Tehoton vai ylikuumeneva poweri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi henzii 24.03.2012.

1. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei se mun mielest oo rahan hukkaa jos alottaja haluu powerin 100 budjetil ja sille tarjotaan nexuxen 700W poweri siihen hintaan.. Johon tosin joku nimeltmainitsematon alkaa rähjää et on liikaa wattei ja tarjoo sit itte hetkenpääst 630W... No jokainen tyylillään..
    Joo ei tää mun kokoonpano oo mikää ehdoton oikee.. mut niinu aikasemminki perustelin ni sitä et ois laadukas poweri (kun sellasen ny kumminki ostaa) siitä on varmasti hyötyy seuraavassaki kokoonpanos.. ku jotenki nii ittellä ku muillakin kone ei oo koskaa valmis.. aina pitää uutta saada..

Viimeksi muokattu: 24.03.2012
  2.  
  3. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Samaa mieltä. Kai sillä joku syy on miksi koneeseesi 1000W powerin laitat. En usko että niin pentu olet että vain sen takia että voi tulla tänne egoilee.

Ja vertaappa noitten Nexus RX:ien hintoja. 630W = 82e , 700W=100e. Rahan hukkaa maksaa 18e 70W jota et ikinä tule varmaan tarviimaan, ymmärätkö nyt?

4. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    18€ ei voi olla elämä siit kii..Se on oikeesti pieni raha jos puhutaa koneesee uppoovist euroist..Ja miten siit kukaan voi olla varma ettei tarvii just sitä ns.70W mitä jää siit vajaaks..
    Iha oikeesti tää koko keskustelu menee jo naurettavaks.. Typerää muutamal eurol leikkimist versus johinki 70W.. Mitäs se tekeekää euroo/watti..
    Ja missä vaihees mä oon sanonu että mulla 1000W poweri ois..? Tietääkseni sanoin et jos katson tälle parhaaks sen..

5. Axu_

Axu_ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Ei siihen kuitenkaan varmaan koko satasta tarvitse välttämättä käyttää? Jos aloittaja aikoo jatkaa yhden näyttiksen linjalla, niin tekisin valinnan XFX:n 550W:n ja Super Flowewrin 450W välillä. Jälkimmäinen paremmalla hyötysuhteella (gold/silver vs. bronze). Hinnat taitaa olla 60-75€.

E: Aloittajan itsensä mielipide olisi tietty mukava kuulla tässä vaiheessa. :)

6. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitä järkeä? 18e kankkulan kaivoon. Ja nää sun viestit menee naurettavaks.. Jos perehtyisit asioihin ja tulisit sit huutelee. Pyrin vain mahdollisimman hyvään hinta/laatu suhteeseen ja jos ei 700W poweria tarvi niin sillon päästään budjetin ali. Jos sun pitäis ostaa auto ja sulla on 20000 euroa käytettävissä ja saat etsimäsi auton 15000 eurolla niin jätätkö ostamatta sen takia että se ei maksa 20000 euroa?

7. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tietenkää jätä ostamat.. mut 18€ on hippasen eri ku 5000€ Mikä vika tos 700W poweris on jos budjetiks sanotaa 100 ni sillon etin sen hintasen powerin... josta viel ehkä on iloo viel seuraavaa kootessa... en mä sillon tyrkytä väkisi halvempaa.. ku muut esim sä voit tehä sen...Täs koko homman taustan oli ettii alottajalle poweri.. ei vertailla mein mieltymyksii tai mun koneen osii.. Tai ei ainakaa sitä millasee autoo mä panostain... siitä sen verra kumminki et mitää vajaa sylinterisii ei mein pihalle tulis tai tuu...

8. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Budjetti ei tarkoita että kaikki pitää käyttää. Jos et tee 700W powerilla mitään miksi ostat sen? Perustele miksi ketjun aloittaja tarvii 700W powerin? Hän tuskin on laittamassa 2 samanlaista konetta siihen kiinni, tai GTX 560 4-Way SLitä.

9. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ketjun alottaja voi tulevaisuudessa kasata uuden koneen.. ja sillon se 18 euron sijotus ei tunnu isolta jos pystyy käyttämään sen ostetun powerin hyödyks.. ja edelleenkään mä en antanu tota mitenkää ainoona oikeena.. vaan se oli ehdotus jonka itte ottasin.. ja se et jos sä et tartte sellast ei tarkota etteikö joku muu vois tarttee/haluu.. saaha siit apuvitrtaa vaik siihe sun ostamaan autoon joka ei lähe käyntii..

10. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mihin v*ttuun aloittaja tarvii 700W poweria vaikka kasaisikin uuden koneen? En usko edelleen että hän tulee kasaamaan mitään overkill SLI settejä. Joten ihan hyödytön ostos. Ja ehkä sun opeliin.

11. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    noh alottelia ei muutu mikskää vaa pysyy alotteliana.. vai..mä en ymmärrä tota skitsoomista..autetaa toisia eikä vittu rueta rähjää omien mielipiteiden kans

12. henzii

henzii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hehhehe, hauskaks menee tää keskustelu. :D

Eli tartten powerin, joka toimii tällä kokoonpanolla ja ehkä myös seuraavalla ns. perus kokoonpanolla.

Ja mulle riittää ihan yks näyttis :)

13. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    heh..yritä lainaa joltai se poweri ni tiiät onko se vika ees siinä..mut jos on ni sit ostat minkä haluut..kaikilla on omat mieltymykset ja suosikit..kyllä säkii sen vielä joskus löydät :p

14. henzii

henzii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No, netistä ostettaessa siinähän on aina se vähintään 14vrk palautusoikeus ;)

15. ReAlJuHiS

ReAlJuHiS Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    niinpä..mut paras ois ku pystys testaa toisella et onko vika ees siinä

16. TheEhn

TheEhn Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos näin OT jatkan vielä niin, kyllä mustakin loogisinta olis ostaa se pari kymppiä enemmän maksava poweri joka kuitenkin antaa reilusti enemmän. Tulevaisuutta varten on iha hyvä aina sijottaa jos halvalla saa, vaikka vähemmän tuliski viemää osat virtaa mutta vaikka sli / cfx rigejä varten. Ei siinä nyt kuitenkaan mitään häviä ellei o turhan tarkka sähkölaskusta :)

17. PalleTheBoy

PalleTheBoy Active member

Kiitokset:
    37
    Pisteet:
    58
    Elikkäs, itse oon ollu erittäin tyytyväinen Jimmssin palveluun. Toki tältäkin palstalta voi löytyä joku joka ei samaa mieltä ole, mutta tuo Jimms on oikein luotettava, eikä niillä oo postikulujakaan. Sieltä suosittelen tilaamaan.

Viimeksi muokattu: 25.03.2012
  18. ajaJako

ajaJako Active member

Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
  19. henzii

henzii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, nyt jaksoin postista hake uuden powerin ja kaikki toimii jälleen hyvin :)

Viimeksi muokattu: 05.04.2012
  20. PalleTheBoy

PalleTheBoy Active member

Kiitokset:
    37
    Pisteet:
    58
    Hyvä juttu. Millaiseen poweriin päädyit?

21. sam49

sam49 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Arvioin, että tehonlähteestä tulee liian vähän virtaa +12 voltin liitännöistä (12V1 18A, 12V2 17A). Hankin nykyään tehonlähteitä, joissa ampeerimäärä on yli 25 A kummastakin tai yli 20 A jos +12 V liitäntöjä on kolme. Nykyajan koneet ottavat suurimman osan sähköstä +12 V kautta paikallisten +12 V --> 1.2 V muunninten kautta. Virran pitää riittää kovimmankin kuormitushuipun aikana komponenttien vanhetessa, joten 20% ylimitoitus on asiaa. Kaikki +12 V lisäjohdot (6-nap., 8-nap.) pitää tietysti kytkeä.

Kun asia tuli puheeksi, kannattaa varsinkin prosessorin vieressä olevaa +12 V muunninta jäädyttää kunnon ilmanvirralla, esimerkiksi reilulla yli 50 CFM puhaltimella koneen kyljessä suunnilleen prosessorin kohdalla. Kaikissa sisään päin puhaltavissa pitäisi olla pölysuodin. Opin tämän hiljattain kun kylkipuhallin oli pysähtynyt. Muuttaja hajosi ja rikkoi prosessorin.

Jaa tämä sivu