1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tallentava (HD/3d)digitv, blueray, internet tv

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi xbkrypt0n 18.01.2011.

  1. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    HTPC:llä pystyt tekemään nuo kaikki. Tosin helpoimmalla pääset kun ostat nuo laitteet erikseen. HD-digiboxia jos ostat, niin varmista että siinä on DVB-T2 (Harava), DVB-C2 (Kaapeli) tai DVB-S2 (Lautanen) viritin (riippuen minkä alueella asut).

    EDIT: DVB-C2 ei taida Suomessa olla käytössä. 3D-valmius, esim. softapäivityksellä tulevaisuudessa, kannattaa myös varmistaa ennen ostoa jos se on kriteerinä.
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2011
  2.  
  3. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Normi PC, jossa Blueray asema, teräväpiirron purun osaava näyttis (esim joku passiivi Nvidia) pari kappaletta virittimiä, kauko-ohjain ja paljon levytilaa. DVB-T virittimet USB paikkoihin ovat halpoja. Virittimellä ei niin väliä ole vaan kodekeilla joilla dataa puretaan. Mikä tahansa viritin sitä esim nelosen HD kuvaa vastaanottaa, HD-kuvan purkamiseen tarvitsee sitten erikseen asentaa kodekit ja tietty salaus asettaa omat ongelmansa. Sujuvaan Blueray toistoon taitaa Windows olla ainoa vaihtoehto käyttiksenä. Linux kelpaa myös mutta salatut kiekot vaativat 'laitonta softaa' tai mennään ainakin harmaalle alueelle kun niitä salauksia puretaan ennen katselua. Linuxin etuja on halpuus, säädettävyys, vakaus eikä haittaohjelmia.
    Mac, FreeBSD ym purkeista ei kokemusta.
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Ja on, aika turha yrittää HD:tä antennista ilman T2-viritintä.
    Tosin "tekijänoikeuspelleily" kortti- yms. linkityksineen voi asian muuttaa....

    T: Vesku
     
  5. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Anysee totesi suoraan ettei PC:lle tule ikinä DVB-T2/CI+ -vastaanotinta missään muodossa. Tiedä sitten pitääkö paikkansa :)
     
  6. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Mitäs dataa tuo DVB-T2. Itse olen aika huono TV:n katselija. Nelosen HD näkyy kyllä minulla monta vuotta vanhalla virittimellä. Käsittääkseni kyllä sen datan saa, mutta toinen juttu on saako sen lähetyksen purettua näkyvään muotoon. MPEG-4 vaatii aika paljon prosutehoa jos näytönohjain ei osaa purkaa moista. Toki boxien softia ei saa päivittyä, mutta PC:n saa. Jonkin verran olen koodannut MPEG-2 pal lähetyksiä MPEG-4 matroska kääreeseen. Ja voin sanoa, että on aika hidasta touhua. No itsellä on kaapelikortti ja T2 ei ajankohtainen minulle.
     

Jaa tämä sivu