1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

technisat airstar DVB-T usb-box digi-kortti ongelma

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi teme2 29.10.2006.

  1. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla on samassa huoneessa tietokone jossa on toi digi-kortti, televisio jossa on VHS kasetti nauhuri ja dvd-soitin ja kaikkiin pitäisi saada signaali antenni pistokkeesta, mutta minä en saa.

    Mulla menee antenni johto pistokkeesta VHS kasetti nauhuriin ja siitä dvd-soittimeen ja siitä televisioon ja mulla on antennipistokkeessa haaroitin joka haaroittaa pistokkeen kahdeksi (toisesta menee siihen VHS kasetti nauhuriin ja toisesta koneen digi-korttiin), niin kone näyttää, että digi-korttia ei ole asennettu eikä ole signaalia. ja kun minä otan VHS kasetti nauhurin antenni johdon pois (antenni johto menee vain koneen digi-kortista antennipistokkeeseen), silloin digi-kortin signaali löytyy ja digi-kortti kortti toimii.

    Eli ainakin minä laitan VHS kasetti nauhurin antennijohdon antennipistokkeeseen, niin digi-kortti8 ei toimi ja kun minä otan VHS kasetti nauhurin antenni johdon pois niin digi-kortti toimii.
     
  2.  
  3. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    eikö kukaan osaa neuvoa?
     
  4. Raekae

    Raekae Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mul on sama homma tos kortis ettei nay kanavat tai siis se ei edes loyda niita.. valil vilkuttaa vihreeta toi setupPC4...
     
  5. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    eikö kukaan tiedä vastausta tohon mun kysymykseeni?
     
  6. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onkos Teme2 unohtanut taas säännöt?

    "11. Älä "töni" viestiketjuja ylöspäin näkyvyyden parantamiseksi. Mikäli viestiketju sisältää jotain tietoa, joka kuuluu alueen etusivulle, moderaattorit muuttavat viestin ilmoitukseksi."
     
  7. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    sorry, mutta en minä sen takia tätä nostanut esille vaan sen takia kun mua vituttaa se että en saa sitä digi-korttia haaroitin jutun kanssa toimimaan.

    pitää vain vaihtaa ainakun haluaa katsoa televisiota vaihtaa antennin johto antennipistokkeesta ja kun katsoo digi.korttia, niin pitää tehdä myös noin.

    eli kysyn vain, että tietääkö joku keinon tohon mun ongwelmaani
     
  8. ddgd

    ddgd Member

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joko kyseinen haaroitin on rikki, tai sitten antennirasian signaali ei ole tarpeeksi voimakas riittämään molemmille ja on ostettava signaalivahvistin tms.
     
  9. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    millainen signaalivahvistin pitäisi olla?
     
  10. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  11. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    miten digi-kortin ja television antennijohdot menee sitten tohon kiinni?
     
  12. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    INPUT:iin tulee antennilta tuleva johto ja OUT1:een ja OUT2:een kytketään digikortti ja TV, ei väliä kumpi tulee kumpaan.
    Ja pistotulppa kytketään pistorasiaan ;)
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2007
  13. katmanni

    katmanni Guest

    Normaalisti pitäisi kyllä haaroittimen tarjota riittävästi signaalia kahteen vastaanottimeen, eihän ne kovin paljon kuormita. Tuli kuitenkin se vaihtoehto mieleen että eikös tuossa airstar usbissa ole antennin sisääntulossa +5V jännite antennivahvistinta varten? Se nimittäin saattaa sotkea tätä asiaa jos jänniteen pukkaa haaroittimen kautta myös vhs-nauhurille? Tarkistaisin kyllä tämän.
     
  14. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    haaroittimen toiseen menee antennijohto digi-kortista ja toiseen menee antennijohto tv, dvd-soitin ja vhs hässäkästä (dvd-soitin, tv ja vhs on kytketty rinnan antennijohdoilla

    Digi-kortissa on kaksi jotain antenni liittäntää.

    niin pitääkö mun hommata antennivahvistin (vaikka biltemasta)
     
  15. Puntsi

    Puntsi Active member

    Liittynyt:
    25.09.2002
    Viestejä:
    1,045
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No ei siitä antennivahvistimesta haittaakaan ole, eikä se paljon kustanna, mutta kannattaa tsekata tuo katmannin mainitsema +5V:n asia vaikkapa airstarin manuaalista.
     
  16. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mikä toi +5V:n juttu on? ja millainen se on?

    Mikä siihen tulee kiinni?

     
  17. katmanni

    katmanni Guest

    Kyllä Teme tajusin sen sun liitäntähässäkän. Ei siinä vaikuta olevan mitään ongelmaa, noinhan niitä laitteita ketjutetaan. Sama systeemi on siinä sun Airstarissa eli toinen antenniliitin on input ja toinen sitten output jos haluat sen haaroittaa.

    Se +5V on tyrkyllä joissakin boxeissa. Se antaa käyttöjännitteen aktiiviantennin vahvistimelle antennikaapelin kautta. Joissakin aktiiviantenneissa on erillinen muuntaja sille vahvistimelle, joissakin muuntajaa ei tarvita jos boxi syöttää sitä jännitettä.

    Airstar DVB-T USB on nimenomaan tällainen laite missä se jännite tulee liittimeen. Siitä on maininta boxin pohjassa. Tuohon sun ongelmaan voisi hyvinkin auttaa sen jännitteen blokkaus ettei se mee sitä keskikarvaa pitkin seuraavaan jonossa olevaan laitteeseen. Vaarana on myös oikosulku mikäli antenni siellä katolla on loopissa. Onko ehkä muuntaja käynyt testatessa kuumana Airstarissa?
    Nii sanon vaan että elä vahingossa riko sitä laitetta kun se polttaa sen muuntajan ja/tai boxin jos siihen kytkee vääränlaisen antennin.
     
  18. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    digi-kortissa on kaksi erilaista antenni liitäntää (uros ja naaras) ja naaras liittimestä menee antenni johto antenni pistokkeeseen, niin pitäis saada dvd-soitin, vhs, tv ja digi-kortti samaan aikaan toimimaan että ei tarvitse aina vaihtaa antenni johtoja pistokkeessa kun haluaa katsoa tv:tä tai digi-korttia.

    eli sano nyt tarkalleen, että mitä minä teen nyt.

    sori, että olen vähän sekaisin tässä jutussa kun on niin paljon asiaa (pitääkö hommata antennivahvistin ja sun muut +5V jutut)
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2007
  19. katmanni

    katmanni Guest

    Noh, kokeile vaikka silleen, että revi se haaroitin seinästä irti, vedä antennikaapeli seinästä digiboxin inputtiin. Vedä sen jälkeen digiboxin ulostulosta antennikaapeli VHS:n inputtiin ja loput piuhat saa jäädä niinku ne olikin. Kerro sitte toimiiko.
     
  20. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tarkoitat varmaan digi-kortin eikä digiboxin.

    sori pilkunviilaus

     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2007
  21. katmanni

    katmanni Guest

    noku sun otsikko topicille sanoo että "usb-boxi" ja sitä paitsi mulla on semmonen tossa pöydällä ja on se ihan boxin näkönen....
     

Jaa tämä sivu