1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tekstit aviin nerolla

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi momBa 13.03.2005.

  1. isandels

    isandels Member

    Liittynyt:
    11.03.2005
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon yrittäny vobsubilla ja ffdshowlla mutta neron kanssa ei pelaa.
    Nero Visionissa preview päällä vobsub aukeaa mutta se ei tajua ladata niitä tekstejä. Autoload on päällä. Tekstit tulee kyllä jos manuaalisesti lataan tekstit vobsubiin mutta enhän mä sitä voi tehä enää muunnosvaiheessa. Ffdshowta en oo saanu toimimaan ollenkaan. Kannataisko kokeilla vanhempaa versiota visionista?
    Muuten kyllä onnistuu avi2dvd tekeminen nerolla mutta tekstit tosiaan tökkii. Oon kokeillu muitakin tapoja mutta en ole saanut istutettua tekstejä esim virtualdubmodilla kiinteesti vaan vaikka koitan muuttaa asetuksia niin kuvanlaatu kärsii huomattavasti.
    Nostetaan topikkia ylöspäin ja kysellään muitten onnistumiset.
     
  2.  
  3. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se kuvanlaatu mulla ainakaan oo kärsiny virtualdubModilla. Kattot vaan GSpotilla millä bitratella se alkuperänen on laitettu ja sit pakkaat sen toisen samalla, mielummin vaikka vähä yli. Ja kodekkina xvid.

    Oikeastaan vielä helpompi tapa saada kiinteät tekstit on autoGK. Kato pikanäppäimiä sieltä about->shortcuts niin saat tekstitki kiinni. Ja laita target quality 100% ja audio orginal. AutoGK on muutenki aivan loistava ohjelma dvd->avi käännökseen.
     
  4. Vilkki

    Vilkki Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2004
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    3.0127 tämän vision express versio toimii ainakin ffdshown kanssa.
    Ainakin itsellä ja 4kaverilla joille olen asentanut.

    Sitten kannataa katsoa sieltä visionin asetuksista että onko video asetuksista muunnos koodauksen laatu asetukset kohdallaan
     
    Viimeksi muokattu: 26.05.2005
  5. AnDy86

    AnDy86 Member

    Liittynyt:
    30.06.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joutupa oikein tekemään tilin tänne että pääs kommentoimaan. Eli minulla ainakin toimi nuo subit tän viestin ohjeiden mukaisesti. 1h 30min leffan polttaa suht samassa ajassa nerolla subien kanssa, ilman mitään säätöä muiden ohjelmien kanssa. helppoa ja mukavaa.
    FFDShow 12-08-2004
    Nero Burning Rom 6.6.014
    Nero Vision Express 3.1.0.11
    Ja tosiaan, Subit näkyy neron preview-ikkunassa jos toimii ja esim. BSPlayerilla kahtena.
    Jos joku vielä voisi informoida, että onko mitään käytännön hyötyä tehdä dvd-levy monen mutkan kautta, vai ajaako tämä nero&ffdshow yhdistelmä saman asian?
     
  6. Vilkki

    Vilkki Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2004
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa olla tekijästä kiinni tuo ohjelmistojen paremmuus.
    Itse ainakin suosin tuota Neroa ja ffdshowta.
    Yritin alkuun kaiken maailman eri ohjelmilla mutta niitten käyttö loppui niitten monimutkaisuuteen.
    [bold]HUOM Minun mielestä.[/bold]
    Joku toinen ei varmaan koskisi moisiin ohjelmiin pitkällä tikullakaan
    :)
     
  7. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sain tekstit näkyviin tolla nero vision expressillä..... mutta miten saisin liikutettua niitä tekstejä, siis niiden sijaintia ruudulla? Tahtoo jäädä ton laajakuvan alapuolelle. Täytyy kyllä sanoa, että on ehdottomasti helpoin/nopein tapa liittää tekstit leffaan.

    EDIT: Ja en tosiaan oo niin pentti, että luulisin voivani sen tehdä polton jälkeen, vaikka niinkin voisi tuosta tekstistä päätellä...=)

     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2005
  8. AnDy86

    AnDy86 Member

    Liittynyt:
    30.06.2005
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ffdshow->configuration->subtitles-> ja sieltä muutat horizontal ja vertical sijainteja.
    Ei tosin toimi lennosta, jos katot esim. bsplayerillä. sulje vaihdon jälkeen soitin ja kato sitte tulos. tai minulla ainakaan ei toiminut.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2005
  9. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kiitän ja kumarran. Sieltähän se löyty. Yritin kyllä itsekin sieltä etsiä jotain vastaavia asetuksia, mutta kun ottaa silmän käteen ja katsoo niin löytyyhän ne sieltä =)
     
  10. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja jotta saisitte vielä pienen pähkinän, niin miten onnistun saamaan tekstit pätkään joka on jaettu kahteen avi tiedostoon? Onnistuuko sillä lailla, jos laitan tekstityksen joka on tarkoitettu yhden levyn versioon, ja nimeän sen avi1:sen mukaan? En ole oikein perehtynyt noihin tekstityksen muokkaus ohjelmiin, ja toivon ettei tarvitsisikaan =)

    EDIT: selvennyksiä....
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2005
  11. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli siis jos teillä on vaikka leffa1.avi ja leffa2.avi, niin toi ffdshow/nero yhdistelmä ei osaa laittaa niitä leffa2.subeja sinne dvd:lle. Mutta se tosiaan onnistui niinkuin tossa yllä jo mietinkin, eli etsii jostain koko leffan tekstit, ja nimeää ne ekan pätkän mukaan.

    Osasinkohan nyt varmasti selittää tarpeeks epäselvästi =)
     
  12. Paxt0n

    Paxt0n Guest

    Kun mun DVD soittimessa ei ainakaan noi AVI:t näy, niin voiko sillä nerolla polttaa ne tekstit kiinni siihen AVI:in ja sitten kun on polttanut sen, kopioida leffan (missä on tekstit kiinni) levyltä takaisin koneelle, ja sitten sen vois muuttaa esim. DVD Santa:lla VOB/BUP/IFO muotoon, niin, että tekstit näkyy kun kattelen DVDsoitimella ??!

    Silleen se ei ainakaan toiminut kun olin muuttanut AVI:n DVD muotoon (VOB/BUP/IFO) Ja laitoin tekstityksien nimeksi esim. VIDEO_TS_01_1.sub a laitoin samaan kansiion kaikken muitten VOB:ein ja IFO:jen kanssa ja poltin... ?!?! Eli siis, AUTTAKAA!!
     
  13. Vilkki

    Vilkki Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2004
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis kannattas nyt ihan ensin LUKEA mitä tänne on kirjoitettu.
     
  14. Lulu88

    Lulu88 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei! Minulla ei kyllä tuo ffdshow ja nerovision sekotelma toimi. Ei sitten kirveelläkään, olen tehnyt ohjeiden mukaisesti, uudelleen asentanut nerovisionin ja ffdshown monta kertaa! Mutta tekstit ei näy, niin ei näy. En käsitä mistä kiikastaa, subtitles on ruksi ym ym.
     
  15. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikä versio sulla on nerosta käytössä?
    Niinkuin tossa aiemmin jo sanottiin,tuo uusin versio ei tosiaankaan tue noita tekstityksiä.
     
  16. Lulu88

    Lulu88 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2004
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla oli nerovision2:nen sekään ei vissiin niitä tekstejä tukenut kun ei näkynyt. Nyt päivitin uusimman nerovisionin.
     
  17. miketsu

    miketsu Member

    Liittynyt:
    13.07.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimii!
    Asensin ensin Ffdshown (http://www.download.com/Ffdshow/3000-2140_4-10376915.html?tag=lst-0-1)
    ja vasta sen jälkeen Vision Expressin. Käynnistin uudestaan ja ruksasin kaikki subtitle kohdat Ffdshown asetuksista. Taisivat löytyä kohdista "Configuration", "Raw-only filter configuration" ja "VFW configuration"

    Pistin vielä ruksin Configuration -asetuksista kohtaan "Show tray icon", joka löytyy "Tray, dialog & path" valikon takaa.

    Hyvin pelittää. Tallensin ensin elokuvan koneelle. Kesti noin 1h 30min. Poltin syntyneet tiedostot Nero Recoden avulla levylle (n.10min).

    [bold]Näitä käytin:[/bold]
    Ffdshow 2004
    Nero 6 Ultra Edition 6.6.0.8
    Nero Vision Express 3.1.0.14a (Tulee Nero Digital paketin mukana, jonka voi ladata http://www.nero.com/eng/nero-up.php)
    Käyttöjärjestelmä: Windows XPpro (SP1)
     
    Viimeksi muokattu: 16.07.2005
  18. vmj88

    vmj88 Member

    Liittynyt:
    07.08.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla toimi ihan hyvin ensin alkuu.Sain jopa 3 onnistunutta polttoa tekstineen ja niin pois päin. FFDshow ja nerovision:lla. Mutta sen jälkeen se lakkas näyttämästä esikatselussa niitä tekstejä.
    FFDshow 2005 löytyy ja nerovision 3.1.0.14
     
  19. Vilkki

    Vilkki Regular member

    Liittynyt:
    13.01.2004
    Viestejä:
    127
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Teitkös mitä eriskummallisia säätöjä vai loppuko toiminta ihan seinään?
    Tekeekö se sitä kaikilla vai joillain elokuvilla?
     
  20. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En ole ihan varma, mutta voisiko toi johtua tosta neron versiosta? Ethän vain ole päivittänyt sitä uudempaan? Itse käytän neron versiota 3.0127 ja ei ole ollut ongelmia. Tässäkin viestiketjussa oli puhetta siitä, että noilla uudemmilla neron versioilla toi tekstien liittäminen ei enää onnistu...
     
  21. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä mulla ainaki saa liitettyä tekstit uusimmallakin Nerolla.

    Saattaa olla ettei se käytä ffdshowta purkamaan sitä videota jos oot asentanu jotain muitaki kodekkeja. voisit koittaa poistaa kaikki kodekit ja asentaa pelkän ffdshown.
     

Jaa tämä sivu