1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

subbari ongelma

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi fezder 15.08.2011.

  1. fezder

    fezder Member

    Liittynyt:
    20.07.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ihan heti pyydän anteeksi jos tälläinen aihe on jo luotu, voitte tässä tapauksessa ohjata minut oikealle topicille, kiitos jo etukäteen.

    mutta asiaan, ongelmani on tämä:
    5.1 kotiteatterijärjestelmässä kaikki muut kaiuttimet kuuluvat mutta ei SUBWOOFER, joka vaatii aktiivisubbarin. olen rakentanut itse aktiivisubbarin, käyttäen 2x500w stereo vahvistinta, jonka impedanssi vaatimus on >4ohm. malli on spl-1000. itse elementtinä käyttän max 600w 4-8 ohm autosubia, eli ei pitäs olla kyse siitä että vahvari olisi liian kesy, sillä 2x100 vahvarilla toimi ihan hyvin.
    itse esivahvarina käytän yamaha htr-3063 mallia. SUBWOOFER liitn on rca, muut ovat jousi tai ruuvi liitännäisiä. olen kokeillut viimeeksi muunninta, autostudion LT3

    minulla on nyt ns. hans up tilanne, en tiedä mitä seuraavaksi pitäisi tehdä, rahaa on mennyt aika lailla, olisi mukava jo kuullakkin jotain...
     
  2.  
  3. Tshlaber

    Tshlaber Regular member

    Liittynyt:
    21.08.2009
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Onko etukaiuttimien small/large asetuksella vaikututsta? Kaverilla jos etukaiuttimet ovat asetettu tilaan large niin subi jää pois mutta omassa vahvistimessani subi pysyyy silti mukana vaikka kaiuttimet ovat largella.
     
  4. fezder

    fezder Member

    Liittynyt:
    20.07.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitos ehdotuksesta, harmi vain kun ei toiminut tällä kertaa :(.... ihme juttu kun ennen toimi kuin unelma mutta virheekseni menin viemään entisen pois....enkä huoltoon :S
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2011
  5. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile ensin toimiiko se Spl-1000, eli laita sille jotain muuta signaalia, kuin sub-liitännästä.
     
  6. fezder

    fezder Member

    Liittynyt:
    20.07.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu, tuonkin valitettavasti kokeilin, iskin kännykästä musiikkii, hyvin toimii....
     
  7. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja vahvarin valikoista on laitettu subi päälle ? Jos muilla on toiminut, olisi ongelma siis esivahvistimen päässä. Sinunhan pitää stereoäänestä antaa vahvarin dekooderin ottaa alataajuudet subille, joten haiskahtaa että tuossa on jotain häikkää.
     
  8. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yamahassa on rca-tasoinen sub lähtö. Et ainakaan mitäään autostudion LT3 muuntimia tarvitse. Yamahan sub-liitännästä vain suora rca-kaapeli spl-1000 vehkeeseen. Jos ei ala kuulua, niin Yamahan manuaali käteen ja lukemaan.
     
  9. fezder

    fezder Member

    Liittynyt:
    20.07.2011
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hei kaikki! sain höskän toimimaan, en tosin subbari lähön kautta,mutta kelpaa mulle mainiosti :) tökkäsin yampasta audio out->spl 1000 ja välii jakosuotimen, pahoittelut kun vaivasin päätänne näinkin ''helpon'' asian tiimoilla, mutta on hieno huomata että maailmassa autetaankin tarvittaessa :) kiitos vielä kerran ja hyvää syksyn jatkoa!
     
  10. Anestic

    Anestic Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2007
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainitaan vielä, että tod näk sulla oli sub-lähdössä vikaa, kun pitäisi olla myös linjatasoinen analogilähtö, vahvari vain päättää mitä päästää läpi (suodin tavallaan vahvarissa...)
     

Jaa tämä sivu