Lunix sen jo kertaalleen jo kirjoittikin!! [bold]General installation instructions: -Decompress the tar.gz in /usr/share as root -Edit the .xinitrc file of the user you want to run XPde and put this line: /usr/share/xpde/bin/startxpde -Start X sama suomeksi Yleinen asennusohje - Pura tar.gz /usr/share hakemistoon roottina - Muokkaa käyttäjän, joka haluaa käyttää XPde:tä, .xinitrc tiedostoa ja lisää siihen tämä rivi: /usr/share/xpde/bin/startxpde - Käynnistä X[/bold]
Löysin senki.Pitääkse laittaa sinne loppuun.Vai onks sill mitää välii.Ja mitä tapahtuu jos joku menee vääri.
noita viestejä saa muokata kanssa.. no jos jotai menee väärin niin ei pakolla lähe toimii tuo xpde (tai graaffisessa tilassa on jotai onkelmaa en tiedä tarkemmi mutta toivottavasti ei oo onkelmii).. mutta jos ohjeita seuraat nii varmaa onnistuu..
löysin sen xpde kansiopn sielt usr share.Mut nyt en edes pääse kattomaa sitä sanoo et mull ei oo oikeuksii.
Mä tarkoitin, että mitä siellä .xinitrc filessä lukee ennestään..?? Onko jotain kommentteja, vai jotain muuta...?? EDIT: niin kuin ja onkin tullut sanottua, niin opettele muokkaamaan noita viestejäsi!! Mitä iloa tästä olisi??
Uskomatonta. Keksisitkö tämän vinkin avulla ratkaisun [bold]itse[/bold]? EDIT: Toivottavasti en nyt tarjoa haulikkoa, jolla voit ampua omaa jalkaasi: kdesu "ohjelma --optiot"
Se ilo et jos pääsisin rootiks ni voisin muokata xinictric filua.Joka on xpde kansiossa.Mulla ei oo oman käyttäjän oikeuksii mennä siihe kansioo, vaa pitää olla root.
Jos luit ton ohjeen, niin tarkoitus oli muokata käyttäjän .xinitrc tiedostoa...mutta kyllä toi muokkaaminen onnistuu ihan komentorivin kautta paljon helpommin, joten tosta ei ole mitään iloa!! Kirjoitat komentorivillä roottina: pico tiedostonnimi nano -w tiedostonnimi ... ... +muokkaat ja tallennat editorin voit valita ihan oman mielen mukaan, mitä nyt haluat käyttää ja mitä koneelta löytyy...
Okei.Mut miks mä sit purin sen xpde.tar.gz filun /usr/share hakemistoon.Koska se xinictric tiedosto on siin xpde kansiossa joka purku tuotti.Onko se usr/share sen toisen käyttäjän(=mun) kansio vai rootin.Ku jos se ois sen toisen käyttäjän(=mun) ni eiks sillo pitäis laittaa /home/käyttäjä/ hakemistoo. Jos nyt joku tosta tajus oli tarkotus laittaa mahollisimman selkeesti
Mä en nyt ihan ymmärrä, mitä sä haluut tehä, mut jos sä käynnistysskriptin haluut esii, nii: 1. Konsoli auki. Älä tee mitää (liiku hakemistoissa tms) 2. Kirjota su salasana 3. Kirjota pico .xinitrc Nanoki on ihan jees. Oon vaa tottunu picoo. 4. Lisää se rivi sinne, minkä tahot. Yleensä noi fileet on hyvin kommentoituja. 5. Paina CTRL + X. 6. Paina K (ja enter). 7. Paina enter.
Näissä kannattaa huomioida, että vain muutama ihminen käyttää suomenkielistä linuxia (enkä kyllä edes ymmärrä, että miksi), eli noissa komennoissa on siis eroja...onkin järkevää kirjoittaa ihan sanoilla, että mitä tehdään, eikä pelkkiä komentoja... Ja mun mielestä on järkevämpää aina ensin tallentaa se tiedosto ja sitten vasta poistua editorista...
No y sitte. Oon saanu sellasen käsityksen, että hänellä sattuu olemaa suomenkielinen mokoma. Hei miks kuluttaa näppäimistöä turhaa?!
voit kokeilla googlee mutta kyllä se helpompaa tollee on asentaa.. rpm:ssä puuttuu kuitenki kaikkee...