1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Täyden kiintolevyn osiointi ilmaisella Gparted ohjelmalla

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi LaLLi80 03.05.2007.

  1. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Toi on tosiaan liian offtopic varsinkin kun kyseessä on oppaat osiolla olevan tietyn softan oppaasta. Jos opas käsittelisi vain osioiden käsittelyä yleisesti niin sitten keskustelua olisi järkevä jatkaa.

    Tee uusi topic ja pistä mulle vaikka PM. Samalla saat houkuteltua mahdollisia Partition Magic asiantuntijoita mukaan auttamaan.
     
  2.  
  3. RomuRoope

    RomuRoope Guest

    Näin teen :)
     
  4. jare5

    jare5 Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kuinkas tuo boottaaminen tapahtuu nyt kun olen polttanut Gparterdin levylle, sitä kun ei tuossa näkynyt. SELKEÄT OHJEET, KIITOS.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  5. PedroViti

    PedroViti Member

    Liittynyt:
    06.02.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Levy asemaan, käynnistät uudelleen, koneen käynnistyessä käyt biossissa varmistamassa, että optinen asema on ensimäinen käynnistysmedia. Poistut biossista ja kone käynnistyy rompulle eli hakemaasi Gparted softaan.

    1. LiveCD
    2. tsekkaa MD5 summat
    3. polta levykuvaksi l. imageksi (data cd ei toimi)
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  6. jare5

    jare5 Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    selvä, tajuttu, kiitos mutta miten tuon ohjelman pitäisi ilmestyä tai tarviiko se hakea jostain. Luultavasti kuitenkin poltin väärin koska mitään ei ilmestynyt
    6.6.0.15 on neroni versio, sillä varmaan pitäisi pystyä polttaa. Minä poltin data cd: nä joten sekään ei mulla varmaan mulla mennyt oikeen. Että voisko joku vielä selventää miten tuo image polttotoiminto kirjoitetaan nerossa jotta saisin poltettua oikeasta paikkaa. Ainut paikka missä sana image mainitaan nerossa on burn image kohdassa. Oon vähän pihalla näistä.
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Jos levy on poltettu oikein ja kone suostuu boottaamaan CD:ltä niin Gparted pitäisi latautua automaattisesti. Jos se ei lataudu tai lataus pysähtyy johonkin virheeseen niin asian voi yleensä korjata.
     
  8. jare5

    jare5 Member

    Liittynyt:
    12.08.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ja uudestaan jotta huomataan!!!

    Minä poltin data cd: nä joten sekään ei mulla varmaan mennyt oikeen. Että voisko joku vielä selventää miten tuo image polttotoiminto kirjoitetaan nerossa jotta saisin poltettua oikeasta paikkaa. Ainut paikka missä sana image mainitaan nerossa on burn image kohdassa, tuskin sieltä hoituu. Oon vähän pihalla näistä.
    <koittakaa jaksaa>

     
  9. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh, jos siellä Nero StarSmart valitse CD tai CD/DVD ja viet nuolella kohtaa Kopioi ja varmuuskopioi ja Polta image levylle, minkä jälkeen aukeaa avaa ikkuna josta valitset poltettavan imagen, aukeaa Nero Expres ja ala kulmasta seuraava, niin pitäisi mennä levylle.
     
  10. RIVER2

    RIVER2 Guest

    Hyvin onnistui osionti! Kiitän näin selkeästä oppaasta.
     
  11. apeli1

    apeli1 Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2007
    Viestejä:
    205
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voiko fat32 kiintolevyltä siirtää tilaa NTFS osiolle jos joku voisi neuvoa
     
  12. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kiintolevyllä on tallennustilaa jota voi käyttää ihan miten tykkää. Kun "siirrät" tilaa osiolta toiselle et varsinaisesti siirrä mitään vaan vapautat käytettyä kiintolevyn kapasiteettia ja otat sitä käyttöön toisessa osiossa. Tiedostojärjestelmällä ei ole mitään merkitystä.
     
  13. Karazu

    Karazu Member

    Liittynyt:
    01.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko suunnilleen samalla tavalla Vistalla? Ostin uuden kannettavan jossa on windows vista, joten haluaisin osioita kiintolevyn että saan asennettua xp:n. Olen osioinut kiintolevyjä vain samassa yhteydessä kun asennan windowsin uudestaan, joten en tiedä miten osiointi tehdään muulla tavalla. Tuo ohjelma voisikin sitten olla vastaus siihen ellei ole jotain muuta tapaa.
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2007
  14. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Pitäisi toimia, mutta en ole testannut kun en omista Vistaa.
     
  15. dOnki

    dOnki Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2005
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vistaan tällainen ohje:

    Linkki
     
  16. Karazu

    Karazu Member

    Liittynyt:
    01.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kiitos! Toi onkin hyvä.
     
  17. joni93

    joni93 Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2006
    Viestejä:
    282
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kysymys: Itselläni alkaa tila loppua C asemasta jonka koko on 35GB ja D sekä E asemien koot ovat 105GB. voinko siis tehdä C asemasta 40GB ja D:stä ja E:stä 100 GB kokoisia?
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2008
  18. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ihan hyvä kysymys...luulisin, että onnistuu, mutta en vanno. Eiku perskuta onnistuukohan sittenkään. Pitäis varmaan testata virtuaalikoneella.
    1. pienentää vikaa osiota alkupäästä sen 5g
    2. kasvattaa tokaa osiota lopusta ton vapautetun 5g
    3. pienentää tokaa osiota alusta 10g
    4. kasvattaa ekaa osiota lopusta 10g
     
  19. joni93

    joni93 Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2006
    Viestejä:
    282
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En kyl perkele viittis mennä leikkiin ku ei ole oma kone. sattuu olemaan porukoiden kone ja ku sattuu olemaan sen verra topsikrit tietoo :D että jos sit häviääki nii en ala kokeilee ellei ole varmaa..
     
  20. PedroViti

    PedroViti Member

    Liittynyt:
    06.02.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei varmasti ole varmaa. Vaikka Gparted onkikin hyvä ja varmatoiminen ohjelma niin kyllä silläkin saattaa saada tuhoa aikaiseksi. Tosin... useimmiten vahingot ovat kiinni käyttäjästä eikä softasta.
     
  21. uketus

    uketus Regular member

    Liittynyt:
    07.04.2006
    Viestejä:
    113
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko tällä mahdollista pienentää 80 Gt kovalevyä esim. 30 Gt ja 50 Gt? asennettuna kubuntu (ext3), 30 Gt olis tarkoitus asentaa fedora
     

Jaa tämä sivu