1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Suomi näppäimet maciin

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Larzaa 01.12.2010.

  1. Larzaa

    Larzaa Member

    Liittynyt:
    31.01.2010
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oon nyt ajatellu tilasta jenkeistä macin, koska niin paljon halvempi, mutta ainoa "onglema" on, että pitäisi saada näppis suomeks. Ainooo vaihtoehto on, että tilaa "replacement key set"in, mutta ei löytyny sivuja joissa myytäisiin scandi näppiksiä. Ja taitaa tulla aika kalliiksi jos alkaa tilaa applelta kaikki näppikset jotka on scandis eripaikois kun US, kuten /"()*? jne.

    Joten mitä sanotte, kannattaako vaa ostaa se mac suomest ja maksaa enemmä kuin tilata jenkeist ja maksaa vähemmä mut etsii ja ostaa puolet näppäimist "toisee kertaa"?
     
  2.  
  3. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tsekkaapa kuitenkin tuolta Mcaren huollosta, mitä näppis maksaisi ko. koneeseen.
    Näppiskartan vaihtohan on niinkin yksinkertainen temppu, kuin järjestelmäasetusten säätö ja sieltä kattelee, haluaako konetta käyttää suomeksi vai enklantiksi ja millä näppisasetuksella...

    Muuten olen sitä mieltä, että suomalaista pienyrittäjää pitäisi tukea ostamalla laitteet ja vimpaimet kotimaasta - säilyy edes joillain töitä, kun Nokia muut kumppanit painelee pitkin Intiaa....
     
  4. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olethan ottanut hinnoissa huomioon että vaikka tietokoneista ei mene tullimaksua joudut kuitenkin maksaa kokonaishinnasta (kone + postikulut) arvonlisäveron joka on 23% ja myöskin laite tarvitsee sähköä varten adapterin.
     
  5. _kinGi

    _kinGi Member

    Liittynyt:
    06.12.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    :D se voi olla vaikeaa
     
  6. Dedbet

    Dedbet Member

    Liittynyt:
    01.02.2011
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse tilasin koneeni suoraan Apple Storesta kustomoituna. Silloin kun tuli asiaa tutkittua, päädyin siihen että helpottaa elämää huomattavasti kun tilaa suosiolla sen Suomen markkinoille tarkoitetun koneen, vaikka joutuisi hiukan enemmän maksamaankin. Verojen maksut ja juuri nuo suomenkielisen näppäimistön etsimiset ja muut vievät sekä aikaa että teettävät lisävaivaa, kun taas muuten koneet ovat yleensä täysin käyttövalmiita ilman turhaa säätöä.
     
    Viimeksi muokattu: 02.02.2011
  7. forster

    forster Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei sun tartte hankkia mitään erillisiä näppäimistöjä! Mulla on jenkkimäkki ja ihan kivasti sillä saa kaikki skandit sun muut sieltä mistä ne suomalaisellakin näppiksellä saa. Ei tarvitse kuin asetuksista mennä muuttamaan ja valmista. Näppis pysyy tietty ulkoisesti jenkkiversiona mutta sisäisesti se ei eroa suomalaisesta. Mitään adaptereita ei myöskään tarvitse vaan Applen laturi on niin fiksu, että sitä voi käyttää niin jenkkijännitteellä kuin meikäläisellä 230 voltillakin.
     
  8. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ihan mielenkiinnosta paljonkos tuollainen mac on halvempi jenkeistä tuotettuna suomeen(verot + muut), kuin suomessa kaupasta ostettuna?
     
  9. Larzaa

    Larzaa Member

    Liittynyt:
    31.01.2010
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En enää tartte skandi näppäimiä, koska ostin ihan Gigantista tän macin, koska mietein vaa, että siinä kohtaa jos menee mac rikki, niin ei oo mitää takuuta maksamas korjauksii
     
  10. forster

    forster Member

    Liittynyt:
    24.03.2011
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun Mac on ostettu Amerikasta, joten veroja ja muita ei tullut. Ostin vehkeen vielä juuri silloin kun dollarin kurssi oli kaikkien alhaisimmillaan, joten säästöä tuli Suomessa tonnin maksavasta vehkeestä n. 300e.
    Applen takuu on universaali eli korvaukset saa, vaikka kone olisi ostettu mistä. Tai ainakin niin ikään jenkeistä tuodun iPodini hajottua vein sen Applen myymälään Helsingissä ja vaihtoivat kokonaan uuteen. Ei ollut edes kuittia, ei mitään. :)
     
  11. Larzaa

    Larzaa Member

    Liittynyt:
    31.01.2010
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itte oon menossa yliopistoon vuoden kuluttua, että se ääkköset tulee olemaan tärkeät joten päätin ostaa ihan täältä
     

Jaa tämä sivu