1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Targa Traveller 1574 X2 läppäri.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kaakatus 21.03.2007.

1. Sussu70

Sussu70 Guest

Kone kans turvallisesti kotona mutta mutta..eipä niitä ollutkaan siellä kuin 2 ! Onneksi olin ajoissa ovella (8.45). Tampereen keskustassa jotkut oli jonottamassa jo klo 7 ja sielläkin vain 2 konetta.
    Kone tuntuu ihan näpsäkältä, ainoa mihin hiukan olen pettynyt on tuo katselukulma, se on aika suppea. Nyt olis tarkoitus osioida tuo ja laittaa vista peliin kokeeksi, kiva nähdä mitä se siitä sanoo (hassua ettei kovoa ole osioitu jo valmiiksi)

2.  
  3. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itsellä kovo oli osioitu 5gt recoveryyn ja loput. Eilen asentelin koneeseen Vistan ja oikein hyvin toimii. :)

4. mrl586

mrl586 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Kovo on osioitu valmiiksi kahteen osioon. Ensimmäisessä osiossa on valmiiksi asennettu Windows ja toinen osio ns. palautusosio.

Vistakin näyttäisi siinä toimivan...

5. nakkerton

nakkerton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko tuo recovery -osuus tärkeä? Olen asentamassa Media Centeriä uudelleen toisen suuremman kovalevyosion saamiseksi.

6. Sussu70

Sussu70 Guest

7. Sussu70

Sussu70 Guest

*sohlaa* Recoveryosiossa on ilmeisesti ne tehdasasetukset joten sitä tuskin kannattaa poistaa..sillä recoverylevyllä pääsee minun käsittääkseni sitten takaisin tehdasasennustilanteeseen..?

8. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse vetelin kaiken pois. Mitäpä minä niillä tehdasasetuksilla, kun Windowsin voi asentaa itsekkin tyhjälle pöydälle.

9. mrl586

mrl586 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Kysy varmuuden vuoksi kannettavan valmistajalta, onko kyseinen osio tärkeä.

Viimeksi muokattu: 14.06.2007
  10. akiriik

akiriik Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuliko teillä jollakin kauko-ohjain kannettavan mukana? Pakkauksen kyljessä väitetään, että siellä sellainen olisi...

11. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Eikös tuolla recovery osiolla ole "varmuuskopio" windowsista, joka pitäisi polttaa levylle jos joskus haluaa formatoida ja asentaa saman windowsin takaisin??

Jos siis winukan levyä ei tullut mukana.

12. Sussu70

Sussu70 Guest

Niin, winukan levyä ei ainakaan ollut mukana ..en tiedä sitten kuinka tuon recoveryn asennus sujuu jos kaiken hävittää levyltä..odotetaan viisaampien vastausta. Laitoin eilen Ultimate Vistan mutta en saanut ääniä kuulumaan..ilmeisesti olisi pitänyt jaksaa hakea ajureita..Hienosti se vistaa pyöritti ihan nettikäytössä normikäytössä..raskaita ohjelmia ei ole tarkoituskaan tuolla ajaa, muut kertokoon sitten kokemuksia siitä. Tyytyväinen olen ollut. Vois olla jopa hyvä oma Targa-osio tänne foorumiin.

13. joke87

joke87 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuosta Targa-tuotemerkistä sen verran että mulla on ollut targan valmistamia osia jo vuodesta -98 ja vieläki toimii et ei niiden pitäskään olla mitään ihan huonoja. Jostakin syystä lidl on ainoa paikka missä niitä enään myydään.

14. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Jos ei ollut mukana, niin se winukka on siellä recovery osiolla ja täytyy polttaa levylle jos sen joskus haluaa laittaa takaisin. Hp:n koneessa polttomahdollisuus löytyi käynnistä->kaikki ohjelmat ja sieltä joku kansio. Tiedä sitten mistä se tosta löytyy...

Tuskimpa. Ei täällä millekkään muille merkeille ole omaa osiota foorumissa!

Viimeksi muokattu: 15.06.2007
  15. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä se windows MCE cd pitäisi paketista löytyä. Siinäkin tosin lukee isolla targa. Eli recovery osiota ei tarvitse. Kaukosäädintä tosiaan ei ole paketissa.

Äänipiirin ajurit vistalle: http://driverscollection.com/?file_cid=24678750348t98Ew0HbhAVluXRt

Wlan ajurit (toimii sekä vistassa että xp:ssä): http://driverscollection.com/?file_cid=246783280595M0anpYrqaOaY63V

Näytönohjaimelle ajurit (mahdollisuus asentaa tweakatut [lisää tehoa] tai normiajurit): http://www.tweaksrus.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=163&Itemid=41/

Day of Defeat Sourcea olen tuolla pyöritellyt. Asetukset oletuksina, eli kaikki high, mutta ilman reunanpehmennytksiä, vsync:iä taikka HDR:ää. Resona joko 1280x1024 (19" putkinäytöllä) tai näytön natiiveilla. 30-80fps pyörii. Asetuksien laskeminen ei ole auttanut mitään, joten noilla mennään vaikka nopeamminkin voisi toki pyöriä.
    Pyörittää peliä paremmin kuin oma koneeni, kun tuo Source osaa ottaa tuplaytimestä sen verran irti. Kokeilin pyörittää peliä kummallakin ytimellä erikseen ja kummallakin fps tippui n.15 ruutua.

Viimeksi muokattu: 15.06.2007
  16. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Koneen pohjassa taikka jossain vastaavassa paikassa pitäisi olla product key tarra liimattuna. Sillähän ei ole merkitystä, millä levyllä sen windowsin uudestaan asentaa kunhan on vain oikeanlainen levy, tärkeintä on käyttää sitä koneen mukana tullutta koodia asennuksessa. Se windows saattaa olla joku valmistajan oma viritys, jotenka aktivoinnin joutuu suorittamaan puhelimella, mutta sen pitäisi onnistua aika kivuttomasti.

17. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Pohjassa on perus Windows linsenssi tarra, jossa on pakettikoneista tuttu valmistajan nimi. Jos toiminta on sama kuin Fujitsulla, niin asennuksessa ei ole mitään normaalista poikkeavaa.

18. mrl586

mrl586 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Maaliskuussa LIDL:n myymälässä olleessa mainoksessa kerrottiin, että pakkaukseen ei kuulu kauko-ohjainta.

19. mrl586

mrl586 Regular member

Kiitokset:
    13
    Pisteet:
    28
    Targan tuotteita voi ostaa nykyisin myös Targan saksankielisten sivujen (http://www.targa.de) verkkokaupasta.

20. aruthan

aruthan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse nappasin ko. koneen myöskin Lidlistä hintaan 599e ja loistava vekotin on =)
    Muistakaahan kaikki toisen käyttöjärjestelmän kuib bundlatun asentajat, että voitte hakea windows mce:stä refundia (ja käsittääkseni myös worksista). Eli saatte muutaman kympin vielä takaisin noinkin halvasta hinnasta. Ubuntun tai vaikka Vistan asentajia siis kiinnostanee http://www.windowsrefund.org/ -sivustolta löytyvä info.

21. Sussu70

Sussu70 Guest

KIIIIIITOS sinulle tuosta sivusta, vihdoinkin sain näyttikselle ajurit, kyllä muutui Vistan ilme hetkessä puurosta teräväksi. Ihanaa kun joku viitsii laittaa linkkejä i

Jaa tämä sivu