1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tekstityksen lisäys valmiiseen mpg-tiedostoon

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Kirk 19.10.2002.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Makezi

    Makezi Guest

    Mikäs on vikana . Winsubmux lataa kaikki ok previewissä kaikki on ok mutta sitten tulee tämmöstä tekstiä logiin.

    Multiplexing...
    * RIFF header found *
    * Skipped 68 bytes of garbage *
    * Unknown header d4 bf fa 50 *
    * Skipped 28 bytes of garbage *
    * Unknown header 91 18 09 fa *
    * Skipped 28 bytes of garbage *
    * Unknown header 5e ff 81 6f *
    * Skipped 28 bytes of garbage *
    * Unknown header cc 27 b6 ce *
    * Skipped 28 bytes of garbage *
     
  2.  
  3. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko mpg file kunnossa?
     
  4. Makezi

    Makezi Guest

    On kunnossa. Tekstien "lisäyksen" jälkeenkin mpeg toimii mutta ei oo tekstejä edelleenkään. Kokeiltu toisellakin mpeg:llä ja sama homma.
     
  5. peraWare

    peraWare Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla tuli samanlainen virhe kun yritin mpeg:iin(standard vcd) lisätä tekstejä ko. ohjelmalla. Eli itse avasin vdubilla ja lisäsin vobsub filterillä tekstit ja tän jälkeen frame serverin kautta tmpgencillä vcd:tä.
     
  6. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin nythän on kyse itoteksteistä, joita VCD ei käsittääkseni tue. Itse olen aina tehnyt tekstityksiä vain SVCD-levyihin.
     
  7. Makezi

    Makezi Guest

    Tämmönen file mihin pitäs saada liitettyä irtotekstit.

    File Type: MPEG 2
    Video: 480x480, 29.970 fps,
    2450 kbps,Aspect Ratio = 0.6735
    Audio[0]: Layer 2, 224 kbps, 44100Hz, stereo
     
  8. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Makezi:Kyllähän tuo SVCD:n speksien mukainen file on. Kokeile ajaa se vaikka TMPGEnc.in läpi (eli muxaa se uudelleen). Minusta nuo herjat näyttää liittyvän siihen fileen, paremminkin kuin tekstitykseen.
     
  9. Makezi

    Makezi Guest

    Kirk: Nyt rupes toimimaan. Kiitoksia neuvoista.
     
  10. Jer3

    Jer3 Guest

    Kirk, Kiitos hyvistä ohjeista.
    Vain yksi asia jäi mietityttämään..
    Miten saan tekstit näkyviin ?
    Olen nyt yrittänyt saada ne näkymään WinDVD Platinumilla ja PowerDVD 4:llä. Ilman tulosta.

    Tekstit ovat tiedostossa ja ainakin Windowsin Media Player sekoilee ihan kiitettävästi kun yritän katsoa tota leffaa (LOTRin SVCD versio)
    Ajattelinkin että onko vika ohjelmissa vaiko minussa?
     
  11. tobelius

    tobelius Guest

    tämmönen melkein offtopic mutta kummiskin: monissa leffoissa lukee kazaalla (swe sub), joka raastaa hermojani, joten näitä tekstejä ei varmaan saa mitenkään pois tästä jotta sais uudet suomenkielet päälle?


    kohtasin myös toisen onkelman.. leffat on 1cd 800 megaa? eli saako 900megasia lvyjä kaupoista tai millä ohjelmalla noita voi jakaa osiksi?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.01.2003
  12. Mikaq

    Mikaq Member

    Liittynyt:
    24.07.2002
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    uhm.... eli jos upotan noi tekstit svcd:hen niin minun pitää katsoa ne dvd-soittimella ( jota minulla ei ole). Onko mitään mahdollisuutta katsoa sitä koneelta käsin ja nähdä tekstejä?
     
  13. Mikaq

    Mikaq Member

    Liittynyt:
    24.07.2002
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tobelius: jos se 800 megan filu on mpg niin se kyllä mahtuu poltettuna 80 min levylle, koska se jotenkin pakkaantuu sinne levylle... en tiedä miten mutta olen tehnyt muutaman svcd levyn ja ne on aina mennyt 80 min levylle vaikka koon puolesta ei pitäis
     
  14. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    SVCD-subit pelaavat vain DVD-soittimella, jostain syystä yksikään PC:n DVD-softa ei osaa SVCD-tekstejä toistaa.
     
  15. mc_lepe

    mc_lepe Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2002
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo screen shoitella varustettu "newbie" tyylinen guide olisi kyllä todellinen helmi. Mulla ei oikeen uppoo tää homma päähän...
    Tähän asti homma luistaa mutta mulla ei oo hajuukan onko textitys kohdallaan leffan kanssa kun siinä prewiew kohdassa ei näy kun texti eikä leffaa ollenkaan.. Jos jollain on vinkki tähän niin apua kaivataan! Niin Kirk: oletko väsäämässä "newbie" guidea?
     
  16. mc_lepe

    mc_lepe Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2002
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt tiedän mistä saa leffan pyörimään tekstien testaamisessa. Mut siinä on vaan yksi ongelma: Kun avaan elokuvan ilmestyy teksti: "Error loading background movie"
    Ja kyseinen pätkä on SVCD.
    Se on LOTR2 4cd SVCD versisota CD1.
    Missä mahtaa olla vika?
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2003
  17. tobelius

    tobelius Guest

    jepo eipä toimi kumpikaan ohjelma ei oo lystiä...
    winsubnux sanoo jotain: "'--' is not a valid integer value" ja tossa '--' on millon mitäkin kummaa.

    sitten to maestro: lataa tekstiä.ssa sanoo "NO dialogue events parsed".

    kysymys kuuluu mikä vikana?
     
  18. smutpedla

    smutpedla Guest

    kaikki muunnokset yms. meni ok mutta tekstit ei näy dvd-soittimella??
    johtuuko soittimesta? ei pitäs olla kuitenkaan paskimmasta päästä (Sony DVP-NS410).
     
  19. mc_lepe

    mc_lepe Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2002
    Viestejä:
    157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisi kiva saada siis jelppiä tuon tekstin saamiseksi oikeaan kohtaan. Mulla oli texticd1 ja texticd2. Pilkoin ne neljään osaan mutta ongelma on se että et tiedä onko ne kohdallaan... Ajattelin tälläista: Voiko SVCD toistaa esim. mediaplayerissa? tekisi niin että pistää leffan pyörimään ja ja lisää textin siihen samalla tavalla kuin nornaali divx leffaan. Ja kun se oon saatu kohdalleen niin sitten vaan muunta textin .ssa muotoon ja "yhdistää" WinSubMux:illa ne. Olisiko mahdollista? Miten saan SVCD näkymään esim. mediaplayerissa tai jossain muussa playerissa? onko edes mahdollista?
     
  20. Kirk

    Kirk Member

    Liittynyt:
    27.02.2002
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sorry, nyt ainakaan en ehdi guidea värkkäämään. Pukkaa toiset projektit pahasti päälle..
    Lyhyesti muutama vinkki;
    SVCD:tä teksteillä ei saa näkymään tietokoneessa softalla, tai siis leffan saa mutta tekstejä ei. Leffan pyöritys onnistuu yleisimmillä DVD-soitto ohjelmilla. Myös MediaPlayeriin on lisäpalikka, jotta homma toimii. Mutta vielä kerran, SVCD:n irtotekstejä ei siis saa näkyyn PC:ssä.
    Jos tekstityksiä ei ole itse ripannut, vaan ne on saanut 'jostain' eikä tiedä onko ajoitus kohdallaan, kannattaa ajoitus laittaa kohdaleen ennen muutosta (siis esim ajoittaa *.srt sopivaksi aviin).
    smutpedla: Toimiiko tuossa sonyssa normaalit dvdripit irtoteksteillä? Teitkö CVD vai SVCD tekstit?
    Itse huomasin noita tekstityksiä värkätessäni, että fontti ja tekstityksen paikka heittää aika pahasti. Eli kokeile ja kauhistu periaatteella onnistuu parhaiten. Kääntää vain lyhyen osan leffaa, ja polttaa RW:lle. Siihenhän saa useammat eri tekstit yhtä aikaa.
    tobelius:
    Vaikkuttais ettei tekstitykset ole oikeassa muodossa. (ehkä?)
    mc_lepe: Ei kannata yrittää ladata sitä leffaa siihen taustalle. Katsoo vain että tekstit näkyy muuten suht oikein.
    Katselen tuossa myöhemmin sitä quidea jos aikaa riittää. Voisihan joku muukin sen vääntää jos on saanut peliittään.. esim Makezi?
     
  21. smutpedla

    smutpedla Guest

    http://www.creamass.com/staga/sub/index.html
    tossa nyt _todella_ pikaset ohjeet. screenshottien kera.

    ---

    kirk: en oo saanu mitään tekstejä toimimaan (tai siis tietysti dvd).
    ja outoa on kun svcd:ssä ei toimi noi chapteritkään...???
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 30.01.2003
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu