1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

televisio+lisäkaiuttimet

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi torni100 25.11.2010.

  1. torni100

    torni100 Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin taulutelevisioon huonon äänen takia Genelecin pikkukaiuttimet jotka liitin korvakuulokeliitäntään nyt mietityttää se kun molemmissa kaiuttimissa on omat pistokkeet ja virtakytkimet että pitääkö ne jatkuvasti päällä vai saako ne jotenkin sammumaan television kaukosäätimellä.Eihän niitä jaksa aina erikseen nousta sammuttelemaan.Ääni kyllä muuttui! Onko jotain haittaa että kaiuttimissa on jatkuva virta? Vai voiko ne kytkeä toisin?
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Et sitten viitsinyt mainita, mitkä Genet?
    Kun ne on ainakin jos saanut "heräämään" toistoon, kun ne "haistavat", että nyt tulee "ääntä" sisääntuloon, alas toistamaan sitä...

    T: Vesku
     
  4. torni100

    torni100 Member

    Liittynyt:
    28.08.2008
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve! Ne on vaan semmoset pienet 6010 mutta ihan hyvä äänihän niissä on,mutta tuohan niissä mietityttää että pitääkö nuo virrat jatkuvasti päällä,kysymys ei ole sähkönkulutuksesta koska se on ilmeisesti olematon vaan noista vihreistä valoista! Tiedät näköjään näistä vempeleistä niin kerro! Olen vaihtamassa TV:tä normaaliin katselukäyttöön vaihtoehdot samppa 46 6005 LG 47 530N ehkä vielä samppa C755 mutta ei taida käydä mun käyttöön! Ehdotuksia!En aio rakentaa kotiteatteria mutta haluaisin kuunnella radiota noista samoista geneleceistä ja TV:n kaukosäätimellä! FM radio ainoastaan tärkeä!Suositelkaa jotakin systeemiä.Asun kerrostalossa joten mitään subbareita tai semmoiosia en tarvitse vaan hiljaista musiikkia silloin tällöin yöaikaan Kertokaa joku järkevä systeemi mun käyttöön ja merkki ostan ensi viikolla t.seppo
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Jotain on ajan saatossa tarttunut...
    Mitä tulee tuohon radiohommaan, ei kokemusta mulla, mutta eikös kelloradiokin ajaisi saman asian?
    Noo, tarvittaneen fm-viritin ja esivahvistin niitten Geneleccien lisäksi, sellaista telkkaria missä on myös FM-radio ei taida olla (voi olla, muttei löytyne ihan joka kaupasta suomessa).
    Nettiradioitakin on pilvin pimein, ja purkkeja joista ne saa ulos...
    Mutta se esivahvistin (melkein mikä tahansa vahvistin, voi olla myös viritinvahvistin) olisi aika "must" hankinta, sillä valitaan, mitä mökää Geneisä tulee, eli siihen kytketään telkkari, radio ja muut äänenlähtölaitteet ja sen linjaulostuloihin sitten ne Genet...
    Ja juttuahan netti on pullollaan....

    T: Vesku
     
    Viimeksi muokattu: 27.11.2010

Jaa tämä sivu