisiin varmasti löytyy runsaasti ohjeita muualta foorumilta.
     
  8. mielikki

    mielikki Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkistä, siivosinkin jo tota kovalevyä jo etukäteen.

    Tietääkö kukaan miten sen kaukosäätimen saa toimimaan?
     
  9. pallopasi

    pallopasi Member

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni sama ongelma, vaikka uusin softa. Pitää olla joko itse painamassa rec-nappulaa, tai ajoittaa tallennus alkamaan, kun ohjelmakin on varmasti alkanut, jotta tekstit tulisi mukaan.

    Muilla vastaavaa??
     
  10. depe

    depe Member

    Liittynyt:
    11.01.2003
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kellään muulla muuten ollut tällaista ongelmaa:

    Itse laite toimii muuten mainiosti ja tv:tä pystyy katselemaan, mutta aika usein kun Terratecin katseluohjelman käynnistää, niin se väittää ettei löydä signaalia (eli huono tai puuttuva signaali). Kuitenkin kun repäisen laitteen pois USB-postista ja laitan sen saman tien takaisin ja käynnistän Terratecin uudelleen, niin johan taas näkyy.
     
  11. Mervious

    Mervious Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen formatoinut koneen juuri vähän aikaa sitten ja asentanut vain tarpeelliset ohjelmat, että mahtaako johtua siitä nyt kummiskaan? Mulla on siis nyt tällä hetkellä päällä 37 prosessia.
     
  12. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaukosäädin vaatii ihan käsittämättömän tarkkaa boksin ja kaukosäätimen suuntaamista ainakin yli 3m matkoilla. Hämäävästi vielä saattaa joutua osoittamaan aivan jonnekin muualle kuin kohti boksia, itsellä esimerkiksi noin metri alle ja vähän ohi oikelta. Siltikään ei toimi erityisen hyvin ja olenkin miettinyt palauttamista.
     
  13. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No ei välttämättä johdu sitten siitä, (vaikka 37 on siltikin paljon) Minkä ikäinen kone? Voisi johtua antennisignaalin laadun veihtelusta tai kodekkipuolesta myös.
     
  14. Mervious

    Mervious Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    37 prosessia ei ole paljoa :D kone on jotain 10kk vanha.
     
  15. mielikki

    mielikki Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vinkistä! :) nyt se toimii, sitä pitääkin tosiaan osoittaa hieman ohi ja oikealle. Ja ei myöskään ole niin nopea kuin vanha kaukosäätimeni eli vähän kärsivällisyyttä tarvittiin myös. Lisäksi vaihdoin paristot duraceleihin, jotenkin ne mukana tulleet kiinalaiset oli vähän epäilyttäviä.

    Tiedätkö miten noi kanavapaikat saisi muutettua? nyt mulla on 1:llä joku urheilukanava jne.
     
  16. pallopasi

    pallopasi Member

    Liittynyt:
    31.07.2007
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terratec home cineman asetuksien Kanavat-välilehdellä voi vaihtaa paikat, siinä vasemmanpuoleisessa laatikossa on kaikki löydetyt kanavat ja siihen oikeanpuolimmaiseen on siirretty kanavat, jotka säästetään. Kanavia voi ihan hinata ylös/alas että löytää oikean paikan.. Ja turhat poistetaan deletellä normaalisti. =)
     
  17. OlliH

    OlliH Member

    Liittynyt:
    20.08.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Huonon Artec-digikortin kokemuksen jälkeen tämän keskustelun innoittamana tilasin cinergy T2:sen. Vaikka on Win Xp(sp2) ja tehokas antenni, niin en saa tätä toimimaan... Tuntuu, että vika on ajureissa. Jossain on kehuttu että ajureiden poisto ja uudelleenasennus olis helppoa, mutta ei minulla ainakaan pelkkä Terratec Home Cinema- paketin poisto lisää/poista- osiosta riitä(eikä siellä muutakaan löytyny, mitä voisi poistaa).
    Eli miten pääsen ajureista eroon ja aloittamaan koko säätämisen alusta?
     
  18. Soulmies

    Soulmies Member

    Liittynyt:
    18.03.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei

    Olen selannut ketjun tekstitykseen liittyen, mutta vielä minulle ei selvinnyt näkyykö Ylen tekstityksen lisäksi muiden digikanavien tekstit, vai ovatko ylen tekstit ainoat, jotka näkyvät?
    Kiitos paljon vastauksista etukäteen.
     
  19. Shendemi

    Shendemi Member

    Liittynyt:
    12.03.2005
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaikki tekstitykset näkyy, sillä röhnäkanavat lähettää ne osana kuvasignaalia, kun taas yle lähettää ne omana tietonaan jolle voi tehdä mitä haluaa.
     
  20. mielikki

    mielikki Member

    Liittynyt:
    18.08.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Itse vaan latasin uuden version netistä (suunnilleen tämän viestiketjun ensimmäisen viestin ohjeiden mukaan) enkä lähtenyt ollenkaan poistamaan sitä vanhaa jonka olin asentanut mukana tulleelta cd:ltä, ja hyvin alkoi toimia.
     
  21. OlliH

    OlliH Member

    Liittynyt:
    20.08.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ekassa postauksessa kehuttiin ajureiden poistoa helpoksi(eli miten?). Koitin laitehallinnan kautta päivittää ajurit ja onnistuikin, muttei parannusta tullut. Haluaisin alkutilanteeseen, koska asennuksen alussa ei ollut service pack 2:sta, joka on vaatimus paketin mukaan...
     

Jaa tämä sivu