1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tekstit aviin nerolla

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi momBa 13.03.2005.

1. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulee jo niin paljon erilaisia ohjeita että huhuh, mikä mahtaa olla helpoin. Kun jotkut selitti että kunhan .avi ja .sub tiedosto on samassa kansioissa ja ffshow asenettuna. Niin nerolla voi polttaa ja tekstit tulee automaattisesti leffaan. Minulla ainakaan tuo ei toiminut, vai pitääkö tuon ffshown kanssa tehdä jotain ennen kun se toimii?

2.  
  3. Vilkki

Vilkki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu sieltä täytyy laittaa gonfiguration kohdasta ruksi subtitles kohtaan.
    Ja niiten elokuva ja tekstien pitää olla idettiset.
    Itse nimittäin taistelin yhden elokuvan kanssa ja ihmettelin täälläkin että missä vika [bold]arvatkaa hävettikö kun huomasin että teksteissä oli yksi väli lyönti liikaa.[/bold]

4. jorkkeli

jorkkeli Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli nimesin itse leffan ja subit näin:
    American Ninja.avi
    American Ninja.sub

kun sit rupesin polttamaan, niin esikatselussa ei tekstit näkyny.Ootkos Vilkki ihan satavarma et ffdshown asetuksista ei tarvii laittaa muuta ku ruksi kohtaan subtitles???

5. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selvä, mutta olen pistänyt ruksin subtitles kohtaan. Siltikään ei tekstit näy :( Olen tarkistanut monesti jo, aivan identtiset ovat. :'(

6. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sieltä löytyy subtitels valinta kahdesta eri paikasta, varmista että olet valinnut subtitels 'video decoder configuration' asetuksista. Subtitles valinta löytyy myös 'video encoder configuration - decoder' valikosta joten valitse varmuuden vuoksi vaikka molemmat niin ainakin pitäisi toimia

7. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja tuon jälkeenkö nerovision 2:nen päälle ja valitsen leffan minkä haluan polttaa? Leffa ja subi on aivan identtiset. Ei vaan toimi, koitin kyllä. :(

8. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei vaan toimi! En tajua mikä tässä on :'( Tein aivan tarkalleen niin kuin sanoit. Avaan nerovision express 2:sen. Make dvd-->Dvd-video-->Add video files-->elokuva kansio-->Elokuva.avi ja subit on samassa kansioissa. Aivan identtiset ovat, paitsi päätteet eli .avi ja .sub! Kun olen sen leffan lisännyt, esikatselen elokuva, ei tekstejä siltikään. :(

9. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei vaan toimi! En tajua mikä tässä on :'( Tein aivan tarkalleen niin kuin sanoit. Avaan nerovision express 2:sen. Make dvd-->Dvd-video-->Add video files-->elokuva kansio-->Elokuva.avi ja subit on samassa kansioissa. Aivan identtiset ovat, paitsi päätteet eli .avi ja .sub! Kun olen sen leffan lisännyt, esikatselen elokuva, ei tekstejä siltikään. :(

10. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile toistaa elokuva esim. windows mediaplayerilla ja katso näkyykö tekstit siinä, jos ne näkyy siinä niin silloin ongelma on nerossa eikä fddshowssa. Jos taas mediaplayerkään ei näytä niitä tekstejä on vika joko teksteissä tai sitten siinä fddshowssa... enempää en kyllä osaa neuvoa

11. nopaferox

nopaferox Guest

Moro, itellä oli kans aika moinen ongelma saaha tesktit kiinteästi DVD:lle,mutta mutta, se onnistuu aika vähällä työllä kun asennat DVD santan,DirectVobSubin ja DVDshrink ohjelmat,
    pistät avin ja subin samaan kansioon, avaat DVDsantan, lisää tiedosto kohdasta otat elokuvan mihin haluat tekstit kiinteästi,luo dvd,kysyy haluatko polttaa ni et vielä,avaat DVDshrink.open ja sieltä löytyy se muutettu ifo,vob tiedosto,shrink encoodaa sen elokuvan sulle valmiiksi ja polttaa levyllekin,samalla näet siitä ruudusta koko tapahtuman. Ja a'vot se on sitten leffa kiinteillä teksteillä valmiina.

12. momBa

momBa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    vaikka tätä itse olinkin ekana ihmettelemässä niin olen silti saanut toimimaan täysin ilman ongelmia. miks kysyjille ei oo ennen kerrottu tätä tapaa heti ekana sen sijaan et käsketään asentaan joku sata ohjelmaa ja sit vääntää ja kääntää et saa kiiteät tekstit

13. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos nopaferox, tuosta oli todella paljon apua. Minulla on nuo kaikki ohjelmat ja osaan käyttää dvd shrinkiä jne. Sitten toiseksi media player ei näytä niitä tekstejä, mutta olen ladannut monet kerrat tuon ffshown. Siltikään ei toimi, enpä usko että on siinä kiinni. Käyttäjästä voi ollakkin. :D Vaikka kyllä kaiken tein, niinkuin ohjeissa sanottiin. :S

14. nopaferox

nopaferox Guest

Unohtu vielä sekin sanoa et sillom ku santa koodailee ni tehtävä palkissa näkyy se DirectVobSub kuva sillon kun tekstit tulee samaan pakettiin,siitä voi sit ite valita hiiren oikean puoleisella napilla et onko tekstit jne. Itekin vähän ihmettelen et miksi kukaan ei oo ilmottanu tätä aika yksinkertaista ohjetta vaan pitäny lukemattomia 30.päivää toimivia testi versioita ladata.

15. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo olen kanssa miettinyt, että eikö todellakaan ole yksinkertaisempaa ohjetta? :D Muuten sanoppas mikä minulla on tuossa vobsubissa, aina ennen toiminut minulla jne. Tullut vihreä nuoli tuonne alakulmaan ym. Nykyään en saa sitä mitenkään toimimaan :S

16. Vilkki

Vilkki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    .Miulla on muuten nero vision3 vaikuttaneekohan se millään tavalla?

17. nopaferox

nopaferox Guest

En tiiä et miten menee nerolla kun en oo jaksanu oottaa niin kauan et se polttaa,yleensähän se ainakin itellä valittelee et on liian iso tiedosto. Se DirectVobSub pitäs lähtä ihan automaattisesti päälle kun laittaa elokuvan AVIn pyörimään missä samassa kansiossa on sub tai srt päätteinen tekstitys. jos ei se toimi niin ite sain toimiin subtitle workshopissa kun sattu olemaan txt päätteinen teksti jonka muutin srt muotoon.

18. Lulu88

Lulu88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi hemmetti, mikä saakeli tuossa vobsubissa mahtaa olla. Ei vaan tule sitä vihreää nuolta :(

19. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos kyseessä on sama elokuva/tekstitys jota et saanut toimimaan myöskään fddshowlla niin jospa vika onkin siinä elokuvassa tai tekstityksessä, joko tekstitiedosto on vääränlainen tai sitten elokuva on jossain selllaisessa formaatissa että ne tekstit ei toimi siinä, joku ainakin valitteli että joidenkin divx videoiden kanssa ei toimi tekstit?
    Toimiiko tekstit bsplayerilläkään?

Viimeksi muokattu: 22.03.2005
  20. jone4711

jone4711 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakkohan oli sitten koittaa tämäkin , vaikka kotidvd:kin osaa avit teksteillä näyttää . Ensin asensin sen dvdSantan , lykkäsin ruksit VobSubin ( asennettu jo aikaisemmin ) molempiin subtitles - kohtiin ja tein sen leffan . Niin oli nätisti teksti sen mainospalkin alla ( trial versio kun on ) , että oikein nauratti kun ei nähnyt kuin pätkiä tekstin molemmista päistä .
    Ja sama puuha NeroVisionExpressillä 3. versio -> hyvä dvd teksteillä . Ainoa kummastuksen aihe oli se , että noin homman puolivälissä ( kesti vajaat 4 tuntia ) dvd:n poltto alkoi ja jatkui pätkinä sen homman loppuun asti .. ? Outo juttu , mutta levystä tuli ok .
    Eli dvdSantalla tehdessä tekstit ylemmäs tai täysversio kehiin , muuten puuha on ajanhukkaa ..

21. Vilkki

Vilkki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu kannataa tehä leffa ensin kovolle ja poltaa vasta sitten.

Jaa tämä sivu