1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TeleWell TW-EA501 v2!!!

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi FBI_bbc 25.04.2006.

  1. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noh nytten sain toimimaan tuon paskan ! Kaikki pääsee tuolle mun TeamSpeak2 servulle, MUTTA ! Kun tein tuon servun css:ään niin sen ip on myös niinkuin kiinteä no silti sinne ei pääse ketään muuta ja nettiin se menee En edes minä löydä sitä servua sillä ip:llä !

    Ja muuten latasin tuon biospäivityksen niin sen jälkeen alkoi toimimaan!

    Mutta se servu ei löydy! Ja huom en mitään portteja laittanu sinne! Ja ja kokeillaanpa sitä etätukea ilman portteja !
     
  2.  
  3. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos se on nyt siltaavana ei enään ole nattia kaikki koneet omalla ip:llä.Eli mitään portteja ei tarvi aukoa.
     
  4. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Nyt tilanne on täysin eri. Modeemisi on siltaavassa tilassa ja modeemin NAT ei ole enää käytössä. Nyt joudut asettamaan sen tilaamasi kiinteän ip:n ihan sinne koneelle asti.

    Nyt jos haluat pyörittää servua kahdessa koneessa, niin joudut tilaamaan 2 kiinteää ip:tä.

    Minä lopetan kyllä neuvomiset tähän kun ei voida ohjeita noudattaa...
     
  5. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä ihmeen ohjeita en nyt ole noudattanut? Kerrotkos...

    Sanoit et pitää olla kaksi IP:TÄ! Niin onkin.

    1.Kone: 217.119.44.189
    2.Kone: 217.119.41.118

    No ton 1.koneen ip toimii oikein eli pääsee ts:ään ja muutkin pääsee sinne...

    No ton 2.koneen ip: 217.119.41.118 ei toimi voikka CMD-IPCONFIG näytää samaa ja toi sun aijempi antama linkki antaa tuon ip:n ja olen määrittänyt sen käsin sinne tuohon muotoon!

    Ja ja kone menee nettiin ja klaikki muu toimii, mutta jotankin jokin tuntuu estävän tuon IP:N Sillain että kukaan ei pääse sille servulle jonka olen tehnyt !

    JA HUOM EN PYÖRITÄ KAHDESSA KONEESSA SERVUA VAAN YHDESSÄ KONEESSA !

    Ja, kun tuo toinenkin IP: 217.119.41.118 toimii eli on kiinteä.
    Totesin sen sillain kun laitoin sen ip:tähän koneeseen jolla pääsee ts:ään muutkin niin kyllä toimi, mutta kun laitoin sen tuohon toiseen koneeseen niin EI TOIMI TS EIKÄ SERVU !

    ????
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2006
  6. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voitkos vastata ?
     
  7. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Suututit sen :/
    ..ja selvät ohjeet on annettu jo useamman kerran tässäkin ketjussa, joten onko ihme, jos ei jaksa enää vastailla. Ja tuon siltaavan biossin asennus oli sitten virhe, nimittäin nat on nykyään aivan välttämätön.
    ..ja manuaalia, jos jaksat vilkaista, niin sieltä saat myös ohjetta...oikeastaan saman, jonka pkaksp on tähän ketjuun jo useamman kerran kirjoittanut.

    Ja älä kirjoittele tuplaviestejä tai pyydä toisia vastaamaan, kyllä sen vastauksen saat, jos joku haluaa vastata. Ketään et voi pakottaa. Ja tällä menolla ne vastaukset voi jäädä vähäisiksi..
     
  8. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No miksikäs se siltava asetus on turha. Ja natti on välttämätön ?

    Ja sitä paitsi kun en tuosta boxista edes tie mitään ja haluun apua kun en tajua koko WAN PORTTI JUTTUJA NIIN mikäs siinä on ?
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2006
  9. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
  10. extralow

    extralow Active member

    Liittynyt:
    25.05.2003
    Viestejä:
    1,493
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Totta puhuvat.Itsellä TW-716 ja vain yksi portti siltaava muut natin takana (3)konetta.
    Tarvin "vapaan" linjan esim. pelikäyttöön yms.
     
  11. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo siis kerron nyt pienen runon teille mun; Palvelutarjaojalta/Ip:eek:soitteesta.

    Tapahtuma aika: Alkuasukasaika.

    Eli katsokaas ongelmat alkoivat silloin kun otin: Palvelutarjoajaksi - Suomicom.

    Ip osoitteenin ei ollut kiinteä (Selvisi), kysyin aikaisemmin miksi eMule ei lataa; Nykyisellä nopeudella, joka on (8Mbps/1Mbps), maksimisaan yhtä tiedostoa (20Kbps).

    Noh vastauksia sateli kaikenlaisia vastauksia tuli
    ESIM: "laitahan portteja auki, laita IP tonne ja tonne ja muita vastaavia" tein niistä kaikkia aina kun selvisi jotakin niin kirjoitin tänne ja uutta vastausta tuli, myös soittelin palveluntarjoajallenikin ja kyselin, että mistä voi kiikastaa kun kaiken olen mielestäni tehnyt oikein.

    Vastausta tuli sieltänkin,,, (onko palomuurista portit auki modeemi sillatussa tilassa portteja auki boksista yms) sanoin vaan, että kaikki on tehty viimeinen lause niilträ oli kummiskin aina ---> (En osaa auttaa enempää ja puhelu loppui)!!!

    Kunnes yhtenä päivänä kaverilla oli (Counter-Strike:Source) serveri pyörimässä noh hän opasti minulle miten teen sen... Tein sen sitten tuleekin vanhat ongelmat taas eli eli kaveri ei pääse servulle ja teen TeamSpeak2 servunb ei pääse sinnekkään.

    Mietitään mietitään yht äkkiä kaveri kysy multa
    (ONKO SULLA KIINTEE IP ...?) vastasin ei ole en oo kuullukkaan!

    No seuraavana aamuna herään ja soitan taas PALVELUNTARJOAJALLENI kysyn onko mulla kiinteä ip osoite. VASTAUS: Ei ole se pitää tilata.

    Noh tilasin... Sain kiinteen ip:n laitoin verkkoasetusten kautta sen ja koko helahoito alkoi pyörimään!

    [bold]"Lyhyt kuvaus ongelmistani luulen, että moni muu ei ole 7kk istunut koneen äärellä räpläten PORTTEJA EDES TAKAS tuloksetta, kunnes soittaa palveluntarjoajalle ja tarjoajalta tulee iloinen vastaus ---KYLLÄ EI TEILLÄ EI OLE KIINTEÄÄ IP:TÄ--- sanon suoraan se vituttaa, että olet istunut 7kk tekemällä eihan turhaa työtä"[/bold]

    Jannejt Toinen asiani tiedän kyllä mistä puhutaan, mutta nuon kaikki nimitykset eivät vain ole tuttuja niin en saa selvää mitä siinä yritetä'än sanoa ELI johonkin asti pääsen ja taas tökkää kun mietin mitähän tässä piti tehä!

    Kolmas asiani koskee sitä, että NYT MULLA ON UUSI ADSL MODEEMI en tiedä sen säätöjä niin hyvin kuin vanhani modeemia.

    Neljäs asiani katsokaas, kun tuo palvelun tarjoaja on semmoinen, että jos vaikka avaat "taivaan portit" niin jos tuo ip:si ei ole kiinteä niin ei edes taivaan herra niistä sun porteistasi pääse tulemaan TAJUAAKO KUKAAN MITÄ SELITÄN?

    Viides asiani on: Siis tällä koneella millä pyöritän itse peliä ja TeamSpeak2:sta niin tämä kone vaatii kiinteän ip: TeamSpeak2:sta varten.

    No tuon toinen koneeni taas jolla pyöritän tuota "Counter-Strike:Source" serveriä vaatii toisen kiintteän ip:n, jotta sinne pääsisi joku.

    Noh kummallakin koneella on nyt kiinteä ip, mutta tuon kone2 jolla pyoritän tuota serveriä niin sillä pääsee nettiin kaikki muu toimii kunnolla, paitsi TeamSpeak2 ja "Css" Mani_Admin_plugineilla toimivan serveri.

    Siis tarkennen hiukan eli olen kummankin koneen ip:t vaihtanut eli toinen toiseen ja toinen toiseen ja taas toisinpäin.

    Eli ip:srä se ei johdu, HUOM: eilen kokeilin kun ip:ni ei ollut kiinteä niin menin toiselta koneeltani serverille pääsin sinne, noh kun ip ei ollut kiinteä niin ei kukaan muukaan päässyt sinne.

    No taas tänään kun kummassakin koneessani on kiinteä ip niin ei toiselta koneeltani edes löydä koko serveriä listalta.

    Sama pätee TeamSpeak2:seenkin eli ei päässyt sinne.

    Eli pyydän kiitos selkeitä vastauksia eli esim: kuvia niin paljon helpompi tai sitten selittää minkä palikan laitta mihinkin kohataan.
    [bold]HUOM: en meinaa ettein aikaisemmat vastaukset ollut SELKEITÄ mutta en vain tajunnut ei muuta.[/bold]

    Kiitos etukäteen. :D
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2006
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ainoa asia mihin tarvitset kiinteää ip:tä, on se että kaverisi osaavat joka kerta yhdistää samaan osoitteeseen. Et tarvitse sitä mihinkään muuhun.

    Edellisellä sivulla ohjeita antaessani sanoin, että se kiinteä ip EI TULE KONEELLE VAAN SINNE MODEEMIIN jos NAT on käytössä. En ymmärrä montako kertaa tuo pitää sanoa että se menisi perille. Vaikka mitä serveriä pitäisit siellä koneella niin asia on näin.

    Jos viitsisit ottaa sen silmän käteen ja lukea huolella antamani ohjeet läpi, niin siellä on myös kuvin selitetty kuinka kaikki tehdään.

    Väänsin rautalangasta ohjeet porttiohjaukseen ja kiinteän ip:n asettamiseen mutta et tehnyt yhtäkään vaihetta niistä. Et edes yrittänyt.

    Jos jokin vaihe siellä mättää, niin kysy ihmeessä, mutta lue edes ne ohjeet.

    Edit. tuossa vielä Reitittävä bios jos haluat helpolla sen NAT:in takaisin: http://www.telewell.fi/paivitykset/tw_ea501/tw_ea501_versio2_paivitys.htm
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2006
  13. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeah jeah okey siis ymmärsinkös oikein?

    1.Kiinteä IP työnnetään sinne boksiin ei koneen verrko asetuksiin!
    2.kun olen työntäny sen boksiin eikös sitä tarvitsen sen jälkeen laittaa koneellekin se sama ip jonka olen työntänyt boksiin?
    3.Luen ohjeet sitten kysyn jos tartten apuja. :D
    4.Poistan sen bios päivityksen jonka latasin ja tein, ja laitan manuaalisesti ne portit sinne. Huom: Se siltaus asetus pois?

    5.Yhtä juttua en silti tajua katos kun tolla toisella koneella ei ole mitään vaikeuksia, mutta toisella on! Vaikka niittenhän pitäisi olla kummankin sillatussa tilassa.

    6. (pkaksp) meinaat tuolla nat:illa, että lataisin tuon biospalautus?

    7.Tuolta sun lnkistä yks juttu jota en hiffaa...

    "Sen koneen IP-osoite, johon liikenne halutaan ahjata." Eli meinaakos se, että laitan sen koneen ip:n joka mulla niinkuin pyörittää sitä servua? Ja pitääkös mun laittaa samalailla senkin koneen ip, joka pyörittää tätä Ts:ää?
     
    Viimeksi muokattu: 27.04.2006
  14. hannu80

    hannu80 Guest

    Modeemi reitittävään (routing) tilaan eli NAT päälle, jolloin kaikki tietokoneesi näkyvät
    ulospäin (internettiin) yhdellä ja samalla IP:llä eli http://www.myip.dk/

    Pelien ja p2p-ohjelmien kaiken sisääntulevan liikenteen ohjaat modeemin NAT-asetuksissa
    ohjelmien TCP/UDP-porttinumeroiden ja sisäverkon tietokoneiden sisäisen IP-osoitteen avulla
    oikealle tietokoneelle.

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
    Mikä on NAT?
    Mistä tiedän onko verkkopäätteessä NAT päällä?
    Onko verkkopääte reitittävässä (routing) vai siltaavassa (bridge) tilassa?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.04.2006
  15. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Ei, vaan reitittävä bioskoodi. Löytyy linkistä.

    @hannu80

    Edellisellä sivulla on ihan Telewellille porttiohjaukset...
     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2006
  16. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jooh noh nyt tein tuon bios juban ja heitin sinne joku 20 eri porttia. No olet sanonut aikaisemmin, että pitäisi WAN asetuksiin määrittää se mun kiinteä ip-osoiten.

    No mistä löydän sieltä sen kohdan johonka laitan sen ip:n?
     
  17. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Oikeasta reunasta Asetukset -> Ulkoverkko (WAN) -> ADSL operaattori -> WAN yhteydet -> Muuta -> Käytetään kiinteää IP-osoitetta

    Käy hakemassa tuolta manuaali, niin ei tarvitse joka kohtaa ihmetellä: http://www.telewell.fi/ohjeet/tw_ea501/tw_ea501_versio2_ohjeet.htm

    Mitä portteja olet tuonne tehnyt kun niitä noin paljon on?
     
  18. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    laitoin anina: TCP ja UDP niin ESIM näin:

    TCP: 8786
    IP: 192.168.0.100
    UDP: 8786
    IP: 192.168.0.100

    Ja kaikki muut näin samallailla STEAM portti eMule portti.
    Ja myös laitoin samat portit auki tälle ip:lle: 192.168.101

    Ja hei muuten tuota haluisitkos kokeilla tuota etätukea kun katsos
    en ole ihan varma, että asetukset menevät oikein.

    Jos vai jaksaisit!
     
  19. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
  20. FBI_bbc

    FBI_bbc Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    486
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hihi ok. Vaihe kerrallaan noh olen nytten poistanut ne kaikki vanhant portit ja nattini on päällä!

    Sitten eli laitan tuolle ts:llä nuo 3 porttia. Selvä sitte mitkähän portit laitan tuolle css:lle.

    Pitääkös sillekkin laittaa jotain kolme porttia?

    Esim:
    1.UDP:27015
    2.TCP:27016
    3.TCP:27017

    Ja sen jälkeen laitan tuon kiinteän ip:ni tuohon WAN asetuksiin.
    Siis nyt sentään tiedän mihin tulee laittaa tuo ip (Kiinteä IP) ja mihin laitran nuoita portteja.

    Sitten kun olen tehnyt nuo kaikki niin tallennan asetukset ja käynnistän koneeni uudelleen ja kaiken pitäisi pelittää kaiken järjen mukaan?

    Anteeksi, mutta mistäs tiedän minkä IP:n laitan noillle porteille?

    Näinkö on ?
     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2006
  21. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Niitä portteja ei heitetä hatusta, vaan sinne laitetaan ohjelmien käyttämät oletusportit. CSS käyttää portforward.com sivujen mukaan seuraavia portteja:

    Protokolla TCP
    Aloitusportti 27020
    Alueen loppu 27039

    Protokolla UDP
    Aloitusportti 1200
    Alueen loppu 1200

    Protokolla UDP
    Aloitusportti 27000
    Alueen loppu 27015

    Modeemin asetukset tallennat ja vaikka boottaat sen modeemin vielä. Konetta ei tarvitse bootata.

    Laitat sen koneen SISÄVERKON ip-osoitteen jonka neuvoin laittamaan tuolla viestissä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/335343#1965071
     

Jaa tämä sivu