1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Suojaukset maceihin

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi uhrak 13.07.2008.

  1. uhrak

    uhrak Member

    Liittynyt:
    28.12.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MIkä mahtaa olla tilanne suojausten suhteen nykyään? Pitäisikö mac olla suojattuna virusohjelmilla / palomuureilla tai vast.?
    MItkä ohjelmat ovat käytössä ja toimivia jne.?
     
  2.  
  3. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käyttöjärjestelmästä riippumatta on aina hyvä olla jonkinlainen paleomuuri käytössä, jos kotona käyttää, kannattaa laittaa palomuuriasetukset kuntoon omassa modeemissa, jos maailmalla kuleksii, kannattaa laittaa koneen käyttiksen palomuuriasetukset kohdalleen.
    Virustorjuntaohjelmien torjuntakykyä on paha Maceissa mennä kehumaan, koska viruksia ei tällä hetkellä ole, mutta ainahan voi ajatella muita tuttuja, joilla on esim. Win-koneet ja käyttää virustorjuntsoftaa valvomaan, ettei vastaanotetuissa Win-tiedostoissa ole viruksia, jotka aiheuttaisivat eteenpäin lähetettyinä vastaanottajille ongelmia.
    Virustorjuntoohjelmia Maceille löytyy ainakin ilmainen ClamXav, jota voi käyttää sekä maksullisia sitten mm. Symantecilta, Sophosilta jne.
    Googletus auttaa tässäkin...
     
  4. kaawpeli

    kaawpeli Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2004
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa olla vaan haittaa nuista ohjelmista, kiitos macin avoimuuden.
     
  5. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en käytä mitään suojauksia. Kotona olen NATin takana mutta maailmalla olen käyttänyt ihan huolettomasti eikä mitään ongelmia ilmennyt. Pankki tunnuksia en tietenkään avoimissa verkoissa käytä mutta koneen kannalta täysin huoletta voi olla.
     

Jaa tämä sivu