1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

talossa DVB-C. Ostaisitteko tvn joka DVB-T ja katselisitte digiboksilla ohjelmat?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi josse123 01.12.2008.

  1. josse123

    josse123 Member

    Liittynyt:
    13.07.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kertokaas mielipiteenne!

    Itsellä talossa kaapeli verkko. Olen ostamassa samsungin 46 tuumasen ledbacklight töllön mallia LE-46A956D1M, mutta ongelmana on se että tässä on vain antenniverkkoa tukeva systeemi eli DVB-T.

    Toisaalta tämähän ei haittaisi koska digiboksia käytämme ja sen kauttahan pystyn katsomaan kaapeli lähetystä, tietysti vähän vituttaa kummiskin kun ei ole kaapelia tukeva :S.

    Okei eli tämän sampan LE-46A956D1M mallin hinta on 2200€

    Sitten olisi hieman uudempi malli, (SAMSUNG LE-46A966) missä ei ole kuvanlaadullisesti parempaa jälkeä ainakin itse kun specsejä vertailin, mutta Digivirittimet: DVB-T (maanpäällinen verkko) ja DVB-C MPEG4 (teräväpiirto kaapeliverkossa) Eli löytyy tua kaapeli systeemi ja vielä toi terävä piirto systeemi samassa, mutta voihan tuollaisen digiboksinkin joskus myöhemminkin ostaa mikä tukee tuota teräväpiirtoa ja tämän mallin hinta onkin sitten n. 2700€-2800€

    ainut iso ero on tuo teräväpiirto kaapeliverkossa käsittääkseni.


    Niin eli ostaisitteko te ennemmin tuon kalliimman mallin (SAMSUNG LE-46A966) 2800€

    vai halvemman (SAMSUNG LE-46A956D1M) 2200€
    ja katselisitte ohjelmat ihan digiboksin kautta kun tv ei tue tuota kaapeli verkkoa?

    Jos asia herättää muuta sanomista mieleen niin kertokaa ihmeessä.

    Niin ja sonyissä olisi kähes kaikissa tämä että tukee sekä DVB-T ja DVB-C eli kaapeli ja antenniverkkoa, mutta sony malleja ei ole led backlightinä mitä kovaa haluaisin tällä hetkellä :p
     
  2.  
  3. -iGoR-

    -iGoR- Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2005
    Viestejä:
    244
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosiaan jos digiboxi löytyy omasta takaa ja sitä käytätte, niin eihän sillä ole väliä mitä virittimiä töllöstä löytyy. Eli halvemman puoleen varmaan itse kääntyisin, riippuen tietenkin tuosta digiboxista ja sen ominaisuuksista.
     
  4. vikkeee

    vikkeee Member

    Liittynyt:
    27.11.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse ainakin päätyisin kalliimman mallin puoleen. Ei tarvitse monen kaukosäätimen kanssa pelehtiä, kun kaikki toimii yhdellä. Sekä jos tulet joskus ostamaan kanavapaketteja, joihin kuuluu myös hd-kanavia niin ei tarvitse uusia laitteita ostaa vaan ainoastaan kortti sisään niin kaikki toimii suoraa.
     

Jaa tämä sivu