Speedfan ohjelman lämpötilat?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ml1981 31.01.2006.

1. Shys

Shys Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa muistaa että jos koneen lämmöt vaihtelee koko ajan, joten biossin ja everstin lämpötila vertailu ei ole reaaliaikainen. Everst ja speedfan on antanut minulle ihan tarpeeksi hyviä lämpötila arvoja ja luotan kyllä molempiin..

Ehkä AUXin saa selville siitä mitä se näyttää.. Jos pelisession jälkeen arvot on 50-70 uskoisin näyttis, jos taas kokoajan alle 50 (30-50) uskoisin että virtälähde. Näin itse päättelisin..

2.  
  3. Rzi

Rzi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Speedfan ja everest on antanu aina samat lukemat. Ainaki emon kiintolevyn ja prossun. Everestissä aux on prossu.
    Speedfan:
    Ambient emo
    Remote prossu
    HD0 kiintolevy
    ACPI en tiiä nayttää aina 40 suunnillee
    CPU aina -128
    Mitä lie sitte muilla tarkottaa

Se näyttää configuressa ACPI:n busiks ISA ja address $0
    Prossun ja emolevyn nforce 2 vaikka on nforce 4.
    Kiintolevy smart ja CPU nforce2.
    Pitäskö muuten speedfanin näyttää näyttiksen lämpötila koska rivatuner näyttää eikä mikään noista tuntus näyttävän sitä ellei rivatuner valehtele ja paljon.

Viimeksi muokattu: 01.02.2006
  4. noobster

noobster Guest

ootko ladannut asetukset sieltä speedfanin sivulta?

5. Rzi

Rzi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä? Oon ladannu ja mikään ei muuttunu entiseen verrattuna.

Viimeksi muokattu: 01.02.2006
  6. Yuza81

Yuza81 Guest

http://img394.imageshack.us/img394/4312/nimetn29de.png <--- tuolla on kuva.. en saanu sitä tähän.. :( mut kuitenki...miten noi lämmöt?? onks kaikki muuten normaalia? ja mikä se speedfanin temp1 on mikä mulla hippasen koholla :( ja saako tähän koneeseen sitä juttua mikä säätää tuulettimia automaattisesti kun käyttö kasvaa...?!

edit:rasitin muutamalla ohjelmalla yhtäaikaa konetta niin et suortin käyttö oli jotain 50-100% kokoajan.. anto tälläset lämmöt kun tuulettimet 40% ja 40% temp1 38C temp2 heitteli 45-45C välillä.. HD0 33C ja temp1 56C...paha??

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 15.02.2006
  7. WebFiren

WebFiren Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli noista lämmöistä mieleen kun speedfania käyttelen ja tossa mun asuksen emossa on joku 126c.. mikähän mahtas olla noin korkeella? kavereilla sama homma

8. noobster

noobster Guest

ohjelman asetukset pilessä...

9. Lemur

Lemur Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ne voi olla ihan antureita (piirien ulostulon liittimiä), jotka eivät ole missään käytössä kyseisellä emolla ja voivat näyttää ihan mitä vain.

Sieltä speedfanin asetuksista toki saa pikkuisen enemmän tietoa, mikä anturi on kyseessä. Lämmöistä päätellenhän tuo voisi olla vaikka näytönohjaimen lämpötila.

10. WebFiren

WebFiren Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ei ole näytönohjaimen lämmöt ainakaan.. Olikos se nyt XT mallin ratukoissa joissa saa sen overdriven päälle nii siinä näkee lämmöt ja mulla kun oli arctic coolingi kiinni nii eihän ne ollu ku joku 50-60c

11. noobster

noobster Guest

hei ny järki käteen 127c näyttiksellä??? ei mahdollista,
    tuo 127 näyttämä johtuu tyhjästä lukemasta, ohjelma lukee rekisteristä lukemaa paikasta jossa ei anturia ole. hakekaa netistä ne asetukset niin ei tartte temppuilla ja ihmetellä lukemia ;-D
    huono puoli speedfanissa on että näytön ohjaimen lämpöjen rekisteröinti hieman hankalaa, esim omalta atin kortilta en saa
    tietoja kulkemaan...

12. Lemur

Lemur Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olisiko hymiötä sittenkin täytynyt käyttää? =D

Ja jeps, itsellä on aina ollut sen verran sekasikiö rautaa koneessa, ettei Speedfanilla ole ikinä niitä kaikkia lämpöjä saanut seurailtua.

Eipä ole tosin enää nykypäivänä nuo ylimääräiset taustaprosessit kiinnostanutkaan, kun kotelon sisällä olevat rojut osaavat jo itseään suojella omalta lämmöntuotoltaan. Socket A aikaan sitä vielä täytyi vähän kattella.

Jaa tämä sivu