1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SSD Caching

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi MiniWNS 14.02.2017.

  1. MiniWNS

    MiniWNS Member

    Liittynyt:
    02.03.2015
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli tosiaan uuden ssd:n ostin ja mietin miten aion windowsin asentaa. Eli laitanko käyttiksen ssd:lle ja pelit ja muut softat hdd:lle. Vai sitten ssd cachingille.

    Jos ssd cachingin otan niin onko sillä suurta eroa normi ssdn nopeuteen. Ja mikäs softa tuohon kannattaa ottaa. Intelin srt vai asuksen ssd caching.
    Intelin softa ei käytä kuin max.64gb. kun asus käyttää niin paljon kun tilaa on. Mutta sain sellaisen käsityksen että asuksen softalla kun ssd cachingin tekee niin se aina joka boottauksen yhteydessä täytyisi cachata uudestaan kun taas intelillä se tapahtuu BIOSissa.

    Ja sitten vielä miten nuo ssd cachit asennetaan.

    Ja levyt on wd:n 1Tb sininen. Ja ssd kingstonin 120gb
     
  2.  
  3. MiniWNS

    MiniWNS Member

    Liittynyt:
    02.03.2015
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikö kukaan osaa auttaa
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Laitaa käyttis vaan suoraan SSD:lle, en voi muuta sanoa kun, että unohda tuollainen caching, koska levysi on riittävän suuri koko käyttöjärjestelmän asentamiseen.
    Jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin nuo ovat noiden pienten SSD-levyjen virityksiä.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    En minä auttaa osaa, mutta samaa ehdotan kuin tarantella eli tee SSD:stä boottaava asema, jolle Windows on asennettu. Lisäksi sille mahtuu joku useimmin tarvitsemasi sovellus, mutta muut pelit ja tiedostot sitten HDD:lle.

    Jos haluat haasteita ja tykkäät säätämisestä, jaa SSD kahteen osioon, joista toiselle asennat Windowsin ja toisesta teet cachen.

    Ja edellä oleva perustuu siis pelkkään mutuun, sillä aikaisemmin minulle ei ole edes tullut mieleen muuta ajatusta SSD:n käyttöön kuin tehdä siitä boottaava asema, jolle Windows asennetaan. Itse tosin käytän läppäreitä enkä harrasta pelaamista.
     
  6. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tossa know basics:

    View: https://www.youtube.com/watch?v=FI0JmKp1v4U



    Jos toi on sulle SSD ekaa kertaa, niin unohda cache. Mä en usko, että saat siitä niin merkittävästi eroa ainakaan peruskäytössä. Mikäli taas sillä SSD:llä pitäs käsitellä jotain projektia joka vaatii oikeesti nopeeta kovalevyä, ehkä sitten. Pelikäyttö, kevyt ohjelmointi tai streamaaminen ei kuitenkaan ole tämmösiä.
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2017
  7. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Tämä.

    Itse joskus kun android kotikutoisia buildeja tein niin käytin SSD cacheä, lähdekoodit kääntyi sen jälkeen n.8min ajassa, ilman cachea meni miltein 20 minuuttia, joku pienempi projekti kääntyy niin nopeasti ettet huomaa eroa.
     

Jaa tämä sivu