miksei speedfan muista sammutuksen jälkeen asetuksia,vaan joka buuttauksen jälkeen on säädettävä nopeudet uudestaa???ärsyttävää
Samaa asiaa olen kironnut jos tuollainen tallennus ominaisuus on niin en kyllä ole löytänyt sulkemisen tallennus kyllä on mutta koneen bootin jälkeen ei ole kauppoja... Elikkä kohta 3
Eli siis tänne... Ei taida pyöriä koko tötterö täällä, lämmöt Everestin mukaan 60+`C... Muutenkin kone täristää aika lämpösenä, kun on päällä 24/7 ja 45-60`C kolme kovoa (Samsung 160+250 + Seagate 60) huutaa hoosiannaa. Oisko tuohon em. softaan "rookie" käyttöohjeita ? ATI Radeon 9600 XT (RV360)...
AMD athlon64 3500+ Se käy sellasta 30-39 mutta sain kaverilta tietoa että siinä ytimessä on pölyä ja tietenki se haittaa prossua.. Mutta tämä HP:n koppa on liian ahas tälle koneelle..
Nyt on lämmöt täälläkin alenpana. Kovot 30-40'C, näyttis 55'C (se tuuletin ei vaan toimi...)ja prossu 55'C (AMD Sempron 2600+) toi vois olla varmaan viilempikin, mutta minkäs teet. Pölyjä oon puhallellu pois, ei kauheesti auta... Sain toisen tuulettimen vihdoinkin kiinni tuonne, se onneks auttaa jotain. Nopeuden säätö ei vaan onnistu, johtuu vissiin tuosta emolevystä (MSI KT6V-LSR (MS-7021)) ?
Cratan, varmistan vielä tuon tiedon että ihan hyvät ja normaalit lämpötilat sinulla ovat. Itsellä samaa luokkaa ja olin yllättynyt kun ensimmäistä kertaa tarkistin lämmöt että olivat noinkin matalat
mulla speedfan 4.29 väittää seuraavaa: Ambient - 42C Remote1 - 15C Remote2 - 125C hd0 - 41C hd1 - 38C Core - 54C Everest sanoo suurinpiirtein samaa... Bios sanoo ton remote1 lämmöt prossun kohdalla joten taitaa olla anturit päin ****ua kun tollasia lukemia näyttää...
Tuskinpa noi Remotet on edes oikeita antureita. Ei niistä kannata välittää. Core=CPU Ambient=Emolevy hd=kovalevy Muilla ei ole merkitystä.
Mistäköhän minä saan noi komponenttien nimet selville, kun ei ole mitään vertaus ohjelmaa, joka näyttää ne vistassa. http://img443.imageshack.us/img443/386/nimetnus0.jpg
Meinaatko noita lämpöjä? Core on prossu, Ambient on emolevy, Remote1 on aika alhainen ottaen huomioon, että kopassa on yli 30 astetta. Remote2 on varmaan kovo. SMART välilehdeltä voit muistaakseni katsoa myös kovalevyjen lämmöt ja tarkistaa josko Remoteista jompi kumpi olis kovo.
Niinhän ne on, mutta ei tuossa kuvassa ollut HD lämpöjä ollenkaan...enkä keksi mitä noi Remotet vois olla.