1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tallentavat DVD-soittimet

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi Adder_78 21.09.2003.

  1. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Olen aikeissa ostaa tallentavan DVD-soittimen, mutta netistä tuntuu löytyvän aika heikosti mitään hyviä artikkeleita kyseisistä vehkeistä.

    Tällaisia malleja olen katsellut:
    - Panasonic DMR E100H (DVD-R, DVD-RAM, 80Gb kovalevy). Hinta regionfree:nä Suomesta 1569 euroa.
    - Pioneer DVR-5100H S (DVD-R, DVD-RW, 80Gb kovalevy) Hinta Saksasta n. 934 euroa + postikulut.

    Varsinkin tuo pinohiiren malli kiinnostaa halvemman hinnan ja DVD-RW tuen takia. Suomeen tuo malli luultavatsi tulee parin kuukauden päästä, mutta saksassa tuo jo ainakin löytyy nettikauppojen valikoimista.

    Olisiko kenelläkään kokemusta tuosta panasonicin mallista? Myös jos olisi jotain linkkejä missä olisi testailtu noita tallentavia laitteita...
     
  2.  
  3. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuskin tästä mitään hyötyä on, mutta yhellä foorumilla joku osti Pioneerin ja oli siihen tosi tyytyväinen. Sitä en muista oliko just toi malli. On kyllä kadonnut sieltä foormilta jo aikoja sitten, joten ei pysty kyselemään enää sen tarkemmin kokemuksia.
     
  4. dewon

    dewon Member

    Liittynyt:
    21.09.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voihan sitä aina sähköpostia lähettää.
    Kaivaa vaan sen käyttäjätunnuksen esille ja kattoo sieltä mailiosoitteen.
    Millä foorumilla se oli?
     
  5. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Pioneer on ollut "laatukamaa". Suosittelisin Pioneeria...ei o pahaa sanottavaa
     
  6. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Tuo pinohiiri kyllä tuntuu tällä hetkellä parhaalta vaihtoehdolta... Mutta en tierä onko sitä vielä edes noilla saksalaisilla varastossa (kysyin sitä mailitse, mutta ei ole vielä vastausta tullut). Aika pätevältä laitteelta tuo tuntuisi, "halvalta". Olisi kyllä kiva nähdä jotain testejä ennenkuin lähtee tilaamaan :eek:)

    Täältä löytyy speksit tuohon:
    http://www.pioneer-eur.com/eur/company_news_pressrelease.jsp?category=IFA03_DVR5100HS
     
  7. petriu

    petriu Member

    Liittynyt:
    26.09.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähetin viestin Ulkokaupoille siitä tulevasta Pioneerista.

    Tulee suomeen viikolla 47 ja suositushinta on 1299 euroa.

    Tulee luultavasti ostettua semmoinen kun se tulee,Panasonic DMR-E100 olisi myös kiinnostanut,mutta sillä ei voi soittaa mp3-levyjä...

    Petri
     
  8. peraWare

    peraWare Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2002
    Viestejä:
    153
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tukeeko noi saksasta ostetut soittimet suomen tv standardia. Eikös se ole PAL-BG ja vastaavasti saksassa PAL-D
     
  9. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Saksasta ostetut tietääkseni toimivat ihan ok sillä monet verkkokaupat tuovat suomeen saksasta noita tallentavia soittimia... UK:sta ostetut ei kait toimi kun niissä on erillaiset virittimet kuin suomessa tai jotain sellaista luin yhdestä aikaisemmasta topikista.
     
  10. shoeshine

    shoeshine Member

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minä tilasin Panasonic DMR E-100:n UK:sta, mutta jouduin palauttamaan sen koska se ei toiminut Suomessa (viritin siis). Muuten laite oli tosi hyvä, tallentava kovalevy on mahtava ominaisuus. Nyt olen kahden vaiheilla tilatako Panasonic vai Pioneer. Pioneer on halvempi, mutta siinä ei käsittääkseni ole sisäänrakennettua muistikorttilukijaa. Onko Pioneer muuten regionfree?

    Käsittääkseni saksasta tilatut laitteet toimivat Suomessa.
     
  11. shoeshine

    shoeshine Member

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Piti vielä sanoa että Pansonicilla voi kyllä soittaa MP3 levyjä.
     
  12. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Olen lukenut yhdestä foorumista että noissa uusissa pioneereissa ei olisi yhtä hyvä kuvanlaatu kuin tuossa Panasonicissa. Vielä parempi kuvanlaatu on kuulemma Sonyn RDR-GX7:ssä.

    Pioneerinkin varmaankin saa regionfreenä esim sarkapro.com:sta(Suomalainen firma). Silläkin voi toistaa MP3:set ja jopa WMA:t. Muistikortinlukijasta en tierä. Muutaman kuukauden sisällä pitäs tulla lisää malleja Pioneerilta esim sellainen missä on TIVO...
     
  13. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Päätin sitten tilata Pioneer DVR-3100H S:n. Tulin siihen tulokseen että en mä sillä kovalevyllä kyllä mitään tee. Tarkoituksena mulla on vain tallentaa tv-sarjoja DVD-R kiekoille joten kovalevytallennin ominaisuudella en tee mitään. Ja hinta on vain 555e(+postikulut saksasta suomeen) ilman kovalevyä joten siinä säästyy paljon rahaakin :eek:)

    Koneistohan ja ominaisuudet tuossa on ihan sama kuin Pioneer DVR-5100H S:ssä. Ainoastaan kovo puuttuu.
     
  14. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Aivan mahtava peli tuo Pioneer DVR-3100-S. Aika positiivisesti olen yllättynyt tuohon vehkeeseen, vaikka siinä ei kovoa olekkaan. Jos tykkää säätää asetuksia oman pään mukaan niin tuossa soittimessa eri säätömahdollisuuksia on ainakin riittävästi :eek:)

    Tallennettaessa kuvanlaatu on tosi hyvä, riippuen toki tallennuksen kestosta. 1-2 tuntia ohjelmaa tallentuu todella hyvällä laadulla. Ja näyttää syövän halpis kiekkoja tosi hyvin. Ja myös toistaa sellaisia levyjä jotka ei toistu kunnolla esim Pioneer DV-454:llä.

    Lisää juttua tuosta soittimesta täällä:
    http://www.mpegit.net/hardware.php
     
  15. tt252

    tt252 Member

    Liittynyt:
    02.04.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos hankkii kiintolevyllä varustetun tallentimen,miten kiintolevyllä olevan tiedon tallennus onnistuu.?? Tietokoneen polttavalla DVD-asemalla vai onko laitteissa myös poltto-ominaisuus?
     
  16. shoeshine

    shoeshine Member

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laitteissa on poltto-ominaisuus.
     
  17. BBD77

    BBD77 Member

    Liittynyt:
    07.10.2003
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kaikissa.

    United Hdv4080hdd tallentimessa on vain lukeva DVD-asema.
     
  18. penajs

    penajs Member

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun tilasit saksasta Pioneer DVR-3100H S:n, niin mistä osoitteesta tilasit sen. Paljonko oli postikulut sen 550 euron päälle. Oletko edelleen ollut tyytyväinen laitteeseen?

    Olen tutkaillut myös Philipsin uutta DVDR77 - mallia, mutta luovun kyllä siitä jo senkin vuoksi, että siinä on vain DV in - ei out!
     
    Viimeksi muokattu: 25.11.2003
  19. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko katsonut sisälle saisiko siihen Pioneer DVR-5100 mallin kovon onko pohjaelekronikassa liitännnät valmiina+osat tähän ja firmis päivityksellä ehkä toimimaan? ;-)
     
  20. viny

    viny Guest

    Tossa Pioneerissa ainoastaan RGB-out, eli RGB-in puuttuu! Ei hyvä!
     
  21. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Jossain oli hyvä selitys miksi siinä ei ole tuota rgb-in:iä en vain muista mistä siitä luin.

    En usko että sieltä ide-ohjainta löytyy... täytyy joku päivä ruuvata auki ja katsastaa :eek:)

    http://www.technikdirekt.de :stä tuli tilattua. Postikulut oli muistaakseni 20e kotiin kannettuna. Ja juuh olen enemmän kuin tyytyväinen ollut kyseiseen laitteeseen, varsinkin dvdr/dvdrw levyjen toisto on huippuluokkaa...

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.01.2004

Jaa tämä sivu