Tuli tossa joskus pienempämnä sellnen moka, että jätin akku porakoneen tietokoneen äytön viereen, ei siinä muuta ku näyttö meni punaseks kun porakoneen akku on mangneettinen. No näyttö meni takuussa vaihtoon... Ei onneks kauheeta laskua sentään tullu ku näyttö oli ollu vasta reilu viikon....
Roskakorin enimmäiskapasiteetti oli 10% kustakin asemasta ja tätä kun en tiennyt niin vahingossa käytin jotain pelejä roskakorissa ja sittenpä ne pelit olivatkin osittain poistuneita.
Kai se hetki oli se kun minulla oli kolme kiintolevyä käytössä ja kolme käyttissä niissä: XP, Vista sekä SuSE. Tuli siinä sitten räplättyä käynnistys osioita niin, että en saanut muita kuin linuxin boottaamaan... Kaikkien kiintolevyjen formatointi ja käyttiksien uudelleenasennus korjasi asian. (korjausasennus ei auttanut) EDIT: muistan myös aikoinani (vahingossa) jättäneeni jostain vanhasta koneesta(ni) väärän virtajännitteen päälle -> virrat päälle ja siinä sitten katseltiin mukavaa kipinä esitystä. Sitten oli kerta jolloin tavoitteena oli putsata konetta eri työkaluilla, ja lopputulos oli se, että menin poistamaan jonkun tärkeän tiedoston jokaisen koneen käyttäjän tiedostoista. Siitä oli seurauksena se, että muut käyttäjät eivät voineet enää kirjautua koneelle... Onneksi en kerennyt "putsata" kuin yhden koneen. (olin mikrotuki ja käytin järjestelmävaljojan tunnuksia) Onhan noita tarinoita...
Hmm...taisin viisastella jostain asiasta, koska en jaksanut selittää kuinka asia oikeasti oli (tyyliin "tarvitset tota ja tota ohjelmaa, jotta toi ja toi toimisi oikein"). Henkilö, jolle selitin asiaa, oli vasta aloittelija koneiden kanssa, mutta silti korjasi minua ihmetellen että enkö tiedä paremmin. *nolo* Selitä siinä sitten että miksi sanoit jonkun asian olevan näin, jos se onkin noin...ei ihan mennyt läpi.
No ei se välttämättä _kämmi_ ollut, mutta kone bugasi, hermoni pettivät ja raahasin koko windows-kansion roskakoriin.. haha
Tulipas itselleni työharjoittelusta mieleen. Olin siis paikallisessa ATK-kaupassa. Oli talvi (=lunta maassa daa ) ja asiakas tulee takaoven kautta tuomaan konetta huoltoon, asiakas laskee koneen alas takaosa lumihankeen päin, sinne se uppos jonku ½ metriä. Tuotti vaikeuksia pitää pokkaa, sellanen vanha naishenkilö asiakkaana. Toinen juttu samasta paikkaa, asiakas ostaa muistia ja emon. Minua pyydettiin tuomaan 256 kampa mistä asiakas maksoikin, otin lootasta missä tosiaan luki 256 sen kamman. Tajuttiin sit et ei vittu, meiltähän puuttuu yks 512 kampa! Onneks asiakas tuli takasin samaan päivään ja valitti ettei muisti toimi sen uudessa emossa, noo, takahuoneeseen kattomaan ja hiljasesti vaihettiin se kampa oikeaan. (siihen mistä se oli maksanutkin) Ja sit rupes toimimaan. Niin ja pitää nyt vielä kehua omia myyjän taitojani, asiakas tuli ostamaan virtakaapelia ja minä myin hälle 2x250Gt kiintolevyä, uuden näyttiksen ja DVD-aseman.