1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Subwoofer ei toimi

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi Daker445 14.12.2010.

  1. Daker445

    Daker445 Member

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei!

    Ostin tuossa vähän aika sitten Yamaha RX-V667 kotiteatterivahvistimen, johon on kytketty nyt blu-ray soitin sekä Samsungin taulu-tv. Kaiuttimina toimii perus aktiivisubbari + perus kaiutisarja (centteri, 2 taka- ja 2 etukaiutinta).

    Ongelmana on se että en saa subwooferia toimimaan. Vahvistimen takana on Subwoofer 1, Subwoofer 2 sekä multi-ch kohdassa Subwoofer paikka. Subbari tulee siis kiinni RCA-piuhalla ja muut kaiuttimet normaaleilla liittimillä.

    Osaisiko joku neuvoa mihin kohtaan subwoofer kuuluisi liittää ja mitä asetuksista pitäisi muuttaa, jotta subwooferin saisi toimimaan?

    Apuja, kiitos!
     
  2.  
  3. harkojyr

    harkojyr Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse laitoin sub 1:n ja minulla ainakin toimii. (Takapanelin oikeassa alakulmassa olevaan liittimeen no 1). Sitten katso ,että asetuksissa on kyllä subbarin kohdalla.
     
  4. harkojyr

    harkojyr Member

    Liittynyt:
    29.10.2006
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse laitoin sub 1:n ja minulla ainakin toimii. (Takapanelin oikeassa alakulmassa olevaan liittimeen no 1). Sitten katso ,että asetuksissa on kyllä subbarin kohdalla.
     
  5. Myzzi

    Myzzi Member

    Liittynyt:
    18.11.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä aihe tarpeeksi lähellä omaani joten en viitsi tehdä omaa.

    Eli minulla on Mindtech S-10 aktiivisubwoofer. Takaa löytyy L ja R input.
    Ongelma on tämä kun viritinvahvistimen takaa on vain yksi RCA lähtö subille.
    Kokeilin tavallisella piuhalla vetää sub-liittimestä toiseen kanavaan mutta ihan kuin ääntä puuttuisi edelleen.
    Mikä avuksi?
     
  6. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    myzzi, joudut hommaamaan piuhan missä on toisessa päässä 2rca toisessa yksi, omassa audio pro subissa ainakin tuli mukana sellainen piuha.
     

Jaa tämä sivu