1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Temppuilevat nettiselaimet, virus vai muu bugi?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi miriami 01.06.2011.

1. miriami

miriami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja virustorjunta on kunnossa, mulla on avast free antivir. Pari pv sitten viimeksi ajoin tarkistuksen läpi.

Viimeksi muokattu: 20.06.2011
  2.  
  3. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Tästä on jo jonkin verran aikaa kulunut, mutta mulla jäi joitakin kertoja silloisen IE7:n ieuser.exe pyörimään prosesseihin vaikka selaimen olin sulkenut. Kävin silloin Microsoftin omilla sivuilla huomatakseni että monella muullakin on samanlaista käyttäytymistä, joten annoin asian vaan olla. IE8:n jälkeen tuo taisi korjaantua siten, että kaikki IE:n prosessit sammuvat kun selain suljetaan.

Jotain pari-kolme vuotta sitten ZoneAlarmin palomuuri oli hieman oikukas, sen ollessa asennettuna jäi prosesseihin pyörimään muutamien ohjelmien prosesseja vaikka ohjelmat olikin suljettu, IE kuului näiden ohjelmien joukkoon. Eiköhän tuo ole jo tähän päivään mennessä korjattu kun foorumeilla ei ole enää kyselty (tarkempaa en asiasta tiedä kun koko softa ei kiinnosta millään tasolla :D ). Eli joku taustalla pyörivä ohjelma voi vaikuttaa muihin ohjelmiin ja niiden toimivuuteen.

Tuosta hyytymisestä ja Javan herjaamisesta on paha sanoa mitään varmaa, mutta joillakin on Avastin kanssa esiintynyt pieniä ongelmia. Itse kokeilisin sieltä Avastin asetuksista poistaa joitain ominaisuuksia käytöstä yksi kerrallaan ja tarkkailla miten kone käyttäytyy. Tai sitten kokeilisin asentaa ohjelman tilalle jonkin toisen, esim. Microsoft Security Essentials on ihan kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

Tuossa Chromessa on samanlainen ominaisuus kuin IE:ssä nykyään, kaikki välilehdet avataan omiin prosesseihin, jolloin yhden sivun kaatuminen ei kaada koko selainta.

Viimeksi muokattu: 22.06.2011
  4. miriami

miriami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    KIITOS 79atanos!! Vaihdoin Avastin tuohon suosittelemaasi ja Google Chromen prosessointiongelma katosi, siltä näyttää! Huh olin varma että joku mato nakertaa täällä :)Olette kullan arvoisia neuvoinenne!

Viimeksi muokattu: 24.06.2011
  5. miriami

miriami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Prosessointiongelma on palannut, aivan samanlainen on taas. Tosiaan välilehdet avataan omiin prosesseihin, mutta yhden sivun kaatuminen jumittaa koko selaimen.

Viimeksi muokattu: 23.08.2011

Jaa tämä sivu