1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Stereovahvistinta hankkimassa

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi PETE11 09.01.2016.

  1. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..
    Olen hankkinut itselleni runsas vuosi sitten tällaisen vehkeen:
    http://www.sony.fi/electronics/hifijarjestelmat/cmt-sbt300wb
    Olen ajatellut hankkia siihen vahvistimen. Tarkoitus on hankkia vahvistin 2.1 järjestelmään. Kuitenkin hintahaarukka 400-500 €. Tuossa sonyssa on 50w kaiuttimet. Tarviiko vahvistimen myötä hankkia uudet kajarit.

    Tällaistä olen katsonut:
    http://www.expert.fi/Tuotteet/Audio/Vahvistimet/Harman-Kardon-HK-3700
    Onko mahdollista tähän järjestelmään saada subwoofer kaiutinta ja onko siitä etua tai hyötyä.

    Koska itselläni on melko vähän tietoa tästä asiasta, toivoisin saavani ohjeita...
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Aktiivisubbarin saa, eli sellaisen jossa on oma vahvistin. Tuossa Harmanissa on ulostulo sub wooferia varten, eli sieltä saa signaalin subbarille, mutta passivisubbaria ei voi kytkeä vahvistimeen.

    Sonyssä ei näytä olevan subwooferin lähtöä, joten jos haluaisit siihen kiinni subbarin, pitää valita sellainen jossa on sekä oma vahvistin (aktiivi) että kaiutintason liitännät.

    Ei, jos olet noiden Sonyjen sointiin tyytväinen. 50 W tarkoittaa tehon kestoa.
     
    PETE11 kiitti tästä.
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Mä oon niin jäärä että kelpuutan vaan 80-90 luvulla tehdyt stereovahvistimet. Niiden soundi on jotain ihan muuta jos kuuntelee esim lp-levyjä tai kasetteja. Miksei myös cd:llä.
     
  5. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Tuossa Harmanissa on 170w teho. Ei ole yhtään käsitystä näistä laitteista. Mulla vajaat 30 neliön tila jossa kuuntelen. Onko tuo HK ihan hyvä tuote tuohon hintaan ja onko se yhteensopiva tuon sonyn kanssa.
     
  6. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Älä tehoista murehdi. Kaiuttimien tyypillinen herkkyys on 85-90 dB YHDEN watin teholla siniaallolla soitettuna ja metrin päästä mitattuna. Ei kai Sonyn vahvistimesta sentään äänenvoimakkuus kesken lopu?

    Harman tekee käsittääkseni hyviä laitteita kohtuullisella hinnalla. Vahvistin on yhteensopiva sonyn kaiuttimen kanssa, joskin on mahdollista että Sonyn vahvistimessa on jonkinlainen taajuuskorjaus, jolla Sonyn kaiuttimien sointi on optimoitu.

    Mikä nykyisessä setissä on vialla tai mitä ajat takaa uudella vahvistimella?
     
    PETE11 kiitti tästä.
  7. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    766
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Kiitos sulle tiedoista..Auttoi jo melkoisesti.
     
    Axu_ kiitti tästä.
  8. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    PETE11 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu