1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Steam ongelma

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi miimoi 08.04.2020.

  1. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kyllä ATK on pe*seestä. Nyt siis seuraava painin aihe. Enkä tiedä kuuluuko tänne, mut heitelkää sitten tarvittaessa parempaan paikkaan. Ongelma on siis tämä kopioituna muualta:

    Nyt tarvitaan rautaista tietämystä Steamista. Eli yritän latailla flight simulatoria ja lataus keskeytyy aina hetken ladattuaan ja tulee ilmoitus "virhe kirjoitettaessa levylle" Olen jo mennyt tämän listan läpi https://www.drivereasy.com/knowledge/steam-disk-write-error-heres-the-fix/ Apua ei ollut ja tuota kohtaa 7 en onnistunut menemään kunnolla läpi kun tuli ilmoitus "diskpart failed to clear disk attributes" ja sitä lähdin ratkaisemaan näillä ohjeilla https://www.diskpart.com/diskpart/diskpart-failed-to-clear-disk-attributes-3889.html Mutta kunnolla en saanut noilla ohjeilla tuota ongelmaa ratkaistua. En siis tiedä onko tuo kohta 7 edes se missä vika on. Mitä vielä voi yrittää. Peli kyllä latautuu aina sen 0,1gb lisää ennen kun heittää stopin, mutta voi olla, että jos sen väkisin lataa loppuun niin ei ihan toimi niin kun pitäis. Steamin lokitiedoista? löytyy tällainen "Failed to write chunk in file "scenery\Global\scenery\fsxp_missionobjects.bgl", 1048576 bytes at offset 4194304 (File Not Found)
    [2020-04-08 17:01:37] AppID 314160 update canceled : Failed updating depot 314161 while writing chunk, offset 4194304 (File Not Found) (Disk write failure) "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\downloading\314160\scenery\Global\scenery\fsxp_missionobjects.bgl" Mitä tuo File Not Found sitten haluaa kertoa.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Toivottavasti et käyttänyt tuota Driver Easy ajurien päivitysohjelmaa. Nuo päivitysohjelmat saattavat olla koneelle todella haitallisia ja tuoda koneelle ei toivottavia haittaohjelmia tai viruksia.

    Emolevyn ja näytönohjaimen valmistajan tukisivulta voi ladata kaikki tarvittavat ajurit.
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,068
    Kiitokset:
    1,200
    Pisteet:
    243
    En tosiaan tiedä Steamista mitään, joten minun on helppo kirjoitella siitä. Minusta tuntuu aika kaukaa hatulta, että syynä olisi tuo levyn kirjoitusesto-attribuutti. Sehän tarkoittaisi, että C-asema on kirjoitussuojattu, jolloin mikään muukaan ei toimisi.

    Mikä virussuoja tai mitä haittaohjelmilta suojaavia sovelluksia sinulla on käytössä? Kuten sanoin, olen aika tietämätön, mutta tuo C:\Program Files on Windowsin järjestelmäkansio, ja on hyvin mahdollista, että joku suojausohjelma estää toista ohjelmaa, tässä tapauksessa siis Steamin installeria, kirjoittamasta sinne. Siinä tapauksessa Steam-kansio pitäisi määritellä suojausohjelman asetuksissa poikkeukseksi, jota ei tule vahtia.

    Nyt sitten jäädään molemmat odottamaan jonkun asiaa tuntevan neuvoja.
     
  5. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Juu en käyttäny. Lukuisten ongelmien vuoksi kaikki päivitykset on ajallaan :D

    Windowsin oma. Ei muuta ja palomuurin ei pitäs estellä mitään.

    Näin itsekkin ajattelin.
     
  6. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  7. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Eikö tuo ole sama kun kohta 2 noissa ohjeissa mitkä menin läpi.
     
  8. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Ja taas toimii ja peli ainakin latautuu. Hetken facebookin pläräilyn ja youtuupin katselun jälkeen ajattelin vielä kerran kokeilla latausta, ennen kun heitän tietokoneen seinään ja ajan perheen pihalle. Ja nyt on jo tovin lataillu hienosti. Sitä en tiedä toimiiko peli, mut ainakin lataa.
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Tämä oli mustaksikin huumoriksi ala-arvoista.
     
  10. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No sit et pärjäis mun kanssa hetkeäkään. Tuo on vielä todella kevyttä mitä tässä taloudessa heitetään. Tähän voi ehkä vaikutta myös ammatti :D
     
  11. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Vai pelkäsitkö tietokoneen puolesta. Onhan tähän tullu tietysti jo aika kova viha/rakkaus suhde.
     
  12. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Jaa. Taas pysähty. Eli sama ongelma jatkuu
     
  13. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,116
    Kiitokset:
    1,193
    Pisteet:
    243
    Ala-arvoista puhua perheen pihalle ajamisesta, niin paljon on perheväkivaltaa.
     
  14. miimoi

    miimoi Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    161
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Aika kaukaa haettu. Mut mä en anna muiden idioottien mun elämää ohjailla. Vaikka tätä muualla tapahtuu, niin se ei vaikuta siihen mitä mä puhun. Minun asiasta vaikeneminen tai siitä puhuminen ei vaikuta perheväkivaltaan suuntaan tai toiseen
     

Jaa tämä sivu