1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Täysin hukassa blurayn kanssa

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi harmat 20.03.2008.

  1. harmat

    harmat Member

    Liittynyt:
    20.03.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Otsikko jo kertookin kaiken muttei silti mitään. Eli tarkoituksena on rakentaa kotiteatteri johon liitän bluray-soittimen. Haluan saada kuuluviin sekä digitaaliset monikanavaäänet että 1080P-tason teräväpiirtokuvan. Jos olen oikein ymmärtänyt, läheskään kaikki vahvistimet eivät osaa välittää kuin ääntä HDMI:tä pitkin. Onko asia todellakin näin?

    Toinen vaihtoehto olisi toki PC:n valjastaminen kotiteatterin sieluksi, mutta siinä tapauksessa tavallisen pc-äänikortin omistajana minun ei ole mahdollista kytkeä pc:täni kunnon äänentoistojärjestelmään. Myöskin kopiosuojausongelmat pelottavat.

    Siis, suosituksia kehiin KOHTUUHINTAISISTA kotiteatterivahvistimista jotka välittävät digitaalista ääntä ja kuvaa HDMI:n kautta. Luonnollisesti saa myös suositella BluRay-soittimia.
     
  2.  
  3. creativeb

    creativeb Regular member

    Liittynyt:
    05.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oikeastaan blu-ray sottimena ainoa kunnollinen on PS3. NOPEA!!! varmatoiminen ja päivittyy jatkuvasti. Nyt on tulossa esim. Profile 2.0 tuki tuki tässä kuussa. vahvistimista en osaa sanoa niitä ei ole tullut seurattua, mutta oikeasti ainoa varteenotettava soitin ainakin omassa mielessä on PS3. Myös itse sellaisen omistan ja kaverilla nähneenä mitä tuskaa se voi olla erillisen soittimen kanssa en mistään hinnasta vaihtaisi siihen. Oli hidas=elokuvan käynnistyminen voi kestää muutaman minuutin. Tilttailee paljon ja jää jumiin.
     
  4. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos standalone soittimista puhutaan niin PS3 tällä hetkellä luultavasti paras. Mutta paras vaihtoehto olisi juurikin HTPC ja siihen blu-ray asema. Ei tule juurikaan PS3:a kalliimmaksikaan.
    AnyDVD HD niin voit unohtaa kopiosuojaus ongelmat :)

    edit: tossa vielä vahvistin http://www.mareksound.fi/?p=productsMore&iProduct=966 voin suositella :)
     
    Viimeksi muokattu: 22.03.2008
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    itekkin mietin tota juttua aikoinaan [​IMG]
    sitten päädyin että PS3 tai PC sisäinen asema ainoa järkevä ratkaisu

    päädyin tähän laitteeseen tosin jos on heikko tehoinen PC niin PS3 ainut järkevä valinta
    miks ihmeessä sä haluat ketjuttaa sen vahvistimen kautta kun Optinen johto (toslink) ajaa saman asian

    esim PS3 optinen johto vahvistimeen ja HDMI töllöön yksin kertaista

    itellä PC ääni kortista optinen johto menee yamahan_vahvistimeen ja DVI johto PC näyttöön toinen DVI näytön ohjaimesta menee HDMI spliteriin yks sisään 2kpl ulos toimii hyvin toinen HDMI menee 40" taulu töllöön ja toinen video tykkiin

    aluksi hieman säätämistä mut toimii kuin unelma

    kävelen makuuniin vuokraan Blu-Ray leffan laitan sen PC:hen video tykki ja vahvistin päälle niin leffa alkaa
    ei kopiointi suoja jutut haittaa jos vain katsot ainakaan niissä jotka olen vuokrannut makuunista
    Yamaha RX-V 461 ja PS3 + optinen johto + HDMI johto YHT = 925€

    tai

    Plextor PX-B300SA + Creative Labs Sound Blaster X-FI Xtreme + HDMi johto + Optinen johto + Yamaha RX-V461 = yht 770€

    tosin jos budjetti antaa periksi niin tämä Yamaha RX-V1800 + optoma X800

    tässä mun töllö .ja.tässä mun video tykin kuva [​IMG]

    Leffa ilta [​IMG]
     

Jaa tämä sivu